מאת: משה בן-חיים
צרור יריות נשמע ברקע, וצעקות:
"זה שוד! כל החליפות אליי!" כך מתחיל קמפיין פרסומת של בנק פאג"י, (בנק
שעובד במיגזר החרדי ושייך לקבוצת "הבינלאומי") המיועד לשכנע לקוחות חרדיים
חדשים לפתוח חשבון בבנק.
מה הביא את הבנק לפירסומת כה אגרסיבית? (פרשנות מ.ב.)
בבנק פאג"י כנראה רצו להביא
לקוחות חדשים במיגזר החרדי לבנק. ישבו צוות השיווק והחליטו לצאת במבצע. כל
מי שיפתח אצלם חשבון יקבל חליפה קצרה של חברה מסויימת-חינם. אך עבר זמן,
והתוצאות לא השביעו רצון. מעט מאוד "זכו" בחליפה, וצוות השיווק של הבנק
התכנס שוב והחליט לצאת בקמפיין האגרסיבי הנ"ל. ייתכן שהם חשבו שרק
פירסום פרובוקטיבי כזה, שבציבור החרדי הוא לא מקובל, יעשה עבורם את העבודה.
אך כנראה הבעייה בשיווק הזה היא
אחרת. מנהלי השיווק לא לקחו בחשבון שמרבית האברכים בציבור החרדי בכלל לא
הולכים בחליפה קצרה, כך שחבל לבנק פאג"י על כל המאמץ...
הפרסומת מעולה, כי היא מציגה בצורה הטובה ביותר את האגרסביות המאפיינת את הבנק.
השבמחקהשיטה להביא לקוחות היא עם אקדח, איומים, כך גם הדרך לדבר עם לקוחות בהמשך הדרך.
כך שכל מאזוכיסט המעוניין שהבנק יתנהג אליו באופן אגרסבי ודוחה שיפתח חשבון בבנק הזה.