רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 14 ביולי 2013

'אגד' עזבו אותנו לנפשנו תאפשרו לנו לנהל את ענייננו לבד נעשה את זה הרבה יותר טוב

מאת חרדי המכונה באגד גנב

הימים האחרונים עברו עלי די במבוכה. בימים האחרונים יצאה חברת אגד בקמפיין ממוקד למגזר החרדי ובו המסר שחובה לשלם לכל נסיעה, בדיוק כפי שחובה לשלם על רכישת פחית קולה או על פיסת לגו.
כעורך בבלוג הפרסום החרדי 'פשקוויל' ומנהל את פורום האסטרטגיה החרדי 'פרוג' שייצר את תגובות הנגטיב של פרסומאי המגזר, קיבלתי מבול פניות לצאת במסע מאורגן נגד חברת אגד.
אולי אגד לא ציפתה לתגובה כזו, אבל הסתבר שהסיפור התפלק למנהלי השיווק שלה לחלוטין מהידיים. הפורומים החרדיים רותחים מזעם; 'נחרים את אגד', 'נחרים את משרד הפרסום גל אורן', 'איזו חוצפה יש לאגד להכפיש ציבור שלם?' יש שיקראו לזה נחיתות לא צודקת. יש שיתייחסו לזה דווקא בעיניים ביקורתיות. אולם אני רוצה  להזכיר כמה פרטים למי שלא מכיר את יחסי אגד והמגזר החרדי.

המגזר החרדי ואגד. נהרות של דיו נשפכו על היחסים בין אגד ובין המגזר החרדי, אולם הנתונים הינם פשוטים מאד: אגד היא המרוויחה הגדולה ביותר מהמגזר שלנו. במשך שנים רבות המגזר היה מתנייד באמצעות חברות פרטיות מהגטו, עד שאגד הניחה את ידה בכוח על החברות הללו. לחלקם היא פיצתה את הבעלים בניהול הקו החדש, ובחלקם גם זה לא.

מי מהחרדים לא זוכר את את "דני בלאמס", "מוסאיוף", "מוניות גאולה", "מלאח" מנלה","הוכהויזר", "העיר", ועוד רשימה ארוכה של חברות בהם המגזר החרדי היה משלם מחיר זול לנסיעה בינעירונית. אבל אגד בתיאבונה הגדול הגיעה והכריעה בכוח הזרוע חברה אחר חברה עם הורדות מחירים. וכמובן יום אחרי שהתחרות הוכרעה היא הכפילה את המחירים והורידה את טווחי האוטובוסים לפי גחמותיה.

אחרי שהחרדים נמצאים בסל האיכפתיות המדומה של אגד, אין יום טוב מחבירו בגיזרה. החל מאנרכיה מוחלטת בזמני נסיעות, נהגים פרועים ומוסתים, אוטובוסים מימות דיזינגוף, דילוגים בלי סוף, ענישה אכזרית של הזמנות מוקדמות לכל אתר, טרטור משפחות מתחנה לתחנה ללא הודעות מוקדמות, דחיסת בשר אדם המוני באוטובוסים בכל מוצאי וערב שבת וחג, זלזול בקודים החרדיים המקובלים, השתקת פיות באמצעות שוחד ליומונים ועוד.

בשנה האחרונה נורא אוהבים לדבר בתקשורת על החילוני הנושא על גבו את החרדי, הנה לכם דוגמא הפוכה; את רוב הנסיעות בין מעלות-תרשיחא למודיעין-מכבים-רעות מסבסדים דווקא הקוים החרדיים. הרי אין לאגד יכולת אמיתית להעמיד קווים פריפריאליים כאלו מבלי דורש, אלא שמאות אלפי הנסיעות הקווים הייעודיים מסבסדים את הקווים הללו. כמובן מלבד סבסוד ממשלתי של מליארד ש"ח בשנה.

אז איזו זכות יש לאגד בכלל לדבר איתנו? כמה כפיות טובה יש במהלך הנוכחי אפילו אם הוא נכון!

