רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 19 בספטמבר 2024

המשא המרכזי של רשכבה"ג רבינו הגדול מרן גאון ישראל הגר"ד לנדו שליט"א אמש בדינר בצרפת


 המשא המרכזי של רשכבה"ג רבינו הגדול מרן גאון ישראל הגר"ד לנדו שליט"א אמש בדינר בצרפת:

אחינו בני ישראל תושבי צרפת היקרים.

באנו לכאן לצרפת לזעוק את זעקת התורה! ברוך השם עולם התורה בארץ ישראל התפתח בשנים האחרונות בצורה נפלאה, מרכז התורה נמצא בארץ הקודש, ובסיעתא דשמיא זכה כלל ישראל וכל הזמן מתרבים בארץ ישיבות וכוללים, ואלפים רבים שקועים בלימוד התורה יומם ולילה, והתורה שהיא מגנא ומצלא, משפיעה על כל העולם, ושומרת על כל היישוב היהודי בארץ ישראל ובכל מקום שהם.

בתקופה האחרונה, לצערנו, התחילו להצר את רגליהם של לומדי התורה, והפסיקו תקציבים לישיבות ולכוללים, ואם אין קמח אין תורה, וחלילה אם יסגר אפילו ישיבה אחת או כולל אחד, איזה חילול השם שזה יכול לעשות, ואיזה נזק זה עלול לגרום.

ברוך השם רבים רבים זוכים להיות שקועים בעולמה של תורה, אבל גם מי שלא זכה לכך, אם הוא תומך בלימוד התורה, ובפרט בשעה שעולם התורה נמצא במצוקה כל כך גדולה, הוא זוכה להיות מחובר לתורה, וככל שהוא מתאמץ יותר ויותר, הוא זוכה יותר ויותר להשפעתה הסגולית של התורה, אין סגולה כתורה ואין דורשיה כישראל.

ולכן אנו פונים אליכם, אחים יקרים, הצילו! הצילו את עולם התורה, בואו לעזרת השם בגיבורים, וכל אחד ואחד מכם ודאי רוצה זכויות ליום הדין, לו ולמשפחתו, פתחו ליבכם, והרימו את תרומתכם וסייעו בסכומים הגונים ותהיו שותפים גדולים לקרן עולם התורה, החזקת תורה היא הצדקה המובחרת ביותר, והשכר שלה הוא שכר נצחי לאין ערוך.

ומלבד זאת, דעו, קיום מוסדות התורה זהו טובה גדולה בשביל עצמכם ובשביל ילדיכם, כי האפשרות המציאותית שלכם לחנך את ילדיכם כפי רצונכם, שיגדלו יראי השם, זה רק אם מוסדות התורה ימשיכו בצורתם, וכך תוכלו לחנך את ילדיכם כראוי וכפי רצונכם הנעלה.

ודבר חשוב נוסף: כל התרומות האלו שלא יהיו על חשבון התרומות הקבועות למען החזקת התורה, כל מה שאתם תומכים במוסדות התורה כאן בצרפת, המשיכו בזה ביתר שאת, וכן כל התרומות שלכם למען החזקת תורה בכל מקום שהוא, חלילה לא להחסיר מזה, אלא הוסיפו עוד על תרומותיכם הקבועות, ותרמו לקרן עולם התורה, חוץ מהתרומות הקבועות.

יהי רצון שכל מי שיוסיף ויתן, הקב"ה יוסיף לו עוד ועוד כהנה וכהנה בכפל כפליים, והקב"ה ישפיע עליו כל מילי דמיטב, בריות גופא ונהורא מעליא, הצלחה מלאה בכל אשר יפנה, ורק טוב וחסד ישכון באהלו מתוך שלות חיים לאורך ימים טובים, כתיבה וחתימה טובה, ונזכה לגאולה השלמה במהרה בימינו אמן.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.