רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 17 בדצמבר 2013

מה לחיים יענקל לייבוביץ ודרעי?

בוקר טוב מירושלים...
בעיתון בקהילה של השבת, מרוחה תמונה של חיים יענקל ליבוביץ וכתבה אוהדת עליו על זה שעשה מיליונים משמירת השבת - כשמכר את המניות שלו ב'שמן' בגלל שעבדו בשבת ובסוף הקידוחים שם לא הצליחו,החברה קרסה ורק הוא יצא מזה בזמן.
אני לא אכנס לנושא הזה, אבל יש שם קטע שצרם לי משום שהוא מזכיר לי את מי שעושה מעשה זמרי ומבקש שכר כפנחס...;
כתוב שם שחיים יענקל 'נאמן לדרכו ושיטתו של רבו הרבי מליובאוויטש בענייני שלמות הארץ ולכן הוא היה מסוכסך עם דרעי בטענה שהוא גרם להסכמי אוסלו עד לאחרונה שהם השלימו ביניהם'...
חיים יענקל נאמן לדרכו של הרבי בענייני שלמות הארץ??? משהו לא הסתדר לי...
ואז נזכרתי בסיפור;
בתקופת הסכמי וואי פליינטיישן  שנעשו ע"י נתניהו עצמו (בניגוד להסכם חברון שכבר נחתם ע"י פרס ורק בוצע ע"י נתניהו) - נפגש הרבי מסדיגורה זצ"ל ממועצת גדוה"ת עם הרב לנדא רבה של ב"ב ושאל אותו "איך יכול להיות שרבני חב"ד נותנים לאהרונוב ולחיים יענקל לייבוביץ להמשיך לכרכר סביב נתניהו בזמן שהוא מוכר את ארץ ישראל???"... הרב לנדא מיד דיבר עם רבני חב"ד ואני זוכר שלייבוביץ היה 'פגוע' מכך... הוא טען באזני מישהו; למה הרבי ההוא לא קרא לי קודם לשמוע מה בפי...ואיך הוא מקבל עלי לשוה"ר"...

2 תגובות:

  1. כל הסיפור של חיים יענקל שקרי, בגלל שמירת שבת הוא מכר את המניות, ואולי בגלל שהוא קיבל מידע ניסתר לפני כולם, גרם לו למכור את המניות ברווח ולברוח והתירוץ היה שבת! האם הוא לא ידע קודם שאי אפשר לעשות הפסקה בהמצע הקדיחה והחיפוש!! חומר למחשבה!!!

    השבמחק
  2. אוח... כמה גועל בכתבה אחת.

    מדהים איך כתבת פרופיל גרועה מוציאה את השדים מקברם ואת כל הסחי והמיאוס הטמונים בנפשם של ה'נשמות הטובות' שממתינות בקנאה לנפילה של מי שהעז להצליח יותר מהם... איכס.

    אני לא חושב שיש בכלל טעם להסביר, ובכל זאת:
    1. שלמות הארץ: מי שמכיר את לייבוביץ יודע שבכל מה שקשור לאמונתו ברבי מלובביץ' הוא מתהלך בתום לב. לכן לטעון כאילו מה שעומד לנגד עיניו הם גימיקים פוליטיים מלוכלכים בלבד זו הכפשה והטלת בוץ, ותו לא. כולם בחב"ד מודים ש'ביבי טוב ליהודים' היה טעות. את שיא ההתעמתות בנושא שלמות הארץ עם דרעי ועמדתו של לייבוביץ ניתן לשמוע בראיון שנערך עמו ברדיו קול ברמה ועם עוזרו של דרעי.

    מובן שהסיפור המצוץ מחלאת נפשו של הכותב אודות העלבותו של לייבוביץ מהאדמו"ר מסדיגורא אינו אלא בגדר מוציא שם רע ומכה רעהו בסתר.

    2. שמירת שבת: קצת הבנת הנקרא לא תזיק. מותר לשנוא עם שכל, בטמטום זו כבר ממש עבירה על החוק...
    א. אין 'מידע מוקדם'. לא מדובר במשקיע זעיר, ולא זו הסיטואציה. לאף אחד לא היה מושג מה הולך לקרות ובוודאי בשלב ההוא, וסמוך על שותפיו הממולחים שהיו בורחים הרבה קודם.

    ב. ברור שיצא בגלל שמירת השבת, ולו בגלל שידוע שבהתחלה כלל לא רצה לצאת... עד שברר שאכן כך חייב לנהוג. ולא, הוא אכן לא ידע שלא ניתן להפסיק את הקידוח, כי אכן ניתן להפסיק את הקידוח, אלא שמדובר משלב מסויים בהפסד. הוא כיהודי היה מוכן להשלים עם ההפסד, שותפיו לא... זו הסיבה לפירוק השותפות.

    גילוי נאות: אין לי מניות \ קרבה משפחתית או אידאולוגית \ אחר ללייבוביץ. פשוט כבעל לשון מתגלגלת ואיי.קיו. ממוצע צרם לי לקרוא מגעילים כמוכם.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.