רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 17 ביולי 2013

בעקבות סדרת הרשימות ב'בעולמם של חרדים' הכריז הערב הרב פנחס פרידמן בנוכחות האדמו"ר מבעלזא כי מצרפים אנשים מבוגרים ושקולים לוועד החינוך ומעתה כל הוראה והכרעה יהיה עם הוראה ופקודה מהרבי

מטרתנו היא אחת ויחידה לעשות טוב, וכשמצליחים מרוצים, במיוחד כשמדובר בנושא החשוב לכל כך הרבה הורים הרוצים בכל מאודם שהילדים הבנים והבנות במוסדות החינוך יתחנכו בדרך כפי שצריך וכפי שהם מצפים ולא יפלו כילדי ניסויים או משחק בידי מי שלא קולטים את משמעות תפקידם

אתמול הבאנו כאן שורה של רשימות על הקורה בחינוך של בעלזא, וזה הזיז רבים וטובים בבעלזא שהבינו כי צריך לעשות משהו, ואנו מביאים לכם כאן דיווח שקיבלנו מירושלים

במהלך יום ט"ב, היו עסוקים בבעלזא בעניין אחד בלבד, והוא 'מכון הרצוג לניסויים בבני אדם' והחדשות האחרונות שהתפרסמו כאן בעניין זה.
כפי הנראה, השמועות הגיעו לבית מר"ש (כן, גם שם, אתר 'בעולמם' הוא דף הבית במחשבים), ושם החליטו לפעול בעניין תיכף ומייד.
בצאת הצום, כמנהג בעלזא, נערך ב'גרויסע שטוב' מעמד 'לעקיך און בראנפין' ע"י כ"ק מר"ש.
במהלך המעמד הוכה הציבור בהפתעה כאשר לפתע קם הר"ר פנחס פריעדמן מקורבו ונאמנו של מר"ש בהכרזה מיוחדת בעניין 'ועד החינוך' (מכון הרצוג).
ר' פנחס הכריז כי בהוראת מר"ש יצורפו לוועד עוד מספר חברים, אנשים מבוגרים ושקולים, ומעתה ואילך, כל הכרעה והחלטה של ה'וועד' הינה בהוראת ובפקודת מר"ש ואין להרהר אחריה.
במלים אחרות, בבית מר"ש נכחו לדעת שהציבור מואס בהתנהלותו של 'מכון הרצוג' וכי מנהלי המכון שיטו באנשי מר"ש ובמר"ש עצמו ועסקו בהשגת אינטרסים עצמיים, לפיכך החליטו 'לרענן' את שורות הוועד ולהכניס אנשים חדשים שבעז"ה יהיו עם כוונות טובות לטובת הבחורים והכלל.
כולנו תקווה שאכן צעד זה יתברר כנכון וחסידות בעלזא תחזור לאט לאט אל המנוחה ואל הנחלה, ואולי בקרוב נתבשר שניתן לגנוז את הכינוי 'מכון הרצוג וכו''.

אשריך ר' חיים שבזכותך חסידי בעלזא נושמים היום לרווחה בתקוות טובות לעתיד בחורינו וילדינו.

9 תגובות:

  1. נהפוך הוא: מטרת השינוי היא לחזק את ההנהלה הקיימת ולהבטיח שהוראות ועד החינוך תושלטנה ביד ברזל ובמצוות הרבי. ברור שלמר"ש נמאס לשמוע שגורמים שליליים מסויימים מפירים את רצונו הק' ומוציאים את דיבת הועד הק' רעה. הוא גמור בדעתו לדכא את המרד, לזרוק את כל המשיגים עליו ואת בני משפחותיהם מבעלזא ולהרוס את פרנסתם.

    השבמחק
  2. המר"ש אינו טר"ש הוא גנרליסמו זולל אדם שגידל במקצוענות ותבונה שטנית דור מסורס אופי ומוגבל שכלית שהוא רודה ושולט בכל אשר להם בשילטון ללא מצרים. אלא שהוא מוצא את עצמו כהיום במצב עלוב כאשר הוא מבקש להוריש את אותו הכח לבנו המאותגר שכלית ואינטלקטואלית, לצד המאלפים שהוא העמיד לו לנער בהצלחה לא מבוטלת והם לימדוהו פאזון והקרנת ביטחון עצמי, זקוק המר"ש לשרש ילידי בית חכמים שיש בהם פוטנציאל בעייתי ולהדק את רצועת האימה על השאר.
    כמובן שהמר"ש היה מעדיף להשאר הפאפא הקדוש והחנון ולרשום את השחיטות על שם סייסיו המתחלפים, אבל כאשר זה מתחיל לחרוק אז כבד קדושתו מרים את האקדח, והאיש מקצוען בחיסולים באין דומה לו.
    אבל, אני הייתי אומר לו הירגע בערעלע שלי מלחמה אבודה אתה לוחם כי אין שילטון ביום המות, ומשמש קטן שיפתח פיו לאחר מיטתך ינפץ את ההילה שבנית סביבך ותזכר ללעג והתכשיט'ל שלך יפקד על ספינת הכת הדוב'ית השוקעת כקוריוז נלעג.

