רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 6 בדצמבר 2013

ופרצו חומות מגדלי / אחד הרבנים

לפני שנבהיר כי רק מפני רוח הקרירות שידרה למחנינו בתקופה האחרונה כשמים עכורים שטפו את קהילות בני התורה בארץ ישראל, גלים עכורים מאיימים להטביע ולשטוף את כל היקר והקדוש לנו, למוטט את עמודי החיים אשר ישראל נשען עליהם מאז, ה"ה גדולי ישראל שליט"א אשר מפיהם אנו חיים כפשוטו, אשר שתלן הקב"ה ברחמיו וברוב חסדיו בכל דור- כי לא יטוש ה' עמו ונחלתו לא יעזוב.
אבל כבר אמרו חז"ל בשעת המפזרין כנס, ואין לך שעת מפזרין גדולה מזו.
לכאורה אם היה הכל עניין של בחירות לנציגות כזו או אחרת אזי היינו דוממים, מה לנו להתעסק כעת בזוטות שכאלו שהם לא הלכה ולא למעשה כבר, אך רק כסיל ופתי והולך בחושך הדעת יחשוב כזאת, פשוט וברור לכל משכיל ובר דעת כי אין זה אלא עניין של הכ"ת לשמר ולשמור על הקדוש והיקר אם בשתדלנות ואם באיגוד הקהילות הק' תחת מרות ההנהגה של כלל ישראל, אשר בגלות קשה כזו בין יהודים אין לנו דרך אלא 'ויעשו כולם אגודה אחת' תחת קהילה- לא מפלגה- שבהנהגת גדולי ישראל, זה דרך ההצלה שקבעו חכמי ישראל בדור הקודם, והוא הקו אותו אמצו רוב מניין ובניין של גדולי ישראל בדור יתום זה, והדברים אינם צריכים בירור מעמיק לכל מי שדרך במפתן שערי בית המדרש.גדולה מזו, עניין איחוד הקהילות בא מלבד ההצלחה מרוחות זרות הבאות מבחוץ, יותר הוא בא להשפיע ולשמר את הרוחות הזרות הבאות דוקא מבפנים! בתוך הבית פנימה ישנם קבוצות קצובות של קהלים ממורמרים שאבדו דרכם כל אחד מסיבותיו הוא, אוסף של ממורמרים זה נלחם בכל הקדוש והיקר, ולא מהיום ולא חידוש הוא, כזה היה לעולמים, וכנראה שכך יהיה עד ביאת גוא"צ בב"א, בעת כזו גדול הצורך לשמר מפני אותם רוחות שחדרו מבעד לפרצות 'חומות מגדלי' ובאים לטשטש ולעקר את ההסתכלות הנכונה על שטחי החיים, שורש פורה ראש ולענה.
לצערינו לכאב כולנו לא הייתה כזאת בישראל כמדומה שפרצת החומות הייתה עד כדי כך עד שרוחות אלו חדרו עמוק לתוך היכלי התורה והיראה, ולא עת היא לחשוב מי גרם לזה ואיך נהיית כזאת בישראל, כעת, חייבים לנתח מיד כסגנון אמירתו של מרן ראש הישיבה שליט"א, וכשעושים ניתוח בודאי זה כואב, אבל מוכרחים, ובסתירת זקנים בניין, ולהיפך בניין נערים. אין כאן תרועת נצחון ח"ו ולא קול ענות גבורה, אין כאן מלחמה נגד ולא מערכה על אחינו ח"ו, אלא מלחמת אש קדש 'בעד' עמנו ובעד אחינו בני ישראל השבויים בשבי הדעת שאבדו  מזמן את הטעם בישראל יושב בטח, וחפשו להם דרך מלחמה ועזות פנים. אין לו לקב"ה בעולמו אל ד"א של הלכה בלבד, וכשהרוחות הזרות פרצו חומות מגדלי עד כדי כך, לא עת לחשות היא, חייבים לנתח.
אין זה סוד כי סערה גדולה מתחוללת על ליבם של בחורי ישראל שבחרו לעלות בתורה ויראת שמים בדרך ישראל סבא, וכל מגמתם היא לגדול תלמידי חכמים ההולכים בדרך ה', אין זה פשוט כלל להתייחס במסגרת זו לדברים כגון אלו, אך רוח הקרירות והעיוות שפשטה במחנה מחייבת לעמוד לפרש יותר ממה שלא נאמר.
ובודאי על כל אחד להתחזק ולהתפלל ולשאוף שיתקיים בנו במהרה 'ומלאה הארץ דעה את ה'' תרבה הדעת ובחורי הישיבות הק' יזכו להיות כלים נאים לתורה מפוארת שלמים במידות טובות ומבקשי רצון ה' בכל עת.
זעירא דמן חבריא.
מאמר שנכתב ע"י אחד מגדולי תלמידי החכמים שליט"א בענין ישיבת כנסת יצחק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.