רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 18 בדצמבר 2013

סיפור מדהים עם הסטייפלר הליטאי מבני ברק והרב ברלנד מברסלב

מאת ברסלבר

במגזין "ניצוצות" שיצא לרגל י' בטבת מובא סיפור מדהים!! ר' נחמן רוזנטל (75) שהיה משגיח בישיבת ברסלב ב"ב בקום הישיבה לפני 50 שנה, מספר בראיון למגזין סיפור מדהים שיום אחד הגיע יהודי לרב יעקב ישראל קנייבסקי הסטפלאייר ובפיו בקשה שהרב יברך את זוגתו שצריכה ישועה דחופה, אמר לו הסטפלאייר תפנה לשכן לי ר' אליעזר ברלנד הוא יברך אותך, פנה היהודי לביתו של הגר"א ברלנד, דפק בדלת והרבנית פתחה את הדלת ואמרה לו שהרב כעת נמצא בהתבודדות בשדה תשאיר את שם אשתך ואגיד לו שאתפלל עליה, לאחר מספר ימים הגיע אותו יהודי לבית הגר"א ברלנד עם מעטפה ובה סכום כסף גדול מאוד מאוד ונתן אותה לרב כמחווה על הישועה שאשתו נושעה, בתחילה הרב ניסה לסרב לקבל את הכסף ולאחר דין ודברים ולחץ מצד היהודי לקח הרב את המעטפה ומיד אמר לרבנית הכסף הזה לא מגיע לי!! עכשיו אצא לרחוב והראש ישיבה הראשון שאפגוש אתן לו את המעטפה,יצא הרב מביתו ופגש באקראי את ראש ישיבת ברסלב ר' שמעון ברגשטיין,ובשמחה נתן לו את המעטפה. לימים אמר לי ר' שמעון ברגשטיין הכסף הזה היה מה שהניע את הקמת בנין הישיבה. הפלא ופלא

14 תגובות:

  1. אש התורה - מאת הרב אליעזר ברלנד:

    אומר הרבי בתורה ק"א : האדם מונהג בשבעים מידות רעות, ורק ע”י לימוד התורה,לימוד הגמרא, הוא יכול לצאת מכל המידות הרעות ורק זה נקרא שהוא מקבל על עצמו עול תורה, כי רק התורה יכולה להפוך את הגוף של הבנאדם, הגוף זה “עיר פרא יולד” (איוב יא’-יב’), הוא מלא קנאה,מלא שנאה,עין רעה,ראיות אסורות ,מחשבות אסורות, ורק לימוד גמרא, לימוד תורה בעיון יכול להפוך לו את הגוף,רק כשהוא זוכה לאנפין נהירין-לפנים מאירות אז נכלין כל המידות הרעות וכל התאוות,האדם כל הזמן נלחם בתאוות במידות הרעות, והוא לא יודע שרק ע”י לימוד התורה אפשר לצאת מזה.

    הרבי אומר: יש אנפין נהירין ויש אנפין חשוכין, אדם שלא לומד גמרא יש לו פנים חשוכות!פנים מאירות זה רק ע”י לימוד הגמרא,זה תורה שלימה בליקוטי מוהר’’ן-תורה קא’, ששם כתוב שאי אפשר לקבל את האנפין נהירין-את הפנים המאירות אלא רק ע”י תורה בעיון.

    אדם רוצה להיות יותר חכם מרבי נחמן?יותר חכם מהתורה? יותר חכם מהקדוש ברוך הוא? ה’ אמר חכמת אדם תאיר פניו! רק החכמה מאירה את הפנים! אדם צריך ללכת עם עיניים מאירות, עם פנים מאירים, וזה רק ע”י שלומד גמרא!

    הרבי אומר: חכמת אדם תאיר פניו, איפה האור שלך? איפה האור שלך? למה אתה חושב כל היום על כסף? למה אתה חושב כל היום על שטויות?. היסוד של רבינו זה החכמה והשכל, זה היסוד של הרבי!וזה ישאר יסוד היסודות עד סוף כל הדורות,יבוא משיח גם הוא ילך עם היסוד הזה, היסוד הזה לא ישתנה, אדם צריך להגיע לחכמה ושכל, שכל מהותו תהיה חכמה ושכל, וכל רמ’’ח איבריו ושס’’ה גידיו יהיו רק חכמה ושכל, וע”י לימוד הגמרא זוכים לחכמה ושכל, והשכל הוא שמש מאירה. וכשיש את השכל הכל מאיר הכל בהיר.

    אדם מסתובב כל היום בלי חיות בלי שמחה – מר לי, אין לי כח לקום, אין לי חשק, אין לך כח, אין לך חשק, כי אתה לא לומד גמרא!, אתה מחפש תעסוקה פה, מחפש תעסוקה שם, זה רק בגלל שאתה לא לומד, חיות זה רק מהחכמה והשכל כמו שכתוב”החכמה תחיה את בעליה”.

    השבמחק
  2. התחזקות בתפילה

    אומר הזוהר בפרשת נח “שנו רבותינו, מה השיב הקב”ה לנח, כשיצא מן התיבה וראה כל העולם חרב והתחיל לבכות עליו, ואמר “רבונו של עולם, נקראת רחום, היה לך לרחם על בריותיך ?!, השיב הקב”ה רועה שוטה, כעת אמרת את זה? ולא בזמן שאמרתי לך לשון רכה, כי אותך ראיתי צדיק לפני בדור הזה, ואני הנני מביא את המבול... לשחת כל בשר וכו’...עשה לך תיבה עצי גופר, כל זה התעכבתי עימך ואמרתי לך כדי שתבקש רחמים על העולם, ומאז ששמעת שאתה תנצל בתיבה לא נכנסה בלבך רעת העולם, ועשית תיבה וניצלת, וכעת שנאבד העולם, פתחת פיך לדבר לפני בקשות ותחנונים?!”
    אחרי שנח יצא מן התיבה הוא ראה חורבן! הוא ראה מיליוני אנשים הרוגים פזורים על ההרים ועל הגבעות, הוא התחיל לבכות, הוא התחיל לבקש רחמים, אמר לו הקב”ה רעיא שטיא, רועה שוטה עכשיו בוכים? עכשיו בוכים? למה לא בכית מקודם? בשביל מה חיכית 120 שנה? כל מה שהודעתי לך שיהיה מבול עוד 120 שנה, זה רק כדי שתצעק ותתחנן כל ה-120 שנה שתתבטל הגזרה!, ולא שתתחיל לעשות לי תיבה. נח היה ילד טוב. ה’ אמר “אני מביא מבול לעולם” ונח אמר בסדר אני מסכים, גמרנו זה גזרה מה אפשר לעשות? ולכן יש אומרים על נח שצדיק היה בדורותיו, הוא היה צדיק רק בדורו אבל לא צדיק ביחס לצדיקים בדורות אחרים, ועל זה אומר הזוהר שאם משה רבינו היה בזמן המבול לא היה יורד מבול, אם אברהם היה בזמן המבול לא היה יורד מבול, משה היה צועק לה’ ובוכה ומחזיר את כל העולם בתשובה, הוא היה עושה כאלה תפילות, שהיה מבטל את המבול, אצל משה לא היה דבר כזה שאי אפשר
    לבטל גזרה, משה ידע שעל ידי תפילה אפשר לבטל את כל הגזרות! משה ידע שאסור לוותר לה’.

