רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 18 ביולי 2013

ומה עם השגת גבול?

מאת אדם שכואב לו

למרות שהנושא הוא אישי שלי ולא הייתי מעיז לשתף בה את הקהל אך כיון שהשמועה פשטה לה כנפיים והגיעה לכל קצוות וקבוצות הוואטסאפ בתבל, מן הראוי שישמעו את בעל המעשה עצמו ולא איש מפי איש. אז ככה:
הנני עוסק בחינוך ילדי כפר חבד מזה 15 שנה ( משנת תשנח). זכיתי ללמד תלמידים רבים וטובים. מקום עיסוקי היה, כתה ד׳ בחיידר אידיש אהלי תורה. חיידר זה ידוע במעלותיו בכל מקום לשם לתהילה ולתפארת ומשמש מודל לחיקוי בהרבה תחומים.גם ילדי האישיים לומדים ומתחנכים שם.
חשוב לציין, המוסד הוא פרטי ואין לו שום קשר למשרד החינוך. 
בסוף שנת הלימודים הקודמת הוצעה לי הצעה נהדרת והיא, לקבל לידי את גן חובה(כתה ב׳)
המעלה היא, תחום הגנים במוסד הוא תחת הנהלת משרד החינוך עם כל המשתמע מכך.
כמובן, הסכמתי וקפצתי על המציאה. לאחר הכנה מתאימה(רק מי שמבין יודע למה אני מתכוון...)
השלב הבא היה, פיטורין בהסכמה וכמובן,איבוד זכויות קביעות ועוד... דבר שלקחתי בחשבון משום שהמשרה שהוצעה היתה מבטיחה להמשך וקביעות לשנים הבאות. 
עבדתי במרץ כל השנה שהיתה מוצלחת ביותר ב״ה. את המשמעות של המשפט האחרון ניתן לשאול את הילדים וההורים  ואין כאן המקום להאריך בזה...
לפתע פתאום, התעוררה גזירה משמים על משרתי ומעמדי והיא חיים בורגן היקר!
הוא באמת אדם מקסים, איש חינוך נהדר אשר מקום מושבו באוקריינה.  חיים הצליח מאוד בשליחות ואני מפרגן לו. כעת, סיים תקופה של 9 שנים באוקריינה והחליט לחזור לארץ. משרד החינוך מחוייב לו לעבודה אך לאו דווקא כפר חבד (מקום ממנו יצא- אצרף מסמכים). אגב, חיים בורגן הולך לגור בקרית מלאכי. רעייתו של חיים קיבלה עבודה מכובדת בקרית מלאכי. גם לחיים עצמו ישנן הצעות מעולות בהרבה מקומות, גם בקרית מלאכי!!! וכאן טמון הבעיה:  הוא מתעקש דווקא על המשבצת שלי. ולא מעוניין לשמוע משיקולים של נוחיות ואנוכיות...
פעילות רבה נעשתה בנידון,אך הוא בשלו ולא אלאה את הקוראים...
פנינו לרב מד״א, דכפ״ח, הרב הוציא מיד מכתב (מצו״ב) בו הוא אוסר את העניין עד לבירור והסדרה בבית דין שהעניין דהשגת גבול אינו כאן.
כאן נכנס חמיו של חיים בורגן לתמונה(כפי שחיים בעצמו מפרסם) ולא אפרט כלל לאיזה מצב הגענו...
אגב, כל מי שהיכיר את אביו של חיים הרה״ח ר יונתן בורגן זצ״ל ושומע את המעשה מפטיר מיד, ״אם אבא שלו היה חי הוא לא היה נותן יד למהלכים הנוראים הללו״
ואני, הנני ידיד אישי וקרוב ביותר  לר׳ יונתן זצ״ל שהיה איש צדק ויושר, אוהב ואהוב על הבריות, אני שזכיתי והייתי לידו במצבים קשים ונוראים ביותר מבחינה בריאותית (כשחיים לא היה בארץ וד״ל) שמעתי ממנו פעמים רבות: ״בשביל מה באנו לעולם? יהודי ובפרט חסיד צריך לסייע ליהודי כמה שיותר״ ולא אחת, הסתובב סתם עם רכבו בחוצות הכפר כדי להעלות טרמפיסטים...א״כ, ברור לי כשמש שהיה זועק לשמים ולא היה מאפשר לבנו חיים לסלק מורה מעבודתו מאיזה סיבה שתהיה.
ועל כן, מה שמניע את חיים זה לא אביו!!! אלא כפי שהוא בעצמו התבטא: ״השווער שלי״... ואוי לאותה בושה.

ואני שואל אתכם: האם אין כאן השגת גבול???
מה חוק יש כאן??? יש תורה!!!

3 תגובות:

  1. איזו בושה? המשרה נשמרה לו משנה לשנה. אל תספר רק את החלקים שטובים לך.
    דרך אגב, איך אתה קשור למפקחת הכבודה?!
    בכל מקרה, ה'תורה' הזאת לא כתובה בשום מקום, ו.. דבר אחד בטוח, אם זה היה שייך אצלך לנצח בדין תורה לא הייתה שולח את המכתב הזה לכאן כצעד של יאוש.

    השבמחק
  2. חמיו של בורגן זה לא יוסל בלוי?

    אם כן, אז חבל על הזמן, שור נגח, לא רואה ממטר , רק את טובתו העצמית.
    כל משרד החינוך בכיס הקטן שלו.
    כל נחלת הר חבד (כולל הרב) משקשקים ממנו.

    משתתף בצערך.......

    השבמחק
  3. חבל שלא הזכרת מה הרב פסק לגביך בסוף.
    הבעיה שלכם שאצתם רצתם מיד לרב מבלי לנסות להסתדר לבד.
    רצית רב, קבל את הפסק שלו ואל תתחיל לרוץ ולבכות תחת כל עץ רענן כמו ילדה קטה.
    יהודי שהולך לרב ובפרט יהודי מאמין ובפרט חסיד חב"ד חייב לקבל את הפסק דין גם אם הוא לא לטובתו.

    משתתף בצערך ובאמת מאחל לך מכל הלב שתמצא תפקיד טוב יותר!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.