"היום בתניא" יום ו' כ"א חשון
"אגרת הקדש"
המשך פרק כ"ט (עמוד ק"נ)
שנה מעוברת
⛳
"וזהו שכתוב בזוהר פרשת פקודי":
כנאמר לעיל, שעל ידי המצוות נעשים הלבושים לקליטת הגילויים שבעולם התחיה. הנה כך מובא בזהר דף רכט,ב אודות המעשים הטובים (=המצוות) שבהם ועל ידם נמשך הלבוש לקליטת התענוג שבגן עדן.
להרחבת הבאור נציין, כי אף שמדובר כאן בשתי בחינות שונות של תענוג. שכן, בעולם התחיה התענוג הוא מגילוי האור ה"סובב כל עלמין", ואילו בגן עדן התענוג הוא מגילוי האור ה"ממלא כל עלמין". בכל זאת אין מצוות כאלו שמהם מתהווה הלבוש לקליטת התענוג שבזמן התחיה, ומצוות אחרות שמהם מתהווה הלבוש לקליטת האור בגן עדן.
אלא מאותה המצווה, מאותו הרצון העליון (לקיים את המצווה), מתהווה בעצם "לבוש" רב תכליתי - "לבוש"הכולל בתוכו את ההארה התחתונה מגילוי התענוג שבעולם התחיה, וכן את ההארה התחתונה מגילוי התענוג שבגן עדן. ובכל מקום בו תהיה הנשמה (אם בגן עדן ואם בעולם התחיה), יסיע לה הלבוש לקלוט את התענוג המתאים המתגלה במקום זה.
...
הלבושים בגן עדן התחתון ובגן עדן העליון:
נכון, שלבושי הצדיקים בגן עדן התחתון הם מהמעשים הטובים של התורה והמצוות. ובהגיע הנשמה לגן עדן העליון מזדמנים לה שם לבושים אחרים נכבדים עליונים מהרצון שבלב והכוונה שהוא שילב בתורתו בתפילתו, כנאמר בזוהר (פרשת ויקהל דף רי).
הנה גם כאן, אין לומר שיש לבושים שמתהווים ממעשה המצוות, ויש לבושים שמתהווים מהכונה שמצווים לשלב בעת קיום המצות.
האמת היא שגם הלבושים שבגן עדן העליון מתהוים מעצם מעשה המצוות. אלא היות שבשתי בחינות גן העדן ישנן גילויי אורות ברמה אחרת. הנה, מההבחינה התחתונה המתגלית בגן עדן התחתון נמשך הלבוש לגן עדן זה. ומהבחינה התחתונה של הגילוי בגן עדן העליון נמשך הלבוש לגן עדן זה - אולם כאמור, כל הלבושים הללו מתהוים באותו מעשה (על דרך החילוק המבואר לעיל בין הלבושים לעולם התחיה ללבושים של גן עדן).
…..
חבר נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.
🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה נפטרה ז’ שבט תש”פ
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.