    הרבי אמר - לה’ אסור לוותר! תצעק! תתחנן! תבקש גדולות ונוראות, תבקש פלאי פלאות, תבקש הכל! מי שמוותר לה’...שיוותר, אבל שידע - זה על חשבונו האישי, אתה רוצה לוותר, בסדר לא מכריחים אף אחד להתפלל לבקש כל מה שהוא צריך, אבל למה לוותר? הרבי אומר שאסור לוותר בשביל מה לוותר? הרי יש לה’ הכל! יש לו והוא נותן! ואפשר להוציא ממנו ולסחוט ממנו כל מה שצריך, למה שתוותר לו? מה, יחסר לו משהו? אל תדאג אם הוא יתן לך לא יחסר לו דבר, לא צריך לרחם עליו, אל תדאג, לא יהיה לו קשה לתת לך. אז אם הוא יתן לך הכל ולא יחסר לו דבר, למה שתוותר? רק מה קורה לנו, למה אנחנו מוותרים? כי אנחנו אנשים מנומסים, אנחנו אנשים עדינים, אנחנו רגילים שאסור לבקש יותר מדי, רגילים שאסור להטריח יותר מדי, הטבע הזה הרגילות הזאת צריך אותה כלפי בני אדם, צריך בכל הכוחות להתנהג בדרך ארץ, בעדינות כלפי בני אדם, אסור להטריח, אסור לבקש יותר מדי, אבל כלפי ה’ יתברך כמה שתטריח יותר, כמה שתבקש יותר תזכה ליותר ניסים, ליותר ישועות. מסופר על הסבא של הרבי, רבי נחמן מהורדענקער - הבעל שם טוב הציע לו שידוך את האחות של רבי יצחק טרוביצער שאל רבי נחמן מהורדענקער את הבעל שם טוב הקדוש מה יקרה אחרי החופה? אמר לו הבעל שם טוב ברוח הקודש יהיה לכם בן ואשתך צריכה להסתלק מן העולם, תשאל אותה אם היא מסכימה להתחתן על דעת זה, סיפרו לה את הסיפור והיא ענתה כן אני מסכימה על דעת זה. שנולד הילד עמד רבי נחמן מאחורי הדלת ושמע את אשתו מתפללת ומתחננת לה’ שיתן לה חודש אחד לחיות בשביל לראות את הילד, ואז אמר “אוי אוי הייתה עכשיו שעת רצון והיא יכלה לבקש כל החיים לראות את הילד, היא יכלה לבטל את הגזרה לגמרי”.

    השבמחק
  3. אדם צריך להתרגל לבקש את הכל, לבקש על כל דבר שהוא צריך בחיים, אף פעם לא להתעסק בדברים קטנים, הרצון תמיד צריך להיות אין-סוף הבקשות צריכות להיות אין-סוף, דוד המלך גילה איזה סעיף שם בחוקים למעלה, הוא גילה איזה חוק שאפשר לבקש מה’ מה שרוצים, יש חוק שמה למעלה שמי שבא ומתפלל ומבקש נותנים לו. תשתמש בחוק הזה! זה חוק אצל ה’! אל תשאל שאלות מדוע ולמה, יש חוק! תשתמש בחוק! מה אתה מפחד להשתמש בחוק הזה? כתוב בחוק הזה שאתה בן של ה’, אתם בנים של ה’! ואם תגידו איזה בנים אנחנו, איזה ילדים אנחנו, לא מגיע לנו, אנחנו שוברים לו לאבא את הכל בבית, הופכים לו את הבית, הורסים את הכל, אז תדעו שכתוב עוד סעיף בחוק הזה - והוא “בני אתה אני היום ילידתיך” (תהילים ב’), דוד גילה עוד סעיף נסתר שכל אחד נקרא בן של ה’ וכל אחד נולד ברגע זה, תדע לך היום נולדת - מי זוכר מה שהיה אתמול, מי זוכר מה שהיה לפני רגע, אדם חושב פשעתי חטאתי ה’ לא מסתכל עלי,הוא לא יקבל את התפילות שלי וה’ אומר לו-תשאל תבקש את כל העולם “ְׁשַאל ִמֶּמִּניְוֶאְּתָנהגֹוִיםַנֲחָלֶתָךַוֲאֻחָּזְתָך ַאְפֵסי ָאֶרץ” (תהילים ב’ ח’), ולכן אומר הרבי צריך לבוא להתפלל ולבקש ולצעוק ולא לעזוב את ה’. ָ ָ אם אדם יתפלל לה’,יבטח בה’אז הוא יראה כאלה ניסים וכאלה נפלאות שאי אפשר בכלל לתאר אותם,וזה שכתוב “ְּבך ָּבְטחּו ֲאבֵֹתינּו ָּבְטחּוַוְּתַפְּלֵטמֹו.. ֵאֶליך ָזֲעקּוְוִנְמָלטּו ְּבָך ָבְטחּוְולֹאבֹוׁשּו”(תהיליםכב’,ה’,ו’),צריךלהתחיללבקשפלאיפלאות,לבקשמה’להיותכמוהאבותהקדושים,פלאיפלאותזהלזכותלהיות כמו האבות הקדושים לכן צריך לא לוותר לה’, לבקש להיות כמו אברהם יצחק ויעקב, כמו דוד המלך, כמו כל הצדיקים הגדולים. בדרך כלל האדם רחוק מתפילה בכוונה ולכן הוא לא מקבל את מה שהוא רוצה, ואז בא היצר הרע ואומר לו, הנה תראה התפללת ולא קיבלת! אדם צריך לעשות את החשבון נפש למה לא קיבלתי? כי לא התפללתי בכוונה. אבל היצר הרע מטשטש לו את האשמה ורוצה שאדם יתלה את האשמה בה’ יתברך - כמו שכתוב “אוולת אדם תסלף דרכו ועל ה’ יזעף ליבו” (משלי יט’, ג’) - האוולת שבבן אדם, החוסר אמונה שבו זה מסלף לו את הדרך! זה מעכב לו את הישועה, אם אדם היה בוחן את עצמו היה רואה שכל מה שהוא לא קיבל כי הוא לא התפלל בכוונה ובמסירות נפש. באמת צריכים מסירות נפש עד שנכנסים לעבודת התפילה, צריכים פשוט מסירות נפש להתנתק מהמחשבות. אדם כל היום חושב על כסף, על הבית על הילדים, על מה שהוא יעשה עוד שעה, לאן הוא ילך? המח שלו עובד מיליון מחשבות בדקה, איך מתנתקים מהמיליון מחשבות האלה - לזה צריכים מסירות נפש על קידוש ה’, בשעת התפילה צריכים להסכים למות, באותו הרגע של התפילה צריכים לדעת שה’ מנהל את העולם, הוא מלך העולם, הוא עושה הכל! תן לו לנהל את העולם אל תעזור לו, אדם עם המחשבות שלו רוצה לעזור לקב”ה לנהל את העולם, אתה רק תתפלל בכוונה מילה מילה אות אות תשב בשקט תן לו לנהל לבד את העולם.

