רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 17 ביולי 2013

הרב ברלנד מסביר במרוקו כי תלמידי רבי עקיבא היו גלגולים של גויים לכן לא נהגו כבוד זה בזה


9 תגובות:

  1. ער פיסקעוועט פאר פייער און וואסער מיט ביידע הענט און פיס..

    השבמחק
  2. צודק במאה אחוז. הנה הנכתב בספר גילגולי נשמות לרמ"ע מפאנו, זצ"ל, אות כ':

    "כזבי היא איזבל, ותיקונה היתה אשת טורנוסרופוס דהוה אשת רבי עקיבא, וידוע כי איזבל היתה רודפת (גם) את אליהו שהוא פינחס להנקם ממנו, וזמרי הוא רבי עקיבא והוא תקונו, וכזבי תיקונה במטרוניתא, וזמרי הוא היה בן דינה קודם שנשאה שמעון, והכ"ד אלף שהמית משבט שמעון בשכם, הם הכ"ד אלף תלמידי רבי עקיבא שמתו שלא חלקו כבוד זה לזה, בזכרם עון שטים שלא הוטהרו ממנו, עד אשר יחדיו יכלו ומתו מותא תניינא:"

    השבמחק
    תשובות
    1. לא הבנתי: הכ"ד אלף תלמידים הם גלגול הכ"ד אלף שמתו משבט שמעון בעון פעור - האתה אומר ששבט שמעון גויים הם? עפרא לפומייך

      מחק
    2. אתה מאיפה יודע שזה מובא לרמע

      מחק
    3. תגידו אנשים, לא יושבים ללמוד מידי פעם?
      מר DATTLER, אולי תגיד 'עפרא לפומייך' לבעל 'מגלה עמוקות' ? או לאברהם ראובן הכהן סופר בעל ילקוט ראובני ?

      מגלה עמוקות על התורה - פרשת וישב
      יעקב אמר הלא אחיך רועים בשכם מה עשו בשכם הלא לא היה להם לסכן נפשם כי מתי מספר היו והרגו כ"ד אלף איש על לא חמס בכפם גרים גרורים עד שנענשו שבט שמעון עליהם ונתדבקו בהם אח"כ כ"ד אלף איש משבט שמעון ..:
      ברור כל אנשי שכם ע"י שמעון ולוי החל בברית המילה של אנשי שכם, לאחר מכן בספר במדבר פרק כה:
      (ו) וְהִנֵּה אִישׁ מִבְּנֵי יִשְׂרָאֵל בָּא וַיַּקְרֵב אֶל אֶחָיו אֶת הַמִּדְיָנִית לְעֵינֵי משֶׁה וּלְעֵינֵי כָּל עֲדַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְהֵמָּה בֹכִים פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד:
      זהו החלק של שמעון, זמרי בן סלוא, שמברר את עשרים וארבעה אלף אנשי שכם, שנאמר בספר במדבר פרק כה:
      (ט) וַיִּהְיוּ הַמֵּתִים בַּמַּגֵּפָה אַרְבָּעָה וְעֶשְׂרִים אָלֶף:
      וברורם הסופי היה בעשרים וארבעה אלף תלמידי רבי עקיבא. כפי שאמר בכתבי הרמ"ע מפאנו - ספר גלגולי נשמות - אות כ : וזמרי הוא היה בן דינה קודם שנשאה שמעון, והכ"ד אלף שהמית משבט שמעון בשכם, הם הכ"ד אלף תלמידי רבי עקיבא שמתו שלא חלקו כבוד זה לזה, בזכרם עון שטים שלא הוטהרו ממנו, עד אשר יחדיו יכלו ומתו מותא תניינא (מות שני):
      הנה נגלה סוד תיקון נפשות תלמידי רבי עקיבא שבירורם החל במעשה שמעון ולוי בבני שכם, עובר דרך בני שבט שמעון, ומגיע לתלמידי רבי עקיבא שתוקנו לגמרי אחר מותם בברור האחרון, ומכך נלמד שבכל גלגול נצרפים החלקים הרוחניים, ובייסורים מוסרים (נשרפים, נמחקים) כל הסיגים והקליפות עד ברור החלקים הרוחניים להיותם ראויים לחיי עולם הנצח הטוב.

      ילקוט ראובני (בראשית וישלח)
      שכם בני חשקה נפשו בבתכם וגו', אין לטומאה שום תאוה בקדושה אם לא שיהיה לו איזה שייכות לקדושה וראויה היא ליטהר או שאותה קדושה יש לה שייכות לטומאה. על כן לא לחנם הלך זמרי אחר כזבי בעת שהיתה דינה אצל שכם הוטל בה זוהמא והיה לה דביקות מזוהמת טועמתו ואנשי שכם שנימולו היה להם קצת תיקון ושייכות אל דינה, ועל ידי שהיה שלא לשמה על כן נהרגו מהם כ"ד אלפים, על כן כתיב שכם בני חשקה נפ"שו בבתכם דייקא, וכשנשאת אחרי כך לשמעון ילדה לו זמרי בן סלוא, שהוא גלגול שכם, וכזבי היא גלגול דינה, ועל כן היתה תאות זמרי לכזבי, ונהרגו על ידי זה כ"ד אלף כמנין הרוגי שכם, כי אותן ההרוגים היה להם קצת שייכות בדינה, ועל ידי זה היה תאות ערב רב שהיו מגלגולי אותם כ"ד אלף לקחת נשים משבט שמעון הרוגי שכם, ונולדו אותן כ"ד אלף ונהרגו עד שנתקנו וכו'...

