רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 22 ביולי 2013

הבחירות לרבנות הראשית - להיות מציאותיים

מאת א'פושטער איד

מגיעה כעת לקיצה מערכת הבחירות לרה"ר הגועשת והמלוכלכת ביותר שהייתה עד היום, אמנם הקהל לא מכריע, אך בישורת האחרונה ברצוני להעלות משהו לדעת הקהל.
מוסד הרבנות בישראל נמצא באחד משעותיו הקשות, אירגוני הנשים למיניהם - שכולם הם אירגונים במימון ובתמיכת השמאל - נועצים את טלפיהם ברבנות ללא הרף, הבג"צ מכרסם שוב ושוב בסמכויות בית הדין הרבני, בכנסת יושבים כעת אנשים כאלעזר שטרן ודומיו והם חדורים מוטיבציה לכרסם בכח ההלכה כהיתרים לעגונות ועוד ועוד.
כבר נאמר בפרקי אבות שצריך לבדוק "הפסד מצווה כנגד שכרה", בשעה כזו צריכים לעמוד בראשות הרבנות אנשים שמצד אחד לא ימשכו אש, אך הם כאלה שיעמדו על עקרונות ההלכה, מאחר ויש מעט מאוד כח בידי הרבנות להילחם כנגד הגל העכור.
מאז ומתמיד ישנה חלוקה די ברורה, סגנון הפסיקה הספרדי הינו סגנון מקל לרוב, מאחר ובסגנון הספרדי לא קיימות החששות שמא ושמא, ולכן הסגנון הספרדי הוא מאוד פרקטי וצמוד להלכה. וסגנון הפסיקה האשכנזי הינו מחמיר לרוב, מאחר ולאשכנזים יש הרבה חששות שגרמו לחומרות ולתוספת על הנפסק בהלכה. לכן מי שיעקוב אחרי פסקי הגר"ע יוסף יראה שהוא מיקל גדול וכך הרבה מחכמי הספרדים, ולכן כשספרדי מיקל בהלכה אין זה כי הוא קל דעת ח"ו, אלא הכל במסגרת ההלכה, והוא לא יסטה כמלא נימה ממה שהמסגרת ההלכתית מאפשרת לו! לעומתם רב אשכנזי שמיקל בהלכה, הוא יוצא מהמסגרת ההלכתית, וככזה אין לו גבולות, היום הוא יתיר בדברים קלים וזה ימשך הלאה והלאה, ושימו לב שרובם של הרבנים הנערצים על אירגוני הנשים ועל מדורי היהדות שבאינטרנט הם אשכנזים, וזה בגלל שאשכנזי שמיקל הוא יצא מהמסגרת ואין לו גבולות, וזה דבר חמור ומסוכן מאוד!
וכעת בואו ננתח את המועמדים האפשריים:
הרב שמואל אליהו - מחד בנו של המקובל הרב מרדכי אליהו ע"ה, אך מאידך הבן הוא סרוג בנפשו ונשמתו, וגם כנראה לא מספיק יודע איך להתנהל עם העולם ולכן הוא סמרטוט אדום בפני השמאל שישתוללו על הרבנות.
הרב יצחק יוסף - האיש מסובך ביותר מידי אינטריגות, תככים ופוליטיקות מכדי שיוכל להוביל מדיניות.
הרב ציון בוארון - מחד מדובר באדם לא הכי חלק שיש, מאידך האיש איננו מסובך פוליטית, האיש מזוהה בכללות עם הציבור החרדי, והאיש ידוע בבית הדין הרבני כאחד שבתיקים קשים הוא כבר ימצא את הדרך לסגור אותם... אמנם מדובר בעבודה שחורה! אמנן מדובר באיש שמקל ומתיר, ומעשיות ע"ד כהרב גורן לא חסרות על שולחנו, אך דרכו היא היחידה שתוכל להוריד קצת את המתח מול הרבנות ובתי הדין, ואם יעמוד אדם נוקשה בראש המערכת הנזק שיגרם ע"י בתי המשפט והכנסת לכל מערך היחסין בעם ישראל יהיה כבד ובל ישוער!!!!
למשרת הרב הראשי האשכנזי:
הרב דוד סתיו - למרות היותו בנש"ק וראוי לתמונות גדולות בצהובנים החרדים, ברור לכולם כי מדובר באדם שיעשה את השולחן ערוך מחורר ככברה, וסכנה שאדם כזה יעמוד בראש הרבנות הראשית.
הרב דוד לאו - אנשים לא יודעים ואף הוא כהרב סתיו פושר בפסקיו ומקל, לא תמצאו אדם בעיר מודיעין שיספר לכם שהרב לאו חשש ולא אכל מתבשילי רעייתו כשהתארח בביתם, או כשבא לקידוש/שיעור/אזכרה!!! אין בו ובאורח חייו שום דבר חרדי. ואף מדובר באדם צעיר שלא השתפשף מספיק בעולם הרבנות כדי שיהיה אחראי עליו.
הרב יעקב שפירא - מדובר מחד במזרוחניק מהדור הקודם שמכבדים את היהדות החרדית, ראש ישיבה בל שיעור קומה, יהודי ירא שמים המהדר במצוות, (תבדקו איזה בשר נכנס למטבח של ישיבת מרכז הרב) יהודי עם הופעה מכובדת שיביא כבוד לרבנות הראשית, ומהצד השני נטוע מספיק בעולם המזרחי שיוכל לדבר ולהרגיע (אמנם רק) חלק מהקמים על מוסד הרבנות כשכל מטרתם היא לבולל את עם ישראל.
וכולנו תפילה ליושב במרומים שידאג שיצא הטוב ביותר לעם ישראל.

תגובה 1:

  1. זה עצוב מאוד לראות כל ך הרבה הכללות
    -כח אשכנזי שמקל הוא קל דעת ח"ו
    מה תאמר על רש"ז אוירבעך
    כל ספרדי שמקל זה בסדר?
    הדיון צריך להיות לגופו של עניין ולגופה של הלכה
    בהצלחה

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.