    השבמחק
  4. הרבי אומר אפשר לתקן את כל הפגמים שבעולם כל החטאים שאדם חטא כל הגלגולים מחטא אדם הראשון... כי כל הירידות הם רק לקבל לב נשבר כל העבירות שאדם עשה בחיים שיהיה לו כלים לאורות אין סוף ע"י הלב נשבר שהוא קיבל ע"י העבירות הנוראות שהוא עבר אז עי"ז הוא מקבל כזה לב נשבר אמיתי שעם הלב נשבר הזה הוא יכול להכנס לתוך כל ההיכלות לבקוע את כל המסכים אז כל הירידות שאדם עבר זה הכל נגזר מלמעלה אבל מתי שהוא עושה מיד תשובה נותנים לו אפשרות לעשות תשובה ה' חותר לו חתירה מתחת כסא הכבוד משה עשה דרך כבושה שעכשיו שעכשיו אפשר לעשות תשובה ואם הוא ממשיך לרדת הלאה והלאה והלאה מי יודע אם פעם הוא ייצא משם אי אפשר לדעת אם הוא ממשיך לרדת אבל ברגע שהוא עושה תשובה אז מיד תשובה מאהבה אז כל הירידות נהפכות לעליות כמו שמסביר ר' אברהם ב"ר נחמן בתורה י"ז הוא כותב בביאור הליקוטים שכל העבירות שבעולם נהפכים לכלים לאור אין סוף ברגע שמתחיל לעשות תשובה.

    השבמחק
  5. חיזוק בתפילת שמונה עשרה - מאת הרב אליעזר ברלנד

    "בא אל התיבה" אדם צריך להיכנס לתוך המילה לתוך התיבה לתוך השמונה עשרה. אדם לא נכנס לתוך השמונה עשרה, הוא לא נכנס לתוך המילים לתוך האותיות הוא אומר את האותיות מהר מדלג אותם בולע אותם לכל הפחות שברכה יהיה דקה הרבי אומר וכל אות תופסת את הבן אדם תופסת מלפפת אותו מחבקת אותו אומרת לו אל תלך ממני מה אתה רץ מה אתה בורח מה אתה חושב לחטוף לאן אתה רץ ה' מוכן להשפיע לך הכל אז הרבי אומר כשאדם מתפלל הרבי אומר בתורה ס"ה הוא צריך להרגיש שכל אות מלפפת אותו מחבקת אותו ואומרת לו אל תלך ממני מה אתה בורח לאן אתה בורח לאן אתה רץ תעמוד לאט לאט תעמוד לאט לאט אין לך לאן לברוח אין לך לאן לרוץ אני יתן לך את הכל כל אות בשמונה עשרה יכולה לתת לבן אדם את כל השפע את כל ההצלחה ואת כל המוחין ואת כל המוחין וזה שרבנו מביא בתורה ס"ה שיש שדה ויש שדה ושם גדלים שושנים וכל אות זה שושנה כמו אתה הולך עכשיו בשדה אתה רואה כלניות רקפות אתה רוצה לקטוף את כל השדה את כל השדה אתה רוצה לקטוף אז אדם הולך בשדה הוא לא יכול להפרד מהשדה הוא לא יכול להפרד מהשדה אז ככה צריך להיות התפלה שכל אות זה כמו כלנית כמו רקפת הרבי אומר השדות עושים פירות, ונהיה שדה צופים. עם השמונה עשרה אפשר לראות מסוף העולם ועד סופו אדם אומר שמונה עשרה בכוונה הוא יכול לראות מסוף העולם ועד סופו ואם הוא אומר מהר אז זה נקרא שדה בוכים כמו שדה שאבלים נעמדים שם ובוכים אחרי הקבורה אם הוא ממהר את התפלה זה הכל נהיה לשדה בוכים וכל השפע נשרף הקב"ה רוצה לתת לאדם כל יום שפע ל-2000 שנה והוא צריך להגיד את הכל לאט לאט ואז אם הוא אומר מילה מילה אות אות כשאינם מאירות שורפות בבחינת שדה צופים והוא יכול להביא את כל אחד לתכלית שלו כי כל מה שאני בא לעולם זה להתפלל בכוונה במתון לאט לאט כתוב על ר' אורי מסטרעליסק כתוב ר' אורי מסטרעליסק שהוא היה ילד בן 10 אז הוא נכנס עם אביו לבית כנסת פתאום הוא קיבל אור אור אדם לא יודע מתי הוא מקבל את האור פתאום ב-10 ב-11 ב-12 ב-13 הילד צריך כבר לעוף לקבל כנפיים הוא קיבל בגיל 10 הוא קיבל אור אדיר והוא נעמד שמונה עשרה, והוא היה כזה נמוך יותר נמוך מהשולחן אז בכלל לא ראו שהוא חשבו שהוא יצא לשחק אבא שלו חשב הוא פתאום לא רואה אותו איך שהוא גומר שמונה עשרה הוא לא רואה את הילד הוא חושב שהוא יצא לשחק יצא סגרו את הבית כנסת הגיעו מחר מחר ב-6 בבוקר ראו אותו עוד עומד בשמונה עשרה, ילד בן 10 כל הלילה חיפשו אותו חשבו שהפריץ חטף אותו פריץ שאין לו ילדים אולי אדם אמר הבעל התניא אני יכול לעמוד כל 18 8 שעות שזה יקיף את כל ה-24 שעות רק אני צריך קצת ללמוד עוד ועוד דברים...

