רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 10 ביולי 2013

מדוע לא נחלץ ר' ישראל לחלץ את אחיו ר' מנדלי ממצוקת המבנים?

מאת ויזניצער

בימים אלו מצוקת המבנים במוסדות מרכז חסידי ויז'ניץ מגיעה לשיאה, כאשר בעקבות התרחבות הקהילה, נותרו מוסדות מרכז חסידי ויזניץ בבני ברק ללא מבנים מתאימים שיוכלו לאכלס את התלמידים.

עד כדי כך שהבוקר פורסם בעיתון המודיע מודעה גדולה, בן מודיעים כי דרוש מבנה לישיבה עם  120 בחורים באופן מיידי.

המדובר בישיבה הגדולה שתמנה החל מהזמן הקרוב כ 120 בחורים כ"י, שמשכנה השכור ממוסדות שערי ציון ברח' עזרא צר מלהכיל, שלא לדבר על השכירות היקרה מאוד ששילמו עד כה.

בחודשים האחרונים ניהלו משא ומתן עם כמה cעלי מבנים באיזור על שכירות עם אuפצית קניה, אלא שהמאמצים עלו בתוהו ונמצאים פחות מחודש לתחילת זמן אלול, ואין היכן לאכלס את הבחורים.

כן בישיבה קטנה פותחים השנה את שיעור א', עם 48 בחורים, ובעקבות זאת נאלצו לפתוח כיתה מקבילה נוספת, יחד תמנה הישיבה 116 בחורים, אלא שבמבנה הקיים אין מקום ליותר מ 90 בחורים, עם הקראוונים הקיימים.

כמו כן התלמוד תורה בבני ברק המונה לע"ע כ 250 ילד חמד, מתפתח השנה עם כיתה נוספת, וגם הפחונים בהם ממוקמים כיתות החיידר צרים כבר מלהכיל עוד כיתה.

שלא לדבר על בית המדרש והתלמוד תורה באשדוד, הנמצאים במקומות שכורים וגם הם בקושי מספקים את הגידול המבורך בקהילה שהכפילה עצמה ב 3 שנים האחרונות.

ובעוד הצד הזה מתגולל מבנין לבנין ומקאוואן לקראןן ולא מוצא מנוח לכף רגלם הצד השני רובץ על מרבצי זהב, כאשר בנינים עומדים רקים ללא צורך וחלקם מושכרים לכל המרבה במחיר מבני ועד אשדוד.

בבני ברק למשל מושכר מבנה ברח' טרפון בני ברק אשר שימש לתמוד תורה, ןמשכר לכל המרבה במחיר וכנ"ל בנין הענק הישיבה הגדולה באשדוד שנסגרה ועומד בשיממנו ומושכר בחלקו למוסדות ספרדיים, וכן הר נוף מושכרים מבנים לישיבה ספרדית ועוד כהנה וכנה.

בעוד שהאדמו"ר מויז'ניץ (ממרכז חסידי ויזניץ) אשר הקריב את הכל למען השלום ולא נכנס לריב על הבנינים למרות שיכל לקבל מחצית מהבנינים לפחות או תמורה כספית עבורם, אשר תאפשר לו לרכוש מבנים חדשים (עיין ערך הדין תורה בסטריקוב וכן בויזניץ ווילמסבורג ומונסי וכו' וכו')

 אך מה מאוד מוזר שבלב הצד השני לא עוברת המחשבה אולי מגיע לו גם קצת משהו שיפסיקו להתנייד ממקום למקום. ולפחות שאת המבנים שאין בהם צורך יעבירו לשימוש מרכז חסידי ויזניץ.

הפלא הגדול הוא על האדמו"ר הר"י מויזניץ הנודע בטוב ליבו שלא נחלץ לעזרת אחיו האדמו"ר שהפסיד רבות למען השלום.

חבל שלא השכילו אבל מי יודע אולי עוד ימים יבואו, הלוואי ונתבדה.