    השבמחק
  3. אותם פוסטים כמו בחסידות אחרת?! האם ישנה מתקפה משולבת של יוצאים בשאלה על האדמורים וחסידיהם?!
    והיא לא תצלח,לא תצלח, לא תצלח.
    האדמורים עשו ועושים עבודת קדש אין עליהם שאולזון וסייסיו
    ילכו לאבדון כמו שאר המורדים שהתגלגלו לפח הזבל של ההיסטוריה.

    השבמחק
    תשובות
    1. חא חא חא פח הזבל של ההיסטוריה הא?! אתם קוריוזים קופי הפארנצ'ות הממוספרות יושבים הרי במיץ של המושב, אבל שיפשפו לכם חזק שהאקטרווגנזה הקרתנית של חתונת נכד האדמו"ר השמן הרימה אתכם עמו לפסגת האולימפוס של ההיסטריה החסידית. נו נו שיהיה..
      אבל בחברתי עיקרו של השמויגריאדה היה במראות האיך שקירב אליו המר"ש כעל הבשר והקרביים את הגיס ההייליגער והושיבו סמוך סמוך כדי שאותו הזוי איסטניס יישב יפה ויתענג על מוצאות פיו התחתון של הגיס אדיר הפארנצ'ות...

      מחק
  4. שקרן שכמותך!
    הרב פנחס פרידמן אמר שכל אלו שפירט יושבים כל הזמן בהוועד, ויושבים כל שבוע, ומביאים כל השיקולים והחלטות למר"ש! ואין זה דבר חדש כלל!
    לכו תשמעו אותו בקול בעלזא, דבריו ברורים, 17183055885-2-7-6-2#
    וכל הפטפטים כאן שלא אוהבים התקנות החדשים, לכל בר דעת זה מאוד מובן הטובות שנובע מזה! כל אחד שהיה לו בו או שהיה בעצמו במצב זה להיות בשיעור ג לא מאורס זה מאוד לא פשוט בין התמודדות נפשית ובין ההתמודדות בחיי יום יום שכמעט כל הבחורים שמסתובבים ומשחחים ולומדים בצוותא כבר לא נמצאים בישיבה, וגם כמה מגידי שיעורים כבר מזלזלים בהכיתה, וכל אחד עם שכל בראשו מבין שמה שעשו הוא הכי טוב!
    גם בגלל הגידול הטבעי שבליעה"ר נתרבה ספסלי ביהמ"ד צריכים להתמודד על חינוך של כל פרט ופרט, וזה אי אפשר רק
    כשמצמצמים המספר. וזה ידוע שקשה מאוד בימים האלה לפתוח ישיבות חדשות לגמרי לישיבה גדולה חדש.
    לכל אלו שכותבים כאן דברים של גנאי ושזה דיקטטורה, אני מאמין שזה לא מאלו שיש להם בנים בישיבת בעלזא. כן אלו שיש להם בנים בישיבת בעלזא ואינם מרוצים, בבקשה שיחליפו ישיבות לבניהם! האם לזה נקרא דיקטטורה? מי שרוצה להיות תחת חינוך של אדמו"ר מבעלזא שישלח לשם בנו! זה ישיבה שלו ויכול לעשות כמו שמבין שטוב!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. תמצית הסיפור הוא השורה התחתונה:
      אתם הבערי-בוי'ס גודלתם במכלאות הרביה של האדמו"ר השתלטן וגס הרוח כדי שתהיו שלו ורק שלו אתם וכל אשר לכם, והברנש דאג להבטיח שתצאו ממערכות 'החינוך' שלו בלי כל מטען אישי עמו תוכלו לעשות אי פעם את בחירותיכם מתוך מודעות ובגרות שכלית.
      אתם מזכירים מכלאה גדושה בתרנגולות הודו צווחנים אבל קצוצי כנף ובינתיים אין לכם שום צ'נס להתרומם,
      אבל כמו בהיסטוריה, תנאי היסוד ישתנו. ויום אחד יתמוטט גם עסק העשק והתרמית הזה והדב או בנו יישארו כאבותיהם עם קומץ חלכאים שרוטי מוח ותחתונים מדיפי ניחוחות, ואף גם זאת רק במקרה הטוב.

      מחק
  5. מה שמעניין אותי יותר מכל הסיםר הוא: האם פרידמן מהתמונה סובל מעצירות או מטחורים? אומרים על הרבי יהושוע'לה מבעלז שהיה מרפא כאב שיניים בנגיעה, אז אולי יטרח ויעשה נא כבוד המר"ש איזה נגיעה קטנה להושיע את מקורבו..

    השבמחק
  6. אפילו אם זה נכון שהכל על דעת קדשו. אותו דעת קדשו שהוביל את הדור הצעיר שלנו לשפל חסר תקדים, שהם משוללי רגש חסידי ויראת שמים וריקים מכל תוכן, מגולחי זקן וקצוצי פאות לתפארת בית בעלזא.

    חסיד כואב.

    השבמחק
  7. נפלתי בטעות לאתר המלוכלך הזה, אני בתור אחד שמכיר את בעלזא [וגם את מאכנובקא] מבחוץ, יש לי הרבה מה לענות, אבל כאלו שטויות וניבול פה אפי' לא שוים תגובה כי כל בר דעת מבין מי הם הכותבים ומה האינטרס שלהם.
    יהודי כואב

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.