רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 27 בדצמבר 2013

במקום חרמות-תשקיעו בפתרונות טכניים הולמים ובחינוך והסברה להתמודדות!

לכבוד מערכת 'בעולמם של חרדים'

לענין ה"פסק" בנושא האייפון,אם אכן יצא דבר כזה מפיו של הגרח"ק.כמה הערות.שנכתבו מנהמת ליבם של יהודים רבים וטובים.
1. על כל ספריו של הגרח"ק (הן אלו שכתב בעצמו וכ"ש אלו שכתבו מפיו) כתוב בהקדמה אין לסמוך על זה למעשה וממילא-הוא הדין גם כאן.מה גם,שו"ת הילכתי חייב להיות כתוב ומנומק! עיין בספרי השו"תים למיניהם:אגרות משה,קנה בושם,שבט הלוי וכו'.
2. רב אמיתי,שמנהיג קהילה אמיתית,על שלל צרכיה ומורכבויותיה,מלכלך את ידיו בשפיר ושליא כדי לטהר אשה לבעלה ולא כדי להחרים ולנדות,מי יתן לנו תמורתו של מרן הרב עובדיה ע"ה? ומי לגלג עליו כשחזר וטען "כוחא דהיתירא עדיף"?
3. הבה נדמיין שהגרח"ק בא ליישם את ה"פסק" הזה:האם הוא אכן יפקיע קידושין? יבטל גיטין? יכריז על ממזרות? יפסול מקוואות? יפסול שחיטה? ומה עם ה"גבירים" בחו"ל שכולם כולם מחזיקים אייפונים? יכריז עליהם שבניהם ממזרים?
4. אמת ויציב אייפון בלתי מסונן-הוא חורבן הנפש! אינטרנט לא מסונן-הוא שער הנו"ן של הטומאה! בטוחני שהרב פיינהנדלר שליט"א (איש צדיק ועתיר זכויות) רוצה להרבות קדושה בישראל,אבל לא ישיג זאת על ידי "פסקים" תמוהים,הגורמים רק להנמיך את ההערכה הגדולה שכולנו רוחשים להגרח"ק שליט"א.מי עוד כמוהו השוקד יומם ולילה על התורה!
5. כבר בשנת תשס"ט העיד הרב צבי ברוורמן מהעיר ה"חרדית" ביתר:האינטרנט חדר כבר ל-30% מאנשי העיר! ואני שואל-האם מאז ועד היום,אחרי כל החרמות והנידויים,המספר הזה גדל או קטן? ואם בביתר כך,מה בשאר המקומות?
6. כל ה"מלחמה" בענייני הטכנולוגיה למיניהם היא דבר שטות.ורק העשירה את כיסיהם המנופחים של אנשי העסקונה החרדית.בושה לומר:אינטרנט "רימון" עלה לאויר בגלל יוזמה של שני רבנים מזרוחניקיים (הרב יהושע שפירא מ-רמת גן,ועוד אחד ששכחתי שמו) והם ישבו ועמלו על זה ימים ולילות ללא שום קבלת פרס.לעומת זאת-"ועד הרבנים לענייני תקשורת" גורפים לכיסיהם מדי חודש אלפי שקלים באמתלה של "ייעוץ הילכתי" (הלכות כתיבת פשקווילים?) במקום חרמות-תשקיעו בפתרונות טכניים הולמים ובחינוך והסברה להתמודדות! שלא לדבר על ניצול הטכנולוגיה לטובת התורה והקודש...אני עדיין זוכר איך התקיפו עיתוני סאטמר את הרבי מליובאוויטש שהיה הראשון להעביר שידורים והתוועדויות ברדיו ובלווין.
7. ובאותו עניין,שאלת תם:האם מותר להחזיק מצלמה בכיס? ונגן,מותר גם כן? אז למה אסור להחזיק טלפון שיש בו גם נגן וגם מצלמה? תבינו-מרוב איסורים חסרי שחר גרמתם שהכל יהיה מותר!!!

7 תגובות:

  1. מדוע כל עם הארץ שלא קרה ולא שנה חושב לעצמו שיכול לחלוק על הגר"ח קניבסקי

    ברור שהרב קניבסקי צודק.
    ברור צעיר המחובר לאינטרנט פרוץ הוא בעל עברה ופסול לעדות .
    מלשונו של הרב קניבסקי משתמע שפסל רק לחומרא אבל לא להתיר א"א לעלמא.
    דברי הרב קניבסקי הם ע"פ דברי הרמב"ם (הלכות עדות פ"י)
    וכן הוא בשו"ע חו"מ " עבר עברה ה"ז פסול לעדות" ע"ש

    אנא כשבאים לחלוק על הרב קניבסקי, כדאי לפחות לדבר לענין ולא סתם לזרוק בוץ.


    השבמחק
    תשובות
    1. רגע !

      גם כדי להסכים עם הרב קנייבסקי נדרש שלא תהיה עם הארץ !

      מחק
    2. לא צריך להיות תלמיד חכם,הרי ממילא כל ספריו של הרב קניבסקי "אינם למעיישה".

      מחק
  2. חבל שלא כתבת את שמך !

    רציתי להגיד "יישר כח" גדול .

    השבמחק
  3. כשכל העמותו שבראשות הרבנים שפסקו הנ"ל (קופת העיר וועדות העיר למיניהם) יפסיקו לקבל צדקה מבעלי אייפונים שאינם יכולים לקיים מצוות צדקה וממונם טמא אז יהיה על מה לדבר על כזה פסק!!

    השבמחק
  4. מעניין, שכל ליטאי בני ברק שלחמו ונאבקו נגד חסידות חב"ד והרבי מליובאביטש זיע"א, הם בעצמם חב"דניקים, מפני שאימותיהם טבלו במקווה של חב"ד לפני הריונם,
    כידוע, החזון איש זצ"ל פסק בזמנו שכל המקוואות בבני ברק ייבנו על פי הוראת הגה"ח הרב יעקב לנדא זצ"ל רבה הראשי של בני ברק, לפי שיטת חב"ד.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא זוכר פרטים אבל פעם אמר רב אחד לאחד מרבני בריסק (כמדומני ר' חיים) שהוא בדק וכו ולדבר לשון הרע זה יותר חמור מלאכול חזיר
      ענה לו אותו רב: בדבריך לא החמרת בלשון הרע אלא הקלת באכילת חזיר.
      ואף אנן נעניה אבתריה, ר' חיים קנייבסקי בפסקך לא החמרת בהחזקת אייפון אלא הקלת באיסורי אשת איש וכו!!!

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.