רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 11 ביולי 2013

האם כל רב ייאלץ להחזיק יועץ משפטי פרטי?

מאת
מאת משה בן-חיים
היועץ המשפטי של הממשלה מר ויינשטיין התבטא לאחרונה כי במקרה של ערעור לבג"ץ על "כשרותם" של הרבנים הרב אברהם יוסף והרב שמואל אליהו, לא יוכל כבוד היועץ להגן עליהם בפני הבג"ץ. בגלל פסיקתם מלפני שנים על האיסור למכור דירות לערבים.  אחרי "פסיקה" כזאת נשאר רק לכל מיני ארגוני "טוהר השלטון" למינהם רק להגיש בג"ץ והכל יסתדר. נוסף לכל זה הרב אברהם יוסף נחקר במשטרה שעות רבות ושוחרר ב"תנאים מקבילים" בחשד שצץ לפתע על כשרות המהדרין שלו.  
אזרח שקצת חושב במדינה הזאת שואל את עצמו: מה קורה כאן? האם מעתה כל רב יצטרך לעבוד עם יועץ משפטי משל עצמו לפני שהוא עונה תשובה הלכתית?! האם שישאל שאלה ויצטרך לפסוק הלכתית, הוא יצטרך לחטט גם בספרי משפטים המבוססים ברובם על שלטון המנדט הבריטי? לאן הגענו? הרי רבנים אלו מכהנים בפועל במישרה ממשלתית עד היום, וכיצד עד היום הכל היה "כושר ויושר", ואילו היום פתאום מבצעים חיטוטים שונים בפסיקות מלפני שנים?
נראה בעליל, שהמערכת המשפטית השולטת למעשה במדינה, החליטה לעשות הכל כדי למנוע בחירת רבנים ראויים, שלא חוששים לומר את דבר ה'- זו הלכה בריש גלי, ומעדיפים רבנים "מטעם" נחמדים וחייכנים שלא אומרים דברי הלכה שלא נעימים לאוזן. והאמת היא, שגם הציבור החילוני ואוליי דווקא הוא יותר מאחרים, זקוק לרבנים אמיתיים וראויים שלא חוששים לומר דבר הלכה ללא מורא, משום שרבנים פשרנים ויפי נפש רק יגרמו זילות למעמד הרבנות בישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.