רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 12 בדצמבר 2013

ידיעות - בקצרה


"כבר לפני כשלושים שנה המליצו להפקיע את אתר קבר הרשב"י במירון", כך אומר היום (רביעי) במליאת הכנסת, שר התיירות עוזי לנדאו. הוא הדגיש כי המקום יפותח ויתוחזק, ולא ייפגע צביונו ואופיו הדתי. "רק המדינה תדע לנהל את המקום תוך איזון בין כל גורמי העניין במקום, תוך כבוד ואחריות לקדושת האתר", אמר בתשובה לשאילתא של ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) שהביע חשש כי ניהול ע"י המדינה יביא דווקא להזנחת המקום
ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) הדגיש כי על-מנת לתחזק את המקום אין צורך להפקיע משפטית את הבעלות על האתר, ועל כך השיב השר לנדאו כי המציאות הביאה להפקעה הכרחית, וכי הבעלות הייתה מחולקת ולא ברורה במשך שנים. לדבריו, מעתה ינוהל המקום ע"י חברה ממשלתית ייעודית, שבראשה עומד אלכס ויז'ניצר. 

**************************

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע: "האם המרעיבה" לא תיכלא
שופט בית המשפט המחוזי בירושלים אמנון כהן קבע כי האם החרדית שהודתה בשנת 2010 כי נהגה להרעיב את בנה ולנתקו ממכשירי הזנה לא תרצה מאסר בפועל.
לפני מספר שבועות, טענה פרקליטות מחוז ירושלים כי האם לא עמדה בתנאי הסדר הטיעון עמה ולא שלחה את בנה לטיפולים כפי שהתחייבה. בעקבות כך ביקשה הפרקליטות להטיל על האם שנת מאסר בפועל במקום המאסר על תנאי שנקבע בהסדר.

**************************
תיעוד ביומטרי יסכל בעתיד זיופים בבחירות, כך מקווה סגנית שר הפנים, ח"כ פאינה קירשנבאום בדיון היום (רביעי) במליאת הכנסת. הדיון עסק בזיופים בבחירות המקומיות בבית שמש, ובמערכה המשפטית המתנהלת בעניין.
יוזם הדיון, ח"כ דב ליפמן (יש עתיד) אמר כי "כבר לפני הבחירות קיבלתי מידע על ניסיונות לזיוף ולהעברת כתובות. בשנת 2008 זכה אבוטבול בקולות חילונים רבים ואין מדובר במלחמת-דת. הגיעה העת שלא נהפוך כל דבר שקשור לחרדים – למלחמת-דת". לדברי ליפמן, התגלו מעבדות לזיוף תעודות זהות, תחפושות, עדויות של פעילים שהשתתפו בזיופים, וכן דיווחים על נפטרים ובוחרים ששהו בחו"ל. לדבריו, כשנתפס ביום הבחירות פעיל שעסק בזיוף – הוא שלח מסרון בעניין ליועץ ראש העיר המכהן.

המליאה החליטה כי וועדת הפנים תעסוק בנושא זיופים בבחירות באופן כוללני, אך לא בבחירות בבית שמש, כיוון שהדבר עדיין מצוי בבירור משפטי.

בברכה
 יגאל אמיתי
דוברות הכנסת

**************************

יש להחיל את הארכת שנת הלימודים גם על המוסדות מוכר-שאינו-רשמי, כך קרא היום (רביעי) במליאת הכנסת, ח"כ משולם נהרי (ש"ס). רבים ממוסדות החינוך המוגדרים "מוכר-שאינו-רשמי", הם של החינוך העצמאי ומוסדות חרדיים. לדבריו, ההחלטה שלא להחיל את קיצור החופש הגדול גם במוסדות אלו, הוא חלק מהקיצוצים והפגיעה בציבור החרדי. "על הממשלה הזו נאמר בספר ישעיהו 'חכמים המה להרע – ולהיטיב לא ידעו'", אמר.

סגן שר החינוך, ח"כ אבי וורצמן השיב ואמר כי "המטרה היא לדאוג לאוכלוסיות מוחלשות ולפריפריה. 200 אלף ילדים יקבלו כבר בקיץ הקרוב, כמעט ללא-תשלום, פעילות ערכית וחינוכית בכמעט-חודש נוסף". לדבריו, התכנית תתחיל לפעול בצורה מדורגת, בכיתות בתי הספר היסודי ובגני הילדים. הוא הדגיש כי רוב המוסדות מוכר-שאינו-רשמי ממילא ממשיכים את הלימודים בחודש יולי, ומדיניות שר החינוך היא לחזק דווקא את החינוך הציבורי. "כל ילד הוא אור גדול, לא חשוב מהיכן הוא בא ולאיזה מגזר הוא שייך", הדגיש. ח"כ ניסים זאב (ש"ס) ציין כי בתי הספר לבנות "בית יעקב" יוצאות לחופש במשך חודשיים, וגם הן זכאיות לתכנית זו.
המליאה החליטה כי בקרוב תדון בנושא וועדת החינוך.
בברכה
יגאל אמיתי
דוברות הכנסת

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.