    השבמחק
  6. אדם צריך לראות איך שכל אות כל אות תופסת אותו כל אות וזה מה שהצדיק רוצה שאנחנו נתפלל כל אות בכוונה כל אות בכוונה ולהרגיש שה' מדבר איתי שה' שם את האוזן ליד הפה שלנו.. אחרי זה ממדרגה למדרגה עד שאדם בא למדרגה יותר עליונה זמר וניגון יותר וכך אדם הולך והולך וככה הצדיק מוליך אותו בתוך השמונה עשרה, מוליך אותו ברוך אתה ה' אלקינו ואלקי אבותינו אחרי זה אלקי אברהם אלקי יצחק אלקי יעקב כשהוא אומר ברוך ב' ב-ב' הזה יש כבר את כל השפע ל-2000 שנה שרק הוא אומר את ה-ב' הוא כבר לא צריך ללכת לשום גמ"חים לשום מקום הוא רק אמר את ה-ב' ברוך יש כבר את כל הברכות את כל הישועות את כל הרפואות הוא צריך רפואה לאשתו רפואה לילדים אשתו צריכה להיפקד במילה ברוך לבד יש כבר את כל הישועות וכל הניסים וכל הנפלאות... כי כל דיבור ודיבור עולם מלא כשאדם עומד להתפלל ומדבר דיבורי התפלה הוא מלקט ציצים ופרחים ושושנים אתה מלקט רקפות נרקיסים כלניות חבצלות שושנים נאים אדם הולך בשדה הוא רואה כלניות הוא רואה רקפות הוא רואה נרקיסים והנשמה שלו חוזרת אליו נפשי יצאה בדברו נפשי יצאה בדברו שהנשמה מרוב השתוקקות הנשמה פורחת ונפשי יצאה בדברו ע"י דברו חוזרת לי הנשמה כשאדם רואה את הכלניות את הרקפות אז הנשמה חוזרת לו זה הכל נשמות והוא הולך בשדה ומלקט עוד שושנים ועוד שושנים ועוד שושנים ועוד רקפות ועוד נרקיסים נאים אחת לאחת שהוא עושה אגודה אחת ללקט עוד אחת לאחת עושה עוד אגודה זה אותיות התפלה מחברן יחד מילים תיבות משפטים הולך ומלקט ומלקט כמה וכמה אגודות יפים ונאים והוא עולה כך הוא עולה בתפלה מאות לאות מתחברים כמה אותיות ונעשה מהם דיבור של תיבות שלימות וכשגומר שתי התיבות הוא מלקט יותר עד שגומר ברכה אחת מלקט עוד יותר ויותר והולך מאבות לגבורות הוא כבר גמר את אבות עכשיו מתחיל גבורות מחייה מתים אתה אתה גיבור לעולם ה' מחייה מתים אתה רב להושיע מוריד הטל מכלכל חיים בחסד מחייה מתים ברחמים רבים סומך נופלים ורופא חולים ומתיר אסורים ומקיים אמונתו לישני עפר מי כמוך בעל גבורות ומי דומה לך מלך ממית ומחייה ומצמיח ישועה ונאמן אתה להחיות מתים ברוך אתה ה' מחייה המתים אחרי זה אתה קדוש ושמך קדוש וקדושים בכל יום יהללוך סלה כי א-ל מלך גדול וקדוש אתה ברוך אתה ה' הא-ל הקדוש וכך וכך כל אות כל אות תופסת את הבן אדם אפשר עם אות אחת לשבת 3 דקות 4 דקות עם כל אות ואז אדם ממשיך על עצמו את כל השפע בעולם והוא יכול להשפיע גם לאחרים ולכל הדורות כמו הצדיק שמשפיע לכל הדורות כמו רבנו שמשפיע לכל הדורות לימות המשיח לתחיית המתים הכל זה רבנו הוא המשפיע והכל הוא עשה כי הוא עמד שמונה עשרה כמה שעות כל שמונה עשרה. ולאט לאט כל אות כל אות הוא הרגיש שכל אות תופסת אותו כי כל אות מספרת לך סיפורים היא רוצה לתת לך את כל המתנות שבעולם כל אות והלך מאות לאות כמה אותיות נעשה מהם דיבור תיבות שלימות שתי התיבות ומלקט יותר שכן אומר ברכה אחת מלקט יותר ויותר והולך מאבות לגבורות מגבורות לקדושות הולך להלן וכך הוא אומר את כל השמונה עשרה אות אות אות אות ואז יש לו את כל השפע הולך להלן יותר ויותר מי יפאר כך הוא אסף לו איזה 10 אלף שושנים 10 אלף רקפות 10 אלף נרקיסים מי יפאר גודל פאר הליקוטים והקיבוצים איזה תפלה זאתי וככה להתפלל כל תפלה כל שמונה עשרה.