      אתם מוזמנים לבדוק.

      וחוץ מזה, זו לא פעם ראשונה שגוי מתגלגל ביהודי - שער הגלגולים לאר"י הקדוש:
      - "כי מרע"ה הרג לעוג מלך הבשן, ובו היה כלול נצוץ נשמת ר"ש בן נתנאל ירא חטא"
      - "גם ענין נבל נתגלגל בשלשה גלגולים בסדר שלשה אותיות שמו, ל' לבן. ב' בלע"ם. נ' נבל"
      - "הרן, נתגלגל באהרן, ולוט בנו, ושניהם הם משרש הבל"

      וסוד העניין מובא בכתבי הרה"ק רבי שמשון מאוסטרפאלי - כי הניצוץ של רבי עקיבא היה טמון אצל שכם בן חמור, בסוד מה שאמר הקב"ה ליעקב: י'עקב ק'ום ע'לה ב'ית א'ל ראשי תיבות עקיב"א להוציא הניצוץ שלו משכם בן חמור, וזהו הסוד מה שאמר ר"ע: "כשהייתי עם הארץ אמרתי מי יתן לו תלמיד חכם ואנשכנו כחמור" - כחמור דייקא, היינו בהיותו טמון אצל עם הארץ הלא הוא שכם בן חמור, ויש בזה אריכות דברים רזין דרזין.

      והנה לפי זה יאיר לנו להבין השתלשלות נשמה טהורה זו של רבי עקיבא, אשר תחילה היה טמון הניצוץ שלו אצל שכם בן חמור שהיו תחת ידו עשרים וארבעה אלף אנשי שכם שהיו בהם נשמות קדושות שנפלו בתוך הטומאה, ועל ידי שנימולו ונהרגו אחר כך על ידי שמעון ולוי היה בהם קצת תיקון, ואחר כך נתגלגל הניצוץ הקדוש שהיה טמון בשכם בזמרי בן סלוא ואיתו עמו באו גם אותם עשרים וארבעה אלף אנשי שכם שכבר נתקנו קצת, אולם עדיין היה בהם פגם, ולכן נהרג זמרי ואתו עמו אותם עשרים וארבעה אלף ככתוב בתורה שמתו במגפה, ואחר כך נתגלגל זמרי ברבי עקיבא ואתו עמו באו שוב בגלגלו אותם עשרים וארבעה אלף נשמות באלו התלמידים של רבי עקיבא שמתו בימי הספירה ואז נתקנו לגמרי. וזהו ביאור הענין שכתבו הקדמונים על תלמדי רבי עקיבא "שפסקו מלמות" בל"ג בעומר, וקשה הלא כולם מתו ואיך שייך לומר שפסקו למות, אלא הכוונה שכבר מתו כעת בפעם השלישי ועל זה אמר שפסקו מלמות כי כבר נתקנו לגמרי.

      אז לפני שאתם מתנפלים, שבו ללמוד.

      מחק
  3. חוצפן הסוטה הזה מי הוא שיגיד כל תלמידי רבי עקיבא שהם כלוכול של גויים

    השבמחק
  4. אין דבר כזה בעולם. מאז שהתגלתה לנו תורת החסידות על ידי הבעל שם טוב הקדוש, ונגלה הדבר שיהודי הוא חלק אלוק ממעל ממש, הרי שאין שחר לשטות ולדברים שערוריתיים שכאלו. אני יכול לומר מניסיון שאנשים שבאים יש מאין מבלי שהם קיבלו איש מפי איש עד הבעל שם טוב, הם רק חושבים שהם יודעים משהו ושהם צדיקים (רק כי הם אוהבים צדיק פלוני ומדברים עליו ומצטטים מאימרותיו) אבל הם בעצמם לא מבינים עד כמה שהם לא קרובים, ולא רחוקים ולא כלום. בשמים שהם יבואו לצדיק, כנראה שהוא אפילו יגיד שהוא לא מכיר את האדם הזה. וככה הם הולכים מטעים רבים ומורידים אותם לתחתיות בשל הירהורי ליבם, רק בגלל שהם מהרהרים על עצמם הירהורים הזויים כאילו הם קרובים לצדיק כי הם אוהבים אותו מאהבים אחרים אליו. חבל חבל חבל.

    השבמחק
  5. חיים חבל באתה מעלה את הדיבוריים של הרשע הזה תן לו להרקב במרוקו לא רוצים לשמוע ממנו יותר

    השבמחק
  6. אֲנִי רוֹצֶה שֶׁכָּל הָאַבְרֵכִים יִתְגַּיְּסוּ לְלַמֵּד תּוֹרָה אֶת הָרְחוֹקִים לַעֲבוֹדַת ה', וְשֶׁיַּגִּיד לְכָל הַבַּחוּרִים וְהָאַבְרֵכִים שֶׁיֵּצְאוּ וִיקָרְבוּ אֶת הָאֲנָשִׁים לַעֲבוֹדַת ד'.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.