רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 18 בדצמבר 2013

לפני קרתו מי יעמוד

מאת מנחם מן

לו חדו לכם דורשי רשומות ומפצחי חידות את החידה הבאה "חמש מאות מיליון ש"ח בשבעים ושתים שעות הכיצד"? איך הייתם מתמודדים בפתרונה?! מן הסתם הייתם מעלים בדעתכם מיליון ואחד (או אם תרצו, חמש מאות מיליון..) רעיונות שונים ומשונים כדי להסביר הפסד גרנדיוזי שכזה בפרק זמן כה קצר. אז זהו, אתם יכולים לעצור את גלגלי דמיונכם ולהישיר מבט אל המציאות הבלתי תאמן, שלוש יממות שיש בהן הפוגות בין משקע לבין רעהו, שבעים ושתיים  שעות שמנהיג הבירה מבהיר לנו באר היטב מי פה באמת האדון והפטרון וההפסדים הנראים לעין כבר נושקים לחמש מאות מיליון ₪.

החקלאות נידבה את המאה מיליון הראשונים וכבר ניתנה הוראה לאפשר יבוא יבול מחו"ל בכדי שיהיה לעקרות הבית הישראליות מה לרכוש במרכולים להאכיל את דרדקיהן. מערכת החינוך הושבתה ומורים על תלמידיהם קיבלו שיעור פרטי באמונה ובטחון. בתי החולים על חדרי המיון שלהם, הטיפול הנמרץ ושאר מחלקותיהם הופעלו בעזרת גנרטורים לשעות חרום, בעוד עשרות אלפי בתי אב נותרים שעות על גבי שעות בלי חשמל תאורה חימום ומים זורמים.
לא יאומן, אפילו במאפיות הגדולות, אלו שמזמנות לנו חמץ חם וטרי שעה לאחר צאת חג המצות, לא מצאו דרך לשנע את תוצרתן למרכולים השכונתיים ומי שצעד רגלית עד שעריהן הוגבל בכמות כיכרות הלחם שהורשה לרכוש. ואם בכל אופן הוא זקוק ליותר? שיעמוד שוב בתור..
ילדים שעליהם אנו מתפללים "תן לחם לפי הטף לשובע" נאלצו בעל כורחם ליישם את דבריה המפורסמים של המדינאית הצרפתייה "אם אין לחם תאכלו עוגות".. והמשיכו מתוך המציאות: "ואם אין חלב תשתו תה" (וזה כמובן בתנאי שבבית הוריהם זורם החשמל ומחמם את המים שבקומקום).
עצים קרסו על גגות ועמודים אסטרטגיים, ראש הממשלה נמלט לבור בתל אביב ו'בוקה ומבולקה' שררה בכל.
לו רצינו להכביר בתיאור נזקי הסופה היינו מספרים על הורים רועדים, ולא מקור, אלא מפחד על ילדיהם הרכים שתקועים איתם ברכב, תוך ירידת שלג כבד המאיים לקוברם חיים. היינו מזכירים את הקשישים, החולים, הנכים והגלמודים שאין לאל ידם לעזור לעצמם, ולחצן המצוקה בגד בהם כי אין להם גנרטור לשעת חרום, ואפילו קווי התקשורת קרסו ואין להם שום אפשרות לבצע שיחות נחוצות.
אפשר גם לכתוב על שני בני הדודים שהלכו לחלץ בן דוד שלישי מנחל שעלה על גדותיו ומצאו גם הם את מותם, בעוד המחלצים עומדים חסרי אונים מול גופותיהם.
אבל לא, לא זו מטרתנו. אנחנו רק רוצים לערוך משוואה לא שווה בכלל בין החלטה וביצוע שמימיים לבין רצון נואל של שר סורר במשרד האוצר לקצץ בבשר החי ב..סכום דומה להפסדים השמימיים שחווינו. כשאיש בחולצה שחורה וחליפה מדבר על נזק בל יתואר למשרד האוצר ומחליט בשאט נפש לקצץ, שימו לב, חמש מאות מיליון מתקציב המוזרם לחרדים, כי "המדינה תקרוס מהוצאה של סכום כזה" באה המציאות המונהגת בידי מלך המלכים, ומראה לו למתאגרף בעל הבלורית, שאכן המדינה תקרוס גם תקרוס ולא מכסף המוזרם לחרדים אלא באותו סכום בדיוק.. ביבול בתברואה ובימי עבודה. קטונו מלערוך חשבונות שמים אבל כאשר המציאות זועקת, די קשה להתעלם המנה.
ופתאום הכתה בנו ההכרה שנמצאת בנו עמוק עמוק בלב ונטועה בנו חזק חזק בנשמה: יש מנהיג לבירה, יש מחליט ויש מבצע, יש יוזם ויש מיישם, יש ברוך גוזר וברוך מקיים. ושכינתו מחייכת ומציצה מבעד לחרכי הגלות וההסתר כאומרת: "בנים יקרים שלי, עוצו עצה ותופר דברו דבר ולא יקום כי עמכם קל".
לא צריך תכניות ארציות לקיצוצים ולהפחתות לשיבוש החיים התקניים, מספיקה קריצה שמימית אחת קרה קפואה לבנה ושילגית כדי להזכיר לנו שלפני קרתו מי יעמוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.