    השבמחק
  7. אז הרבי זכה לגמור את כל התפקיד ב-38 וחצי שנה אנחנו לא יספיק לנו מיליארד שנה כי עד שאנחנו לא מכוונים בשמונה עשרה עוד לא עשינו שום דבר. ..והולך להלן יותר ויותר מי יפאר גודל פאר הליקוטים והקיבוצים שאדם מלקט ומקבץ מדיבורי התפלה שהדיבור יוצא והדיבור יוצא מהנפש ויהי אדם לנפש חיה כיון שע"י כל דיבור ודיבור כל אות ואות מתווסף לאדם עוד חלק בנשמה שלו נפש חיה והכל מסתדר ע"י התפלה פעם שרה העוזרת הרגיזה היא הכעיסה אותה קצת שרה הבת של רבנו אז הוא אמר למה לא ביקשת על זה למה לא ביקשת על זה תחת החופה אז כשאדם עומד שמונה עשרה, זה כמו תחת החופה הוא יכול לפעול כל דבר שאף אחד לא יכעס עליו אף אחד לא ירגיז אותו יכול לפעול הכל מי יפאר גודל פאר הליקוטים והקיבוצים מלקט ומקבץ מדיבורי התפלה שהדיבור יוצא יוצא עם הנפש נפש חיה רוח ממללא ונשמע לאוזניו כמו שאמרו רבותינו זכרונם לברכה השמע לאוזניך ותתפלל לאט את השמונה עשרה, השמע לאוזניך מה שאתה מוציא לי מפיך אז הדיבור מבקש והדיבור והאותיות אתה אומר ברוך אתה ה' אלקינו ואלקי אבותינו אתה אומר אלקי אברהם אחרי זה אומר אלקי יצחק אלקי יעקב כל אות ה-ב' וה-ר' וה-ו' וה-כ' של ברוך ואחרי זה אתה ה-א' וה-ת' ו-ה' הוא אומר ברוך אתה ה' אחרי זה יקו"ק כל אות מתחננת לבן אדם אל תרוץ אל תמהר מה אתה ממהר מה יש לעשות בשבת חוץ מלהתפלל כל שבת זה בשביל תפלה אז חז"ל תיקנו תפלות אומר האמרי נועם בפרשת וישלח שכל הזמירות הזמירות זה המשך התפלה כל הזמירות עם הזמירות אפשר לפעול זמירות זה כמו שמונה עשרה אסור לוותר על הזמירות... אז הרבי אומר שהדיבור הדיבור בא ומבקש ממך ומתחנן אליך ומחבק אותך למה אתה ממהר למה אתה רץ אני יתן לך כל מה שאתה רוצה מה שאתה רוצה אני יתן לך והדיבור בא ונשמע לאוזניו השמע לאוזניך מה שאתה מוציא בפיך והדיבור מבקש ומתחנן תגיד לאט לאט את השמונה עשרה, והדיבור מבקש ומתחנן מהנפש לבל תיפרד מה אתה רץ? לאן אתה רץ? אני יתן לך את הכל ה-ב' אומרת לך אני יתן לך את הכל השמע לאוזניך מה שאתה מוציא מפיך תגיד את המילה ברוך ברוך זה כל הברכות שבעולם במילה ברוך לבד כבר צריכה לצאת הנשמה ואז זוכים לכל הברכות שבעולם ואז הדיבור מבקש הוא מתחנן מהנפש לבל תיפרד ממנו מי שעושה אות ראשונה כמו אות ב' האות ב' של תיבת ברוך היא מתחננת אליך הוא מבקש הוא מתחנן מהנפש לבל תיפרד ממנו לבל תיפרד ממנו איך אתה יכול ללכת ממני המילה ב' אומרת איך אתה יכול ללכת ממני אני לא מבינה אתה תעמוד פה שעה מה יש אז ה-ב' אומרת לו תעמוד תעמוד לידי תעמוד לידי תגיד אותי תעמוד כמה שניות תעמוד עם סבלנות כמה שניות והאות ב' עומדת ומתחננת כגון האות ב' של תיבת ברוך ומבקש ומתחנן מהנפש לבל תיפרד אל תיפרד ממני אני יתן לך הכל כל מה שאתה צריך לכולם אני יתן לך רפואה תגיד ברוך לאט לאט תגיד רפאנו לאט לאט יהיה לך תמשיך רפואה לכולם לכל עם ישראל

