רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 24 בדצמבר 2013

בקצרה - מפה ומשם

עסקני ועדת ההיגוי למסע האדמו"רים יצאו אמש והיום לארה"ב, העסקנים יפעלו לתכנון עצרת מחאה מרכזית שתתקיים באיצטדיון בן רבבות מקומות, לפי התוכנית ינאמו בעצרת האדמורים מגור, בעלזא, צאנז, וויזניץ ועוד רבנים מארה"ב
-------------
כיכר: תקדים הלכתי, ע"פ טענת יו"ר הועד לטוהר התקשורת פסק מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שמשתמשי האיפון פסולים לעדות בגרושין וקידושין "אם היה עד אפי' בדיעבד צריך לקדש או לתת גט שוב"
-------------
שר הכלכלה נפתלי בנט האשים את הרשות בפיגועים ביממה האחרונה, בנט אמר "ממשיכים בטרור כאילו אין תהליך מדיני" השב"כ אומר הוכפל מספר הפיגועים בחצי שנה האחרונה
-------------
מסע המועצת: בבעלזא שוקלים לארגן בשבת בשלח - שירה, שבת התאחדות לכלל החסידים בארה"ב עם האד', מסתמן שהאד' מבעלזא ינחת נחיתת ביניים באירופה.
-------------
הארץ:לפיד סיכם עם הבית היהודי על ביטול הקיצוץ לישיבות בסך 227 מל"ש שתוכנן ל2014
-------------
ראשוני: כל האדמורי"ם בארה"ב כולל שני באבוב שני סאטמר, וויזניץ. סקולען, סקווירא, צאנז, מונקאטש, פאפא נוסעים לארה"ק לעשות הפגנת ענק נגד הגזירה של מציצה בפה
-------------
אברהם פרסטר (הפרשן לענייני חרדים) בפייס: ידיעה שהעברתי למערכת חדשות 'קול חי' לפרסום במהדורות הבוקר.
-------------
דיווח: מסתמן באלעד הסכם קואליציוני קריספל סגן ומ"מ וממונה על תכנון ובניה התימנים יקבלו מנכ"ל החברה הכלכלית דגל סגן וממונה על הכספים והמכרזים, ההקצאות יחולק ברוטציה אגודה-שס וחינוך לויזניץ הבית מקבל את התרבות וראש העיר יהיה ממונה על תשע תיקים שנותרו
------------- 
אברך מקרית ספר הגיע למרן הגראי"ל והתקרב אליו קרוב, הוא קצת נבהל ושאלו מה רצונך אמר לו אני רוצה לברך את רה"י שליט"א שאל אותו מרן אתה רוצה לברך או גם לנענע...?
-------------
שרקי בגלצ: האדמו"רים יטוסו במחלקה ראשונה המשב"קים במחלקות רגילות
-------------
יהודה אבידן בתגובה למו"מ: מ''מ יו"ר תכנון ובניה ומנכ"ל החברה הכלכלית, יחד עם מנכלו''ת העירייה לש''ס, זה בהחלט מחווה יפה מאוד מצידו של פרוש שמראה על כוונות טובות, כעת נשאר לו לתת לנו את שני הסגנים ואפשר לחתום כבר עכשיו.
-------------
האדמו"ר מויז'ניץ יצא ממעונו ממרכז חסידי ויז'ניץ לביקור במעונו של האדמו"ר מגור.
-------------
בתוך הקלחת סביב מסע המועצת: ראש עיריית ב״ב ורמטכ״ל המסע חנוך זייברט עורך כעת סיור וישיבת עבודה בבנייני ארגון ״אוהל שרה״ לילדים המיוחדים בבני ברק
------------- 
אדמורי"ם שאינם חברי המועצת גם יישתתפו במסע כמו האדמורי"ם מרחמסטריווקא, קרלין, טשרנוביל, אמשינוב, ואולי אף האדמו"ר מדושינסקיא ששוהה בארה"ב.
-------------
ישראל כהן בכיכר; האד' מגור הורה לליצמן ולנאמנו של האד' מבעלזא שמעון וואלף קליין לדחות את מסע המועצת בעק' חגי הגויים והקשיים הטכניים.
-------------
ראש עיריית ב"ב הואיל בטובו לפנות שעה ביומנו העמוס ממסע האדמו"רים לשם טיפול בנושאים הקשורים לעיר ב"ב.
-------------
חברת חשמל לתושבי ירושלים והסביבה:
"במהלך השבוע הקרוב יבוצעו עבודות לתיקון התקלות שטופלו בחלקן באורח זמני בעת הסערה, לצורך השבה תקינה, ככל שניתן, של אספקת החשמל. לצורך כך, תתכנה הפסקות חשמל מקומיות במקומות שבהן יבוצעו העבודות. אנו מודים לכם על שיתוף הפעולה."
