"היום בתניא" שבת קדש כ"ב חשון
"אגרת הקדש"
סוף פרק כ"ט (עמוד 300)
שנה מעוברת
⛳
גילוי הרצון העליון, ב"תורה שבכתב" וב"תורה שבעל פה":
את רצונו יתברך המלובש בתרי"ג המצוות, גילה לנו הקב"ה בתורתו, ב"תורה שבכתב" וב"תורה שבעל פה".
אלא, בעוד שב"תורה שבכתב" הבעה המצוות היא בקיצור נמרץ, כך שהכל עדין "מופלא ומכוסה טמיר ונעלם".
הנה, ב"תורה שבעל פה" בא הרצון העליון לידי גילוי לפרטיו ולפרטי פרטיו.
וכדוגמת מצות תפילין. שבתורה שבכתב נאמר בקצרה "וקשרתם לאות על ידיך והיו לטוטפות בין עיניך". ובתורה שבעל פה מופיע פירוט רחב, על אופן עיבוד הבתים והרצועות, כתיבת הפרשיות ומיקומם בבתים, אופן הנחתם על היד והראש ועוד.
...
כדוגמת הוולד:
כדוגמת הוולד, המתפתח מטיפת מוח האב בבטן האם, לרמ"ח אברים ושס"ה גידים. כך איפוא יש לראות את נקודות הרצון העליון שנאמרו ב"תורה שבכתב", הבאות לידי גילוי בהלכות המפורטות ב"תורה שבעל פה" - ולא בכדי, נמשלו שתי התורות הללו לאב ולאם, כנאמר "שמע בני מוסר אביך" (תורה שבכתב) "ואל תטוש תורת אמך" (תורה שבעל פה).
...
"אשת חיל עטרת בעלה":
לאור המבואר לאורך האגרת, כולל ההדגשים האחרונים. מביע אדמו"ר הזקן לסיום, את פירושו למרכיבי הפסוק "אשת חיל עטרת בעלה" - שממנו ניתן ללמוד על מעלת ההלכות, ש"אין להם חשבון" ומהוים "תגא" (=כתר) ו"כתרה של תורה", "וכל השונה הלכות בכל יום מובטח לו שהוא בן עולם הבא".
…..
חבר נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי.
🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה נפטרה ז’ שבט תש”פ
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.