רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 12 בספטמבר 2024

מבזקים


 ✅ חושש מפיטורין? שר הביטחון גלנט שנעדר מישיבות ממשלה לרוב ומאירועים אחרים בטענה לסדר יום ביטחוני, מרבה להיפגש לאחרונה בקריה בת"א עם חברי מרכז ליכוד ועם פעילים פוליטיים. נודע כי בפגישות מתדרך שר הביטחון גלנט נגד רה"מ נתניהו ביחוד בכל הקשור למלחמה בצפון (קסטל).

✅ 'ויינט': מפקד יחידת המודיעין 8200 הודיע לרמטכ"ל ולראש אמ"ן על פרישתו בעקבות אחריותו לטבח 7 באוקטובר ומחדלי המודיעין שקדמו לו

✅ ביני אשכנזי: הדיון בתביעת הדיבה שהגיש רה״מ נתניהו נגד בן כספית וגונן בן יצחק נדחה לנובמבר. קדם המשפט שהיה אמור להתקיים ביום ראשון נדחה לבקשת נתניהו. הנשיא מנחם מזרחי נעתר לבקשה וקבע כי נתניהו, כספית, משגב ובן יצחק יצטרכו להגיע לדיון בנובמבר.

✅ מיכאל שמש: בכירים בצה״ל שוקלים לקבל את התכנית להפיכת צפון רצועת עזה לשטח צבאי. לפי התכנית צה״ל יפנה יותר מ-200 אלף עזתים שבצפון הרצועה ויהפוך את כל האזור הצפוני לשטח בשליטה צבאית ישראלית מוחלטת. לטענת האלוף במיל׳ איילנד תפיסת השטח תקים על חמאס את העזתים. וזה יהיה ״הסיוט הגדול של סינוואר״ שיזרז עסקה לשחרור חטופים ויזרז את הכרעת חמאס .

✅ אם התכנית תאושר בצה״ל ובדרג המדיני זה צפוי להיות מהלך דרמטי במלחמה. שטח של כמעט שליש מהרצועה עשוי ״להילקח״ מהעזתים כשהמחבלים שנשארו באזור יאלצו להיכנע או שיחוסלו :

✅ בית הדין בהאג סירב לבקשת דרום אפריקה לדחות את הגשת ראיותיה במספר חודשים. ‏היא נדרשת להגיש את ראיותיה עד ה-28 באוקטובר (אבישי גרינצייג).

✅ הבחירות בארה"ב: תחזית נייט סילבר - טראמפ מוביל עם 61.6% האריס עם 38.1%

✅ שלמה ריזל בחצות בסקופים: לבחירות בארה"ב יש הפעם השפעה מכרעת על ישראל. אי אפשר להתעלם מהקריצות של האריס למוסלמים. האריס נתנה הופעה טובה אבל בטיעונים טראמפ היה יותר משכנע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.