------------- 
בעקבות מסע האדמורים לחו"ל נגד גזרת הגיוס, דיבר ח"כ ישראל אייכלר בגלי צה"ל ואמר כי במידת הצורך החרדים לא יהססו ויעזבו את הארץ עוד אמר כי הציבור החרדי חש מחנק באופן כזה שאף ישקול לוותר על אזרחותו
------------- 
הבהרה: עולם התורה חרד תחת גזירות הגיוס המרחפות לאחר ביטול חוק טל והקמת ועדת שקד, לאחר שנה וחצי של ביטול החוק הוברר לכולם כי הייתה סייעתא דשמיא מיוחדת בהחלטה הברורה של מועצות גדולי התורה של אגודת ישראל ודגל התורה לפיה יש להתייצב ולא לחתום וכפי שהורה מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן שליט"א.
------------- 
"מוסר דין לשמים"
עמי מיימון לאבי בן ישמעאל בשידור:
תתפלל על קברות הצדיקים על כל המוציאים את הספינים שהקב״ה יפרע מהם במזומן ויקח אותם לעולם שכולו טוב.
אבי בן ישמעאל בתגובה: ה׳ ישמור
------------- 
נייעס אנ"ש: לפי השמועה גם בעלזא הופכים עולמות ומנסים להביא את הקונוסול לבית האדמו"ר. גם לבעלזא אין ויזה בתוקף.
------------- 
ח״כ פרוש במכתב לשגריר ארה״ב, בו מסביר לו את המשמעות וההשלכות של נסיעת חברי מועצת גדולי התורה, שהינה להתריע כנגד השלטון בישראל המבקש לפגוע בנו״.
------------- 
בני רבינוביץ הבוקר אצל מוטי לביא: יתד נאמן יסקר את מסע המועצת של אגודה יותר מהסיקור בהמודיע של הכינוס ההיסטורי של מאה ראשי הישיבות בראשות מרן ראש הישיבה בשבוע שעבר.
------------- 
משרד המשפטים הפיץ תזכיר לתיקון חוק גיל הנישואין שהתקבל בכנסת, במסגרתו הועלה גיל הנישואין בחוק מ-17 ל-18. התיקון המוצע קובע כי החוק ייכנס לתוקף ב-1 במרס 2014. פרקליטות המדינה הנחתה את גורמי האכיפה שלא לאכוף את החוק בנוגע לנישואי נערים ונערות שהם בין הגילאים 17 ל-18 עד לכניסת החוק לתוקף.
------------- 
כיכר השבת: הגרב"ש דויטש והגר"ע אויערבך צפויים להצטרף למסע המועצת של אגו"י מטעם מנהיג הפלג הירושלמי הגר"ש אויערבך.
------------- 
בעלזא מקדימים ויוצאים להכנות המסע שעלותו כמיליון דולר. הלילה ימריאו הרב שמעון וולף קליין, בריסק ווינברגר.
למחרת עצרת הגיוס בארה"ב תתקיים חתונת נכד הר"מ ארנסטר בה ישתתפו הגיסים אדמו"רים מויז'ניץ בעלזא סאטמר וסקווירא.
------------- 
רה"מ נתניהו בהוראת מהאמריקאים את שחרור פולארד כחלק מהתקדמות במו''מ עם הפלסטינים אנא העתירו רבים לתפילה למען השחרור יונתן בן אסתר.
------------- 
ר"ע י-ם ניר ברקת התיר לסגנו חיים אפשטיין להציב עץ במשרדו.
-------------
ליצמן בקול ברמה על הפגישה של גפני עם ראה"מ; אני יודע על הפגישה, אבל תראו שלא ייצא כלום!
-------------
ארליך בטוויטר; גפני האשים את נתניהו: "הייתה לך הזדמנות לשנות את הרכב הקואליציה". הפגישה הסתיימה. גפני, בסרקזם אופייני: "פגישתנו עסקה בדיווחים מדיניים". הרשו לי לפקפק.
-------------
יהודה ארנד ששימש כרל"ש פינדרוס, ימונה ככל הנראה לעוזרו הבכיר של סגן ר"ע י-ם יוסי דייטש.
------------- 
המשלחת שיוצאת: הלילה - בריסק, שמעון וואלף קליין ווינברגר - בעלזא, לפנות בוקר - חנוך זייברט ויונתן בורנשטיין - גור, טיסת בוקר - בערל שטמר - צאנז, המשלחת תקיים סדרת פגישות וסיורים, חוזרים בחמישי לארץ.
------------- 
ליצמן בקול ברמה בקריאה לבחורי הישיבות  לא להתייצב לבדיקות הראשונות
------------- 
ארליך בטוויטר; מסע האדמו״רים נתקל בקשיים: אין די כרטיסים בטיסת אל-על שתמריא בבוקר יום ראשון הבא. לפי התכנית, האדמו״רים כולם ימריאו באותה טיסה.
