רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 12 באוגוסט 2024

היום לפני 8 שנים קלינטון הובילה ב-8 אחוז!

 

מאת פישל קדוש

נחשף היום: תצלום אירוע של הריס עובד בבינה מלאכותית כדי לייצר תחושת אירוע רב משתתפים, ולהציג קהל נלהב. מצטרף לחשיפות אחרות על הוצאת סרט שמציגים נהירה המונית לעצרת הריס וגם ניסיון להסתיר -בדרך מאד מגושמת- גלריה ריקה וקהל מצומצם של משתתפים "נלהבים". 
נותן זווית הסתכלות מפוכחת על גל הסקרים שמציגים עליה מסחררת של הריס. 
כשזאת אג'נדת מוליכי הקמפיין לא קשה להבין שמי שמייצר מציאות אלטרנטיבית מדומה של נהירה להריס והתלהבות ממנה, ינסה בכל מחיר להנדס תודעה של הצלחה. 
גם לא מפתיע, כי הנדסת סקרים היא שיטה מוכרת של השמאל בארה"ב. גם במרוץ הראשון של טראמפ מול קלינטון שיטת הסקרים פעלה, עד יום הבחירות. מה שלבסוף הפך את בחירת טראמפ להפתעה מרעישה. 
בשעה שבמכונים המעטים הבלתי מזוהים עם השמאל, התוצאה נגלתה מראש. למשל בסקרי המדינות של 'טרפלגר' (מכון שמתמחה בסקרי מדינות ולא בסקרים ארציים שהם כידוע חסרי רלוונטיות), שבניגוד לכל הסקרים חזה מראש נצחון של טראמפ ב-5 מדינות המפתח: אריזונה, ג'ורג'יה, פנסילבניה, ויסקונסין ומישיגן, שבמכוני המימסד קלינטון הובילה בהם ברוב גדול ונצחונו של טראמפ בכל החמש יצר טראומה. 
בסוף השבוע שיחרר 'טרפלגר' סקר מדינות לקראת הבחירות ובו טראמפ מוביל בכל "מדינות הקרב" מלבד מישיגן ומחזיק ב-297 אלקטורים. 
כמו ב-2016 תקשורת המיינסטרים השמאלנית רבת הכוח בארה"ב ממעטת לדווח על התוצאות הסוררות של סקרי טרפלגר.
מה שגרוע בכל זה, שלא אחת הנדסת התודעה שמייצרת מציאות אלטרנטיבית ממלאת את יעודה, ומשכנעת בוחרים נאיביים לרוץ "עם המנצח". 
אך יש גם צד שני: לא אחת שיטת הסקרים פועלת כבומראנג, בכך שהיא מייצרת פחדים בימין האמריקאי (והימין הפחות פוליטי מטבעו זקוק לטלטלה), שבלעדיהם קיים חשש שכמה מיליוני ימניים יתמכו בטראמפ אבל ירבצו שאננים על משכבם ולא יטרחו להגיע לקלפיות. 
גם בבחירות 16 היו הסקרים שהבטיחו נצחון מסחרר לקלינטון (היום לפני 8 שנים קלינטון הובילה ב-8 אחוז!), הקטליזאטור שהוליך אמריקאים ימניים רבים לקלפיות מה שהוביל לנצחון טראמפ.
יקרה גם ב-24?  
תזכורת: בוגרי מערכות בחירות בישראל והמערכות שביניהם (למשל היום) יודעים כי גם כאן השמאל עושה שימוש נרחב ב"שיטת הסקרים", וגם כאן לא אחת תוצאות הבחירות מצאו קשר מקרי בלבד עם הסקרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.