ראשי אגד, אתם יודעים מה? אנחנו מציקים לכם, מזיקים לכם, סורי, פליז, יותר לא! שחררו את לפיתות הצבת שלכם מאיתנו, ותנו לאחרים לעשות את העבודה במקומכם. באמת, כולנו נשמח. לא תצטרכו בכל יום ראשון להרים טלפון לאריה פרנקל - מנהל היח" של גל-אורן שיגיב ליומונים, ולא תיאלצו להוציא דמי פרוטקשן גדולים כל-כך ליומונים.

תגובה 1:

  1. עצומה נגד אגד...



    http://www.atzuma.co.il/negedegged


    פורסם בתאריך: 14/07/2013


    לכל דבר יש גבול!
    אגד מזלזלת בציבור החרדי הענק שמפרנס אותה, ולפני כשבוע החלה בפרסום אנטישמי כנגד אותו ציבור, ע"מ להסיט את האש מתחקיר גלובס שנערך כנגד הבכירים בחברה שמתפרנסים בסכומי עתק ועל גבול השחיתות.
    אגד יצאה בקמפיין כביכול 'כל' החרדים גנבים אע"פ שאין בידיה הוכחות לכך, וכל מגזר אחר היה יוצא להגנת שמו הטוב.
    אנו מודעים לעובדה שאגד מעזה לעשות זאת כתוצאה מגל ההסתה ההולך וגובר כנגד המגזר החרדי, ואילולא ההסתה מהחודשים האחרונים היא לא היתה מעזה לעשות זאת, אולם אנו סיימנו להגיש את הלחי השניה.
    דבריו של דובר אגד רון רטנר בשבוע שעבר: הקמפיין 'לא נוסעים – לפני שמשלמים' מיועד רק לחרדים, רק הם גונבים-לא משלמים, לא מצאנו ערבים שגונבים – הקמפיין אינו מיועד רק לקוי הכותל במוצ"ש, אלא לאלפי חרדים בכל הארץ שלא משלמים.
    עוד מדבריו: זאת תופעה חדשה… בשנה וחצי האחרונות מתוך ה51 נוסעים 27 לא משלמים… "מדובר על קומץ חרדים המונה אלפים בכל הארץ"הוא אומר. יש נתונים וזה מתועד… הגניבות בכל הארץ… ממירון עד אופקים וכו' – אצל ערבים אין כזו תופעה".
    לחי אחת תרמנו למען ערך לימוד התורה וחיי יהדות בארץ ישראל, ואנו מוכנים לשלם ע"כ. אולם לא נגיש את הלחי השניה על זכויותנו הבסיסיות, ובפרט לא על טענות זהות לחלוטין לאלו שנשמעו כנגד היהודים בגרמניה שלפני מלחמת העולם השניה.
    בגרמניה נטען כי היהודים גנבים ומלווי בריבית, עושקים את הקופה הציבורים ויושבים על כל התפקידים הבכירים. עד היום היהדות העולמית מזועזעת מהטיעונים דאז, ונלחמת בכל תוקף שלא יישנו.
    תארו לעצמכם שיעלה גרמני לשידור, ויאמר שלא התכוין לכל היהודים, אך כיון שחלקם הם אכן כאלה (וברור שהיו כאלה), לא היתה לממשל הגרמני ברירה אלא לצאת באמירות אלו ע"מ למגר את התופעה. אז אולי הם לא היו נאצים? אולי אגד זהה להם באופן מוחלט? אולי דובר-אגד רון רטנר מתנדב לשכתב את מיין קאמפף?
    לא היית חוזר לעולם למכולת לו המוכר היה צועק עליך מול כל השכונה שאתה גנב, כשלמעשה אתה יודע שהמוכר שיקר ורצה רק לבייש אותך.
    לא נשתוק!
    לא ניסע באגד עד שתננצל!
    לא ניסע באגד עד שרון רטנר יפוטר!
    לא נקבל התנצלות בנוסח 'הדברים הוצאו מהקשרם'. שבענו משטויות כאלה.
    רון רטנר אמר בפירוש שכל החרדים גנבים, ושאצל הערבים זה לא היה קורה!
    רון רטנר שכח שיש דבר נוסף שלא היה קורה אצל הערבים. הם לא היו שותקים על כזה קמפיין.
    רון רטנר, צא לשוק עם ספרך החדש: מיין קאמפפיין.



    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.