13 תגובות:

  1. חיים בוקר טוב . אין לך מושג כמה אנשים מתפללים שתאריך ימים ושנים ורק תכין לך יורש שביום מן הימים לא תפסק העשיה הברוכה שלך . לכן תרשום לנו בבקשה את שם אמך שנוכל להתפלל עליך בכוונה גדולה כל יום . האמת הרעיון הגאוני שהעלית כאן בבלוג הוא מהחזקים שהעלית עד היום . תמשיך לפרסם כל יום משהו חדש בין נכון ובין לא נכון

    השבמחק
  2. סליחה על זה שבתשעת הימים אני מגיב לעניין מחלוקת, אבל...
    בראשית דברי אציין שאני לא חסיד ויזניץ ולא קרוב אליהם.
    לא סתם האדמו"ר ממרכז לא פותח מלחמה עם אחיו.
    קוראים יקרים אתם מספיק חכמים ואינטליגנטים להבין שמעבר לכל ה"לשם שמים" יש גם עוד קצת גשמיות ולא הכול רוחניות.
    אז בקצרה נחזור לתחילת המחלוקת. הבן יקיר לאמו שכיום הוא האדמו"ר ממרכז מול האח הבכור.
    באותם ימים בשנות סוף ה- תש"מ עד אמצע שנות "ס" ויזניץ בתפארתה ומתקבלים הרבה כספי פדיונות בבית האדמו"ר זצ"ל. הרבנית דאגה לעתיד וכל שנה האדמו"ר היה נוסע לשוויץ שם הרבנית ניהלה חשבונות בנק סודיים. מי שירש אותם הוא האדמו"ר ממרכז.
    האח הבכור יודע אבל לא יכול לעשות כלום בעניין.
    זה רק חלק מהמידע שיש לי על פרטים ועל דמויות המעורבים בסיפור.

    השבמחק
    תשובות
    1. ואתה מנסה להצהיר כי אינך חסיד ויז'ניץ????????
      על מי אתה עובד????

      מחק
  3. תמשיך לכתוב שטויות ,
    שאתה יודע שזה שטויות,
    אבל זה טוב לבולג,
    זה טיפשי להגיב,
    על שטויות שאתה כותב,

    השבמחק
  4. מה קורה עם אלעד, שם כבר יש להם כן בנינים?

    או שהם גם בקראוונים.

    לאחרונה ביקרתי שם בעיר, ראיתי בניני ענק של מוסדות צמח צדיק ויזניץ, זה קשור לאיגוד או למרכז?

    השבמחק
    תשובות
    1. רוב מוחץ ממיסדי עמותת מוסדות צמח צדיק הם אמנם מאנשי האדמו"ר הר"מ, אלא במסגרת השלום, הכל נשאר בידי האדמו"ר הר"י, לאחר שהם גם צירפו חברים חדשים בתרגיל לא חוקי

      מחק
  5. איזה אסבורד
    בדיוק היום אישרה עירית ירושלים את העברת המבנה של ישיבת ויזניץ ירושלים שהוקם בשעתו ע"י האדמו"ר הרמ"מ מויזניץ על שטח עירוני, לידי ישיבת סילבר, לאחר שהם קנו את הזכויות מהמוסדות של האדמו"ר הר"י מוויזניץ

    השבמחק
  6. אין סיבה לעזור לאפיקורסים של מנדלי להרחיב את לימודי המינות שלהם! להיפך, צריך לטרטר אותם ככל האפשר, שלא ידעו מנוח, עד שהכפירה המחפירה הזו תתרסק.

    השבמחק
  7. 18 יאר האט מען געווארט מענדלע זאל עפעס געבען פאר זיין ברודער אין ער האט נישט געהאלטען דערביי איז פארוואס זאל זיין ברודער נאך 10 יאר אין צווייטענס ער האט נישט קייק רעכט אוועק ציגעבען אזאך וואס געהערט נישט צי עם עס געהערט צי די מוסדות אזוי ווי מאנסי רבי האט אויך גארנישט באקומען