------------- 
ח"כ ליצמן ב'קול ברמה': אני יוצא כמה ימים לפני העצרת לארה"ב ואני יעמוד מקרוב בכל הארגון, גדו"י יחליטו האם להיפגש עם בכירי הממשל, לא ייצא לגפני שום דבר מהפגישה עם ביבי.
-------------
ח"כ אייכלר ב'קול חי': ביקשתי הערב מראשי ש"ס שישלחו ראשי ישיבות ורבנים ספרדים להשתתף במסע האדמו"רים, בנוסף רבנים ספרדים מארה"ב שיצטרפו לכנס.
-------------
ליצמן אצל מימרן ב'קול ברמה': "אני לא חבר בוועדת שקד וטוב שכך, בטוח שכל מי שמשתתף בה עושה זאת בהוראת רבותיו, אף אחד לא פועל לבד".
------------- 
גורם בכיר  במערכת "יום ליום" :
מוסר כי העיתון  קיבל הוראה ברורה מיו"ר ש"ס אריה דרעי
להתעלם במכוון מ:מרן הגר"ש עמאר, ח"כ אלי ישי.
מכוון שהם מאיימים על מעמדו של אריה דרעי ואינם מיישרים עמו קו.
------------- 
הרב אמנון יצחק ממשיך לתקוף בשיעוריו את תנועת שס, בשיעור שמסר אמר הרב "כל אלה שהיה להם סיסמה להחזיר עטרה ליושנה הפכו לשליחי הסיטרא אחרא לעקור את התורה"
-------------
עוד לפני מסע המועצת: סאטמר תקיים הפגנה מול השגירות הישראלית
עוד בטרם יוצא 'מסע המועצת' לדרכו, בחסידות סאטמר יוצאים לרחובות ניו יורק לשורת מחאות. מחר: עצרת מול שגרירות ישראל וצעדת מחאה. "חלק משרשרת פעולות ומחאות נגד חוק הגיוס
------------- 
חברי כנסת מהבית היהודי תוקפים את התנהלותם של השר בנט וח"כ שקד וטוענים כי הם נגררים אחרי יש עתיד.
-------------
הבית הלבן הבהיר לערוץ 10: הנשיא אובמה עומד בדיבורו. ואין לו כל כוונה לחון את פולארד.
כמו שאמר לערוץ 2 לפני הגעתו לישראל. עקב שפולארד ביצע פשע חמור ביותר.
------------- 
משטרת ניו יורק דורשת מסאטמר לדחות את ההפגנה של מאות הרכבים נגד הגיוס מול שגרירות ישראל במנהטן עקב חגיגות הכריסמס ומאחר והעיתוי רגיש מבחינה בטחונית, ככל הנראה ההפגנה מחר תערך במתכונת מצומצמת בלבד
------------- 
12 בחשיפות: גירא: חוק הגיוס מתקרב בצעדי ענק - נתניהו מקציב שבועיים. הצבעה בו. שקד על סעיפי החוק: שני הבא. הסיבה האמיתית לדחיית מסע המועצת - עשירים ובעלי השפעה השוהים בנופש. התיאום בין 'שערי חסד' לליצמן מביא להצטרפותם של נציגי הרב אויערבך. האדמו"ר מנובומינסק זועם שלא תיאמו עמו, האדמו"ר מסדיגורא ביקר במעונו.
-------------
פרסטר מ'קול חי': בעשרת הימים הקרובים יינסו בכירי אגו"י להביא לצירופם של דמויות שאינם משתייכים לאגו"י, בדגל לא נאמרה המילה האחרונה. יעקב רוזנשטיין מבית הגראי"ל: על הדיונים בין ראשי בעלזא לגראי"ל שהביאו לברכתו למסע. האם ייצא מכתב לאגו"י בארה"ב המורה על שיתו"פ,  ומה הסיכוי להצטרפותם של רה"י מ'דגל' למסע
-------------
הסערה בבית שמש: יאיר אלטמן וואלה חדשות" חשפנו היום באתר תמלילי שיחות מחדרי החקירות, עשרות אנשים נחקרו בפרשה" ומתייחס לטענות על אפליית החרדים בתקשורת הכללית.
-------------
הכתב יוסי הכט מסקר בהרחבה את כל עניין תקציבי הישיבות "היום התבשרנו שלא קוצץ התקציב ונשאר בדיוק כמו בסוף שנת 2013" ומוסיף "כל מה שהפיצו שבוטל הקיצוץ בלוף של הבית היהודי"
-------------
האחדות בש"ס רחוקה מלהתממש , הכתב משה ליכטיג בסיקור מיוחד "בעיתון יום ליום צינזרו את תמונותיו של אלי ישי בהוראה דרעי" 
-------------
גל הטרור חוזר,  העתונאי משה מזרחי מסכם עוד יום של ניסיונות לפיגועים ופיגוע אחד שצלח, "ראש הממשלה הציב תנאי להמשך המשא ומתן. שחרור פולארד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.