רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 16 בדצמבר 2013

"איננו נלחמים עם המדינה אנו נלחמים מפניה"

הגדרה נפלאה על דרכי המלחמה של רבותינו בכל הגזירות הנוראות שהתרגשו ובאו עלינו כתוצאה מהקמת המדינה על ידי הגורמים הציוניים, שמענו מאחד הת"ח המובהקים שליט"א: רבותינו הורונו, כי אנו איננו נלחמים במדינה, אנו נלחמים מפניה.
נרחיב מעט בהטעמת הדברים. לכל באי בית המדרש ידועים דברי מרן הגר"ח מבריסק זצוק"ל, שטעות היא לסבור שהציונים רוצים להקים מדינה, ואגב זה באים לעקור את הדת. ההיפך הוא הנכון, הציונים רוצים לעקור את הדת, והכלי שלהם לעשות כן הוא על ידי הקמת המדינה.
כל המתבונן בכל משך שנות קיומה של המדינה, אינו צריך הסברים לאמירה זו. אין אנו זקוקים לאמונת חכמים כדי לקבל את הדברים, שהרי המציאות מוכיחה כן, שבחסותה של המדינה, וגם לפני כן על ידי אמצעות רעיון הלאומיות, נעשו הפעולות החמורות ביותר לעקירת הדת, יותר מכל כת אחרת שקמה להחריב את היהדות.
מאחר וכן, כל מלחמתנו אל מול המדינה, אינה כדי לעשות אותה טובה יותר, או דתית יותר. שהרי אם כל מטרת הקמת המדינה היא כדי לעקור את הדת, לא יתכן צד שבעולם שבמידה והחוקים שבה יהיו יותר נוחים אל הדת, או שהמה יאפשרו יותר את קיומה של התורה, ישתנה משהו בתוצאת הדברים.
אלא מאי? הלמאי כל החרדה הלזו להשפיע ולתקן במדינה את כל הטעון תיקון?
אין זאת אלא דרך התגוננות מפני המדינה, הבאה לעקור את הדת. ואנו קמים ונקהלים מפניה, כדי להעמיד את הדת על תילה. ועל זה צריך הבחנה ברורה של גדולי ומאורי האומה, כיצד היא היכולת לפעול אל מול המדינה, במטרה להציל את הדת מפניה.
ואין כל ספק, שכל קיומו ופריחתו המופלא של עולם התורה בארצנו הקדושה, תחת שלטון המדינה, שהתרחבה בשנים האחרונות במימדים עצומים בליעה"ר, כה יתן ד´ וכה יוסיף, הוא מעשה נסים של ממש, שעומד לצנינים אל מול כל סיבת קיום המדינה, בבחינת "גירא בעינך שיטנא".
ומשכך אין שום פלא, מדוע בשנים האחרונות עושים אנשי השלטון מכל החוגים והמינים, כל טצדקי, כדי להמעיט ולהכחיש את הנס, וללחום באופן גלוי יותר כנגד קיומו של עולם הישיבות והכוללים, בכדי שיוכלו לחזור למטרתם הראשונית והיסודית.
המבין אל נכונה דברים אלו, יכול להשכיל, כי התשובה היחידה אל מול כל אותם הקמים עלינו, הוא דווקא בחיזוק וביצור היכלי התורה, שהם התשובה היחידה בפועל, למול מטרות עקירת הדת שמנהלים גורמי השלטון.
זהו צו השעה!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.