רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 4 ביולי 2013

מורשת הרב אלישיב: מצגר, נתי גרוסמן, וגריפת מליונים פנסיה מן המדינה הציונית

מאת בני ברקי

היום מציינים את יום השנה הראשון לפטירתו של הרב אלישיב. לא נעים לסכם את שנות חייו. כי הרי עד גיל 80 אסור לספר את האמת שהוא היה מיזרוחניק שהחזיק תעודת הפועל המזרחי ועשה כסף טוב מהרבנות והדיינות נגד דעת כל גדולי הדור.
כשלהרב שך לא הייתה ברירה והיה צריך דמות בכנס היסוד של דגל התורה התמזל מזלו של הרב אלישיב לתפוס את ההנהגה וכפי שהרב שך אמר לאחר שיצא בפחי נפש מביתו של מרן פוסק הדור הגרש"ז אוירבך שלא רצה את ההנהגה  "אין לנו ברירה הולכים כעת למיזרוחניק" ואז הלך לחנן 10 להזמינו להיות "גדול", ועיקר העיקרים שהמטרה הייתה לגמד את בני ברק, תלמידי מרן החזון איש, ובעיקר את הרב שטיינמן.  

אבל זה לא הסיפור של מורשת הרב אלישיב. המורשת האמיתית זה בדמות 2 המפלצות ממשיכי דרכו, הני תרי גיסי צנתרי דדהבי הגאון הקדוש יונה מצגר שזכה שהרב אלישיב יסמוך את ידו עליו ויכתירהו לרב הראשי לישראל, וגיסו ידידו הגאון הקדוש נתי גרוסמן בעל מועדוני הבילארד.

מורשת מפוארת כזאת לא זכינו לראות הרבה שנים, אשרינו מה טוב חלקנו.  ועוד זכה הרב אלישיב שחמישה ימים בחייו זכה הפלס לצאת לאור. וכמה שמח נתי גרוסמן שזכה לדבר גדול כזה, מה שמוכיח שמרן הרב אלישיב סמך ידו על הפלס. 

אבל המורשת הכי חשובה זה מורשת הכסף. האיש שסחט את מדינת ישראל בעשרות מיליוני שקלים בפנסיה של שופט עליון ולא נתן שקל למוסד, ולא דאג לכלום רק למשפחתו. לא לחינם סביב הרב אלישיב התקבצה "חצר". הנוכל הראשי היה אפרתי. גם מיזרוחניק שהיה רב צבאי שהיה הראשון שגילה את המטמון של חנן 10 ונהפך לחסיד של "הרבה' אלישיב". אחרי זה גם הגיע הפרענק הנהג חיים כהן וכל מיני צפעונים וגידולי פרא ועשבים שוטים שחגגו על חשבון החצר. נכדים עלובי נפש מושחתים שכל עניינם היה גריפת כסף.

מהחשבון של הרבה' אלישיב הם לא הצליחו להוציא כסף כי את זה הוא שמר טוב טוב, הם נהנו מהפוקדים הרבים את הבית  ופוליטיקאים ששימנו אותם עם הרבה כסף והטבות, שמה הם עשו את השמנת הגדולה של המילונים. 

וכך עם שקיעתו של המיזרוחניק כפי שקרא לו הרב שך  החצר התפרקה הקראוון מתפרק, אולי מהקבר יעשו כסף כפי שעושים מהקבר של הרב שך בבני ברק. היה ניסיון ביארצייט לעשות כסף מתפילות ארבעים יום. מעניין אם החצר תצליח לשרוד. הכל תלוי כמובן בנתי גרוסמן.  

זכותו יגן עלינו

3 תגובות:

  1. הקוצב חיים לכל חי קצב לרב אלישיב חיים ארוכים - ולכן קיבל פנסיה

    במשך שנים רבות. ומה תלונת הכותב ? האם הוא יודע מה עשה הרב בכספו ?

    האם הוא היה נותן יותר ?

    הכותב מרחיב פה ,בעזות מצח על גדול בישראל.

    ומדחציף כולי האי - יש לבדוק אחריו. (דא עקא - שהוא מסתתר מאחרי השם בני -ברקי - ואולי יש חשש מכה רעהו בסתר

    השבמחק
    תשובות
    1. חיים ארוכים גם עליך הכותב. אבל חז"ל כבר אמרו על הפסוק חכמת המסכן בזויה שנאמר על זה הממסכן את דבריו. אז מה לי לכל השארפקייטן שלו ושל המנבאים בשמו שמחייבים בעצם לחיות חיי צער ולגדל דורות של אביונים ומחוסרי לחם בשעה שהוא עצמו היה מסודר לעילא גבוה מעל גבוה בסולם השכר והפנסיה הממשלתית..
      ואין טעם להעתיר בדברים כי פשוט היה לכל אשר עיניים לו בראשו ושמץ שכל בקדקדו שמנהיגות הדור של הרב אלישיב ע"ה הייתה בדיחה מביכה
      וכדי להבין בחתן היה גם ראוי לעסוק טיפה בחותנן רבי אריה לוין ע"ה שהיה מהלך שחוח ומתמרח שבעתיים בכל יום באהבת ישראל שמנונית עד שמת הצדיק האביון הירושלמי והשאיר אחריו כסף ושווה כסף בהון עצום

      מחק
  2. בושה וחרפה לקרוא דברים כאלו על תלמיד חכם עצום לכל הדעות, אני מתבייש ש'בצד שלי' [כן כן] יש אדם נתעב די הצורך לכתוב את הטקסט הזה, לתקוף את החצר או את הבילייארדר זה קביל, אבל את הרב אלישיב? 'סחט'? דין תורה דן, בניגוד לשופטי ערכאות! אדם שחי בצניעות יתירה, וכל ימיו תורה, האם הכותב חושב שהוא מייצג את מרן הגראיל"ש, הרי הוא היה לוקה בליבו למקרא הדברים האלו!
    ומילה אחרונה לשאולזון, חג עצמאות שמח, כבר הבנו שאתה לא תמיד בודק לעומק את הטקססטים ששולחים ל, אבל איך שהספקתי להכירך - דבר כזה לא עובר מסך אצלך, נא להוריד בהקדם, וזכות ת"ח תעמוד לנו

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.