רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 3 ביולי 2013

למה צריך כנסת? - יש יועץ משפטי!

מאת: משה אבן-חיים
היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין קובע ביום שלישי האחרון כי התוכנית לשוויון בנטל שהוסכמה על הבית היהודי והוכנה על ידי השר יעקב פרי מ'יש עתיד' אינה חוקית בחלק מסעיפיה.
בחוות דעת שהגיש וינשטיין לוועדת פרי, נכתב כי "הצעת החוק לשוויון בנטל אינה שוויונית. העובדה שבני ישיבות ההסדר משרתים רק 17 חודש איננה שוויונית. אין מקום להבחין בין תלמידי ישיבות מסוג אחר(חרדים)לתלמידי ישיבות מסוג אחר (ישיבות ההסדר).
וינשטיין הדגיש כי בארבעת השנים הקרובות שהם "תקופת ההסתגלות" של החוק, יהיה ניתן שישיבות ההסדר ישרתו רק 17 חודש: "בתקופת ההסתגלות זה עובר, אך נדרש לכך בעוד ארבע שנים".
בעקבות חוות הדעת, הוסיפה ועדת פרי שני סעיפים בחוק הגיוס, בטרם אישרה אותו להעברה לוועדת השרים לענייני חקיקה שתדון בו ביום ראשון הקרוב.
הוועדה הוסיפה כי דחיית השירות לגיל 21 והאפשרות לעשות שירות אזרחי כחלופה לשירות צבאי יחוקקו כהוראת שעה שיפוג בשנת 2020 ולא כהסדר קבוע. בשנת 2020 תחליט הכנסת האם להאריך את הוראת השעה."
עד כאן לידיעה.
משמעות הדברים היא פשוטה: כל "משחקי המילים" של וועדת פרי אינם שווים כקליפת השום החל משנת 2020. שאז יהיו חייבים להחיל גיוס על כל חרדי מגיל 18. "שלא יהיה חלילה חוסר שוויון מלא".
יש כמה שאלות שכדאי לשאול את כבוד היועץ:
א. איך מבחינה משפטית ניתן להסביר אפלייה של ציבור "ישראלי ערבי" שאינו צריך לשרת לפחות שירות לאומי עפ"י חוק? ביטוח לאומי וקיצבת ילדים הם מקבלים כמו כולם, אז מדוע אין להם גם חובות? האם יש במדינה אפלייה על רקע גזעי בחסות החוק?
ב. האם "המשחק הדמוקרטי" נגמר ובמקומו בעצם יש "יועץ משפטי" שבכוחו לבטל בהינף יד וועדה שהוקמה באמצעות החלטת ממשלה, ולפי הוראת בג"ץ? (לא שאני בעד הוועדה הנ"ל)..
ג. האם כל כך חרה ליועץ המשפטי מר וינשטיין אי כיבוד הערך "שיווין בפני החוק" עד כדי כך שהיה חשוב לו לבטל החלטת וועדה, אז מדוע לא התפטר כשאשתו בתאריך 29/05/13 הורשעה בעיסקת טיעון בהעסקת עובד זר שלא כדין, ולא חשב לשאת באחריות ולהתפטר? ולו משום טוהר המידות, ובפרט בתפקיד כה רם ובעל חשיבות והשפעה?  האם ייתכן שיועץ שעוסק כל העת בדיני העסקת/גירוש עובדים זרים לא ידע שיש לו מתחת לאף עובד זר שלא כחוק?
האם לו עצמו אין שיוויון בפני החוק?
אוליי עליו ללמוד מהתנהגותו של יצחק רבין כשהיה ראש ממשלה בקדנציה הראשונה שלו, שמיד התפטר כשרק נחשף שלאשתו לאה רבין היה חשבון דולרים בחו"ל.

תגובה 1:

  1. נו מה חדש? זה טבעי, בצביעות ושחיתות אצל פוליטיקאים חילונים אין כל חידוש. הבעיה היא שמרוב לרדת על העסקנים החרדים שכחנו ממי הם למדו את זה...

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.