    השבמחק
  8. אחרי בדיקה:
    מוסדות ויזניץ לא שייך לאף אדמו"ר, זה שייך לחסידיות ויזניץ, כפי שזה נקרא בחוק, עמותה, ולכן אחרי פטירת האמרי חיים זצ"ל,לא קיבל הבן הקטן בנינים, רק ירושה ממה ששיך לאביו זצ"ל,
    ולכן האח הגדול לא יכול לתת כלום לאח הקטן, זה לא שלו...!!!
    ולכן אין פה שום ויתור מצד האח הקטן, ולכן עזב את המקום עוד בחיי אביו זצ"ל,

    השבמחק
    תשובות
    1. תלמד קצת היסטוריה,
      האדמו"ר ממונסי קיבל את כל בתי המדרש ובניני המוסדות בארה"ב, למרות שבשעתו להאדמו"ר מויזניץ היה ציבור גדול יותר בארה"ב, וכן מחצית מהבנינים במונטריאול ולנדון, ואנטוורפן נשאר עד היום משותף לויזניץ ומונסי.
      וכן בירושלים מימנו מוסדות ויז'ניץ בהוראת האדמו"ר, חלק מרכישת המבנה של מונסי וכן את הריהוט במקום.

      בבני ברק, התפללו יחד עד 12 שנה אחרי פטירת האמרי חיים זצ"ל, ובהמשך השנים כשהם פרשו הם מנו בקושי 1%

      אז על מה אתה בכלל מדבר.

      כאן גם אם נאמר שהמוסדות לא קשורים להאדמו"ר, אלא לחסידות או בעצם המפלגה.

      כאן מדובר שהחסידות וכן המוסדות התחלקו לשניים, וכפי שבין הדין פסק לאחרונה בדין תורה על ישיבת סטריקוב, שהיות והחסידות התחלקה בין שני אדמורי"ם הישיבה צריכה להתחלק חצי חצי, וכלל לא משנה מספר הבחורים שיש בידי כל אחד מהאדמורי"ם. וזאת מדין שררה.

      אבל גם אם נלך פר ראש, מדובר כאן על אלף תלמידי מוסדות ויז'ניץ שקיבלו עליהם את הנהגת כ"ק אדמו"ר מויז'ניץ לאחר פטירת האדמו"ר זצ"ל, וגם להם מגיע על פי כל דין חלק מהמבנים.
      וגם אם נאמר שזה שייך לחסידים הרי כל חסיד הוא מניה, וכשישנם אלף משפחות שהשקיעו את כל מאודם והונם בבניני המוסדות, מגיע להם לפחות את חלקם.

      תאר לך אם מרכז חסידי ויזניץ היו מוציאים צו מניעה כנגד העברת המבנה בהר נוף לידי ישיבת הליטאית סילבר והיו תובעים אותו לעצמם, אין בית דין אחד בעולם שלא היה נותן להם את המבנה.

      וכן אם היו תובעים את המבנה המושכר באשדוד, (אגב בניגוד לחוק), אין בית דין אחד בעולם שלא היה נותן להם את המבנה, וכן המבנה בטרפון המושכר לקוזניץ, ועוד כהנה וכהנה ולא רק בית אלא גם בית משפט

      מחק
  9. הוא מתייחס אליו לפחות כמו שאחיו התייחס אליו כל השנים עד שהחזירו אותו.

    השבמחק
    תשובות
    1. כאחד שיודע
      לר' מנדל הוסבר המצב שלו,ואחרי הפטירה נכנס בגלוי ר' יענקל'ה ולצר בתור "רופא אישי" לאדמו"ר,ר' מנדל, ונלחם נגד ההתנהגות רבת השנים שלו,{טרור בלע"ז} ולא תמיד הוא מצליח, אבל כידוע לפני חג הפסח תשע"ב הלכו רבני ר' מנדל לכל בי"ד אפשרי בארץ ובעולם, מה אפשר לעשות בנוגע לבניני מוסדות ויזניץ,שיעובר על שמו רכוש מהמוסדות,
      והתשובה: כלום , כי כל המוסדות רשומים כעמותות וזה לא ירושה של אף אחד מהילדים, ועוד, הוא לבד עזב את אביו בעודו בחיים,ובנה מוסדות ללא קשר למוסדות ויזניץ ...!!!

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.