    השבמחק
  8. רפאנו ה' ונרפא הושיענו וניוושעה כי תהלתנו אתה אני יתן לך הכל את כל השפע כי א-ל מלך רופא נאמן מה הרופא שלך הוא נאמן?! אתה הולך לרופא הוא עוד עושה פרוטקציה נותן לו אלף דולר טיפול אישי ניתוח פרטי מה הוא אכפת לו ממך ואפילו שהוא הכי יהיה הכי זהיר והכי דייקן זה רק בשביל הקריירה שלו זה מה שמעניין אותו אז הוא לא נאמן והוא לא רחמן ופה אנחנו עומדים לפני מלך ק-ל מלך נאמן ורחמן אתה עומדים לפני מלך נאמן ורחמן שעושה הכל לתת לנו וזה רק תלוי בשמונה עשרה בכוונה. ..מתחננת לנפש לבל תיפרד ממנו ותיכף שיוצא אות ראשונה כגון אות ב' בתיבת ברוך אזי מבקש ומתחנן מהנפש לבל תיפרד ממנו לבל תיפרד ממנו כי איך תוכל להתפרד ממני איך אתה בורח? למה? תגיד ברוך לאט לאט תקבל דירה תקבל הכל מה שאתה צריך רפואה ישועה הכל תקבל תגיד ברוך לאט לאט מה אתה בורח הרי אני אוהבת אותך האות אומרת אני אוהבת אותך אני רוצה שתגיד אותי לאט אני הכל יתן לך לגודל ההתקשרות והאהבה שיש בינינו כי אתה לא רואה שהכל אני יכול לתת לך אני המילה ברוך יכול לתת לך את כל הברכות וכל השפע בעולם אתה לא רואה את יופיי ועיקר יופיי וזיוי והדרי ותפארתי אתה לא רואה את היופי שלי והכל אני יתן לך מה שתרצה רק תהיה נאמן לי ואיך אתה יכול ללכת לאחרים איך אתה יכול לעזוב אותי ואיך תוכל לנתק עצמך ממני ולפרוד מאיתי נכון צריכים ללכת הלאה ור' נתן מתפלל בליקוטי תפלות שיהיה לי את הכח להתנתק מן האותיות ר' נתן התפלל שיהיה לי את הכח להתנתק מן האותיות כי האותיות ככה תופסות את הבן אדם שהוא לא יכול בכלל להתנתק הוא יכול לעמוד שמונה עשרה לא רק 8 שעות 24 שעות כל אות יכולה לתת לך את כל הישועות כל הברכות לך הרבי מזה שהוא כיון ב-18 בכל אות אז הוא הצליח אז הוא המשיך שפע לכל הדורות אנחנו רק חיים מרבנו הקדוש והנורא מהשפע שהוא המשיך לנו אז איך אתה תוכל להתפרד ממני מה אתה בורח תוכל לנתק עצמך ממני ולפרוד מאיתי נכון אתה צריך ללכת הלאה אבל יותר לאט תגיד אותי תגיד אותי יותר במתינות אל תרוץ אל תמהר אף אחד לא מחכה לך הן אמת שאתה צריך לילך יותר ויותר לקנות עוד סגולות ויקרות אתה רוצה ללכת עוד להגיד עוד אותיות אבל איך אתה יכול להפרד ממני הכל אני יתן לך איך אתה יכול להפרד ממני ולשכוח אותי איך קורה כזה דבר? אתה יודע מה יש לי עצה בשבילך אז אומרת אומרת ה-ב' של ברוך וה-ר' וה-ו' וה-כ' אומרים יש לי עצה בשבילך תגיד אותי תזכור אותי תזכור איזה אור היית באות ב' ואיזה אור אור היית באות ר' ואיזה אור היית באות ו' ואיזה אור היית באות כ' כל אות יש לה אורות חדשים אורות נפלאים אז לא תשכח את האורות שראית באות הזאת ואז ה-ב' אומרת ואז ה-ב' אומרת ה-ב' אומרת אל תיפרד ממני ואל תלך ממני הכל אני יתן לך תעמוד תעמוד אצלי עוד כמה שניות אפילו דקה לא יקרה שום דבר לא יקרה שום דבר אבל אדם אז האדם אומר לאות אבל אני צריך להגיע ל-ר' גם ה-ר' מחכה גם ה-ר' מחכה לי גם היא רוצה שאני יגיד אותה אז טוב אז אל תשכח אותי אל תשכח אותי תזכור אותי כל החיים תזכור מה מה ראית באות ב' איזה דברים נפלאים ראית באות ב' אין סוף דברים רפואות ישועות הכל מה ראית אל תשכח אותי לא תשכח אותי ולא תיפרד ממני ולעולם לא תיפרד ממני וכל שכן כשגמר כבר תיבה אחת אמר 4 אותיות ברוך אחרי זה אתה 3 אותיות זה כבר שתי תיבות כל שכן כשגומר תיבה אחת אז כל האות כל המילה ברוך מבקשת תעמוד פה עוד כמה שניות אמרת ברוך אז תעמוד עוד כמה שניות אל תמהר אל תרוץ שיהיה לך סבלנות תעמוד לידי ברוך אתה ה' אומרים ה' הוי"ה הוי"ה אפשר לבער את כל הקליפות. והכל פועלים ע"י התפלה.

    השבמחק
  9. תפלה זה זה הכי חזק בעולם, אין דבר יותר חזק מתפלה אין שערים נעולים בפני תפלה אין שום כח שיכול לעצור תפלה. תפלה זה כמו סכינים וחרבות שזה חותך את כל רקיעי השמים את כל המסכים... וכמו שאומר דוד המלך לא אירא מרבבותיו אשר סביב שתו עלי קומה ה' הושיעני אלקי כי היכית את כל אויבי לחי שיני רשעים שיברת לה' הישועה על עמך ברכתך סלה כל גוים סבבוני בשם ה' כי אמילם סבוני גם סבבוני בשם ה' כי אמילם סבוני כדבורים דועכו כאש קוצים בשם ה' כי אמילם יבואו כל העולם דוד המלך אומר כל העולם יבואו עלי אני לא מפחד מאף אחד כל הגוים כולם דועכו כאש קוצים זה קוצים זה ערפל זה לא קיים בכלל... תדעו לכם רבותי שכל הניסים ונפלאות כל הניסים ונפלאות שצריכים להיות לכל יהודי ויהודי ולכל יהודי ויהודי מוכנים ניסים ונפלאות בלי סוף יש פה חמשה חומשי תורה חומש דברים אז לכל יהודי ויהודי מוכנים אין סוף ניסים ונפלאות צריכים... מזמן בריאת העולם כתוב ב-וזאת הברכה וללוי אמר תומיך ואוריך לאיש חסידיך אשר ניסיתו במסה תריבהו על מי מריבה האומר לאביו ולאמו לא ראיתיו ואת אחיו לא הכיר ואת בניו לא ידע כי שמרו אמרתך ובריתך ינצורו יורו משפטיך ליעקב ותורתך לישראל ישימו קטורה באפך וכליל על מזבחך ברך ה' חילו ופועל ידיו תרצה מחץ מתניים קמיו ומשנאיו מן יקומון מה זה מחץ מתניים קמיו אומר רש"י שמשה התפלל ולמה משה התפלל התפלל על כל הדורות הוא התפלל על כל אחד ואחד הוא ראה כל יהודי ויהודי עד סוף הדורות ומשה התפלל על כל אחד ואחד עד סוף הדורות על ניסים על נפלאות על שידוכים על בנים זכרים על רפואות רק לפתוח את הפה להתחיל להתפלל זה הכל זה הכל כמו דניאל להתפלל לא לפחד לא להתפלל שחרית בחצי שעה ומנחה ב-5 דקות ומעריב ב-10 דקות לפתוח את הפה להגיד את המילים עוד תראו ישועות תראו ניסים ונפלאות לכל היהודי מוכנים לכל הניסים לכל הנפלאות הכל מוכן לו רק שיפתח את הפה יתחיל לבקש לא יתפלל במניין הכי קצר וכבר ירוץ הביתה ואשתי מחכה לי ובסוף גם אשתו חולה הוא רץ אז אשתו נהייתה חולה מזה תשב תעמוד שמונה עשרה חצי שעה תמצא אשה בריאה אתה רץ לאשה הוא עשה אותה חולה אדם רוצה להמתיק את הדינים את הגזירות תעמוד שמונה עשרה כמו בן אדם.. מילה מילה אות אות, אתה אומר רפאנו אתה בא לרופא נוסע שעה לרופא מחכה שעה אצל הרופא שעה וחוזר שעה 4 שעות תעמוד 4 דקות ברפאנו תקבל את כל הרפואות שבעולם אם אדם יעמוד כל ברכה 5 דקות 4 דקות 5 דקות 20 חלקים עם אלקי נצור זה זה זה מאה זה מאה דקות זה שעה ו-20 אם אם זה 4 דקות אז אז זה 80 80 דקות... מהר מהר רפאנו ה' וארפא תרפא אותי תרפא אותי א-ל רופא נאמן תשמע איך אתה מדבר אלי תדבר כמו בן אדם רפאנו 5 דקות עם ה' יתברך יתן לך את כל הישועות בעולם הישועות מוכנות הכל מוכן רק רק תבקש שה' ישמע אותך משה כבר התפלל על כל הישועות משה כבר התפלל על כל הניסים של חנוכה אומר רש"י כל החנוכה כל הניסים כל הנפלאות וה' חילו שבט לוי שבט הכהנים היו 12 בני חשמונאי וכבר משה כבר התפלל על כולם שיעמדו מול רבבות רבבות עמדו מול מאה אלף הגיעו 120 אלף כתוב בספר המכבים... משה התפלל על כל הניסים על כל הנפלאות שיהיה לכל אחד ה' חילו ופועל ידיו תרצה חילו ופועל ידיו תרצה שמה שהם עושים זה יעלה לרצון הכל מוכן אומר רש"י כל הניסים מוכנים כל הנפלאות מוכנות לכל אחד אין סוף ניסים לכל יהודי צריך להיות אין סוף ניסים רק תתפלל תבקש אז ה' התנה עם כל מעשה בראשית לפני בריאת העולם שכשיהודי יתפלל יתנו לו את כל הבקשות את כל מה שהוא מבקש.

