רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 28 ביולי 2013

מדוע אני בעד הרב יצחק יוסף?

מאת אלחנן רפאלי

ברצוני להעלות שלשה דברים

1. הרב יצחק יוסף.
ייתכן שיש נגדו חומר מכוער בנושא הגירושין מאשתו הראשונה,ייתכן שהוא "חי על כדורים" וכו' וכו'.אני סבור-כל עוד הוא לא נבחר,היה מקום להעלות את הנושאים הללו.עכשו שהוא כבר נבחר ל-10 שנים הקרובות,מה התועלת? האם תרצה להדיח אותו? האם קיימת אפשרות כזו בחוק הרבנות? ואולי סתם,ממש סתם,מישהו (לא צדיק גדול) רוצה ללכלך עליו?
2.לשון הרע לתועלת.
מכאן אני בא לנושא השני,לשה"ר לתועלת.
את חטאי אני מזכיר,מדוע לא חשבתי על זה עד היום? ולמה רק עכשו (שזה הגיע לרב יצחק יוסף,אדם שאני מאד מאד מעריך) אני מתעורר לזה?
מכל מקום,אני רוצה לומר לך כך,ואתה תעשה כחכמתך:יש תועלת גדולה מאד באתר שלך,הרבה מעשי עוולה נמנעו רק מפחד "שאולזון יכתוב על זה".אבל אנחנו יהודים המחוייבים למצוות השם,ויש ספר "חפץ חיים" שמלמד מתי ואיך ניתן לספר לשה"ר לתועלת:
1. לשם סיוע לנפגע
2. להזהיר מפני הפוגע לטובת הכלל
3. רק עובדות,לא שמועות.
4. להבין מה בדיוק קרה:לא להחליט לכף חובה מבלי להעמיק
5. שלא מתוך רצון לנקום
6. לדייק בעובדות מבלי להגזים
7. להוכיח את הפוגע לפני הפירסום (לפעמים אי אפשר)
8. אם אפשר לתקן את הפגיעה ללא סיפור לשה"ר-אז חובה לתקן ואסור לספר.

3.הנושא השלישי:למה אני מעריך את הרב יצחק יוסף.
לפני כמה שנים (אולי תשסט?) הייתי חזן בימים נוראים בקהילה אחת בעיר "מעלה אדומים".היו שם כ 300 איש,יהודים טובים וחמים.ספרדים כמוני.היה ממש תענוג וזכות גדולה להיות חזן שלהם.
היות ואני הייתי שם היחידי עם זקן ופיאות,ממילא החזיקו אותי כ"חצי רב".וביום א דראש השנה,לפני תפילת מנחה,ניגש אליי יהודי שהוא עצמו אורח במקום,ושואל אותי שאלה בהלכות שבעה נקיים!
עכשו אני בבעיה,הרב היחידי שנמצא בעיר,נמצא במרחק 3 ק"מ! 
להגיד ליהודי "אסור" (כי אני פוחד לפסוק הלכה,אינני רב!) - זה עצמו אסור! 
להגיד "מותר"? - אני פוחד לפסוק הלכות.
מה אעשה?
אמרתי לו:"נדבר אחרי מנחה". ובשעה שכל הקהל הלכו ל"תשליך"-הסתכלתי על ארון הספרים של בית הכנסת,והנה חסדי השם! מבין הספרים "מחייך אליי" ספר "טהרת הבית"! אני פותח ומעלעל עד לסעיף פלוני,היהודי עומד לידי,אני שואל אותו:"תקרא כאן,האם זהו המקרה שלך?"
הוא קורא ושמח:"כן! זה בדיוק המקרה שלי!"
ואני שמח יותר ממנו:הרב כותב כאן בפירוש שזה מותר.

עכשו תבין למה בעיניי הרב יצחק יוסף הוא ראוי וראוי להיות הרב הראשי.(ואני בכלל רציתי את הרב בוארון,מפני שאני לא סובל את אריה דרעי,אבל מאחר שהמעשה כבר נעשה-"לך אכול בשמחה לחמך".)

4. בהמשך לנושא השני,אני מציע שתתן מספר פקס לתגובות,לא לכל אחד יש מייל,אז אם יהיה מספר פקס (יש היום fax2mail שזה מחובר למחשב ,וגם ניתן לתת מספר ישראלי שמחובר למייל שלך,ככה יהיה יותר קל לאנשים מא"י לכתוב אליך) כמובן שזה רק לתגובות מודפסות ולא בכתב יד.

עלה והצלח לתועלת הציבור!

4 תגובות:

  1. אני לא חושב שאפשר להסתפק בהשחרת פניו של יצחק יוסף בגלל הכדורים והגירושים. צריך לדאוג לכך שייכנס לכלא. אנחנו, אנשי הרב אלי ישי והרב שלמה עמאר עובדים על זה.

    השבמחק
  2. לידעתך הרב דוד יוסף כתב את טהרת הבית ולא הרב יצחק

    השבמחק
  3. מעניין שלא התעוררת על נושאי לשון הרע כשדברו נגד חובשי הכיפה הסרוגה. צבוע!!

    השבמחק
  4. א. הרב יצחק יוסף לא כתב את ספר טהרת הבית, אלא אביו הגר"ע יוסף.
    ב. העיר מעלה אדומים היא עיר מלאה תלמידי חכמים ומורי הוראה מובהקים. אמנם דתיים לאומיים אך ראויים בהחלט להוראה. אין שם "רב אחד במרחק שלוש קילומטר".

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.