    השבמחק
  10. חזו מאן הו גברא רבה דקמסהיד עליה נ ח מ ן רוזנטל תא חא חא
    הייתי קושר את בעל המגיד ובעל הנס לאותו לולב ומנענע עד שהסטייפלר יתעורר ויגיד להד''ם...

    השבמחק
  11. סיפור החלום של רבי נחמן מברסלב זיע"א

    ספר חיי מוהר"ן - אות צ"א

    כסלו תק"ע פה ברסלב חלום הייתי יושב בביתי (הינו בבית הקטן שהוא יושב בו) ולא היה שום אדם נכנס אצלי, והיה תמוה בעיני. ויצאתי לחדר השני, וגם שם לא היה שום אדם. ויצאתי לבית הגדול ולבית-המדרש ולא היה שם גם-כן שום אדם. וישבתי בדעתי לצאת אל החוץ:
    ויצאתי לחוץ וראיתי שעומדים בני-אדם עגולים עגולים ומתלחשים זה עם זה, וזה מתלוצץ ממני וזה משחק בי וזה מעז פנים נגדי וכיוצא. ואפלו האנשים שלי היו גם-כן כנגדי, קצת העזו נגדי וקצת התלחשו בסוד ממני וכיוצא כנ"ל:
    וקראתי לאחד מאנשי ושאלתי אותו מה זאת. והשיב איך עשיתם כזאת היתכן שתעשו דבר כזה. ואני לא ידעתי כלל על מה הם מתלוצצים עלי, ובקשתי את האיש הנ"ל שילך ויקבץ איזה אנשים מאנשי-שלומנו והלך מאתי ולא ראיתיו עוד:
    וישבתי בעצמי מה לעשות וישבתי עצמי להפליג עצמי לאיזה מדינה אחרת, ובאתי לשם והיה שם גם-כן כן שהיו עומדים שם גם-כן בני- אדם ודברו מזה כי גם שם יודעים הנ"ל. וישבתי עצמי לישב באיזה יער ונקבצו אלי חמשה אנשים מאנשי-שלומנו והלכתי עמהם ליער וישבנו שם וכשהיינו צריכים לאיזה דבר מאכל וכיוצא, היינו שולחים אחד מהאנשים הנ"ל וקנה לנו מה שהיינו צריכים, והייתי שואל אותו אם נשקט הרעש והשיב לאו כי עדין הרעש חזק מאד:
    בתוך שהיינו יושבים שם בא זקן אחד וקרא אותי, ואמר שיש לו איזה דבר לדבר עמי. והלכתי עמו והתחיל לדבר עמי. ענה ואמר האתה תעשה כזאת ואיך אין אתה מתביש בפני אבותיך נגד זקנך רבי נחמן ונגד זקנך הבעל-שם-טוב זכרונו לברכה, ואיך אין אתה מתביש מתורת משה ומהאבות הקדושים אברהם יצחק ויעקב וכו' מה אתה סבור שתשב כאן, האם אתה יכול לישב כאן תמיד הלא המעות שלך יכלה ואתה איש חלש ומה תעשה. וכי אתה סובר שתפליג לאיזה מדינה, ממה נפשך אם לא ידעו שם מי אתה, לא תוכל להיות שם כי לא יתנו לך מעות. ואם ידעו מי אתה גם-כן לא תוכל להיות שם כי גם שם ידעו מזה:
    השבתי לו מאחר שהוא כן שאני מגרש כזה, יהיה לי עולם הבא. השיב לי עולם הבא אתה סבור שיהיה לך, אפלו בגיהנם לא יהיה לך מקום להטמן שם, כי עשית חטא כזה. השבתי לו, לך-לך, הייתי סובר שתנחמו אותי ותדברו על לבי, עכשו אתם עושים לי יסורים לכו לכם, והלך מאתי הזקן הנ"ל:
    ובהיותי יושב שם ישבתי עצמי מאחר שאני יושב כאן זמן רב כזה יכולים לשכח לגמרי את הלמוד וצויתי לאיש הנ"ל ששלחנו לעיר בשביל צרכינו שיבקש שם איזה ספר ויביא לנו, והלך אל העיר ולא הביא ספר. והשיב שאי אפשר להביא, כי בודאי אסור לגלות בשביל מי צריכין הספר, ובהצנע אי אפשר למצא ספר. והיה לי יסורים גדולים על שאני נע ונד וגם אין לי שום ספר, כי יכולין לשכח את הלמוד לגמרי:
    אחר-כך חזר ובא הזקן הנ"ל ונשא ספר תחת זרועותיו, ושאלתי אותו מה אתם נושאים והשיב ספר. אמרתי לו תנו לי הספר ונתן לי, ולקחתי אותו ולא ידעתי כלל איך להניח את הספר ופתחתי את הספר ולא ידעתי בו כלל, והיה דומה בפני כלשון אחר וככתב אחר, כי לא ידעתי בו כלל כלל לא, והיו לי יסורים גדולים מזה. והייתי מתירא גם מהאנשים האלו הנ"ל שהיו עמי שכשיתודע להם זאת אולי גם הם יפרדו ממני:
    ושוב קרא אותי הזקן הנ"ל לדבר עמי והלכתי עמו והתחיל שוב לדבר כנ"ל, איך עשית כזאת איך אין לך בושה. הא אפלו בגיהנם לא יהיה לך מקום להטמן שם כנ"ל. אמרתי לו אם היה אומר לי כזאת אדם מבני עולם העליון הייתי מאמין לו. השיב אני משם, והראה לי דבר שהוא משם:
    ובא על דעתי המעשה של הבעל- שם-טוב זכרונו לברכה הידוע, ואז היה סבור הבעל-שם-טוב זכרונו לברכה גם כן שאין לו עולם הבא, ואמר אני אוהב את השם יתברך בלי עולם הבא. והשלכתי את ראשי לאחורי במרירות גדול מאד. וכאשר השלכתי את ראשי כך, באו אלי ונתקבצו אלי כל הנזכרים למעלה שאמר לי הזקן להתביש מהם, הינו זקני והאבות וכו' וכו' ואמרו לי הפסוק (ישעיה ד), "ופרי הארץ לגאון ולתפארת". ואמרו לי, אדרבא, נהיה מתפארין בכם:
    והביאו לי כל האנשים שלי ובני (כי גם בני נפרדו ממני בתחלה בעת הנ"ל) ודברו על לבי דברים כאלו ההפך מהנ"ל. :
    מה שהשלכתי את ראשי אם היה אדם שעבר שמונה מאות פעמים על כל התורה כלה אם היה משליך את ראשו במרירות כזה בודאי היו מוחלין לו ושאר הטוב איני רוצה לספר לכם כי בודאי היה טוב:

    השבמחק
  12. דברי הגאון הצדיק הרב אליעזר ברלנד שליט"א,
    על מעלת קבלת הבזיונות באהבה, על פי ליקוטי מוהר"ן תורה ר"ס.

    "רבנו אומר, אם אדם יקבל בזיון בשמחה זה מציל מהריגה. כל בזיון שאדם מקבל בשמחה זה מציל מהריגה. הרבי מביא בתורה ר"ס, שכל פעם שמבזים את הבן אדם והוא מקבל את זה באהבה, שידע שעכשיו הוא הציל איזה יהודי מהריגה. צריך לעשות את זה בכוונה שיבזו אותו! לרבי יש סוד בתורה ר"ס "השם הוא הנפש", נפש חיה הוא שמו, מסירות נפש עשרה הרוגי מלכות מסרו את עצמם על קידוש ה' לשם יחוד קוב"ה ושכינתיה. הם ראו שאף אחד לא עושה יחודים לא מכוונים בה' אחד לא מכוונים בנפילת אפיים אז הם הלכו ומסרו נפשם למעלה, ועי"ז העלו את כל עם ישראל את כל נשמות ישראל. כי ישראל זה חלק אלוק ממש חלקי השכינה ממש שחוזרים להשכינה. אלה שמתים על קידוש ה' הם עלו במחשבה תחלה. אין מי שיעשה את היחוד, לא היה מי שיעשה את היחוד אז היו עשרה הרוגי מלכות. כשאין צדיקים שעושים את היחודים, אין מי שקם חצות אין מי שבוכה בחצות אז אין ברירה אלא אלא לעשות את היחודים ע"י נפשות שנהרגות. אבל יש אפשרות לקבל בזיונות באהבה. בן אדם שמקבל בזיונות באהבה הוא גם מציל את הדור מהריגות! - ..וכולם מבזים אותו ומדברים עליו, וכמה שהוא יותר מפורסם אז יותר מדברים עליו, אז יש לו יותר בזיונות. יש אחד שלא רוצה שידברו עליו ואעפי"כ אנחנו מדברים עליו אבל זה זה גם תיקון. ויש אחד שעושה את זה בכוונה שמחפש כל מיני תכסיסים איך שידברו עליו אז הוא עושה את היחודים הכי גבוהים והכי גדולים!. ויש אחד הרב'ה אומר - שעושה את זה ברצונו בדעתו, ושהוא עושה תכסיסים איך שידברו עליו איך שיבזו אותו. אז ממש הוא נקרא שהוא מוסר את נפשו על קידוש ה'! הוא מוסר את השם שלו כי השם זה הנפש, ..ואדרבא הכל דוברים עליו אומרים עליו דברים שלא היו ולא נבראו ועי"ז הוא מציל את כלל ישראל משפיכות דמים. ובזה ששופכים לו את הדם כל רגע שפיכות דמים כל שניה, והוא מקבל את זה באהבה אז הוא מציל את ישראל מהריגה שאמור לבוא עליהם ח"ו. אז היחוד הנ"ל זה מסירת שמו ונפשו. הוא מציל אותם מכל הגזירות מכל הפורענויות כל אדם שרואה שמבזים אותו, פשוט שיקבל את זה באהבה מי יודע מכמה גזירות הוא מציל את ישראל."

    השבמחק
  13. מה אתם מבלבלים את השכל
    תענו בבקשה
    הוא שכב עם נשים נשואות

    השבמחק
    תשובות
    1. תגובה זו שייכת לנחמן שלום החולה נפש, המעליל ומוציא לעז על נשים נשואות.
      :(


      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.