רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 8 במאי 2024

הזרוע הישראלית של החמאס - דיון היפוטטי

 


מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
 
(אמר המלבה"ד: מצאתי במגירתי שנכתב לפני ארבעה חודשים ולא נשלח)
 
הבה ננסה לערוך דיון בשאלה אינטלקטואלית היפוטטית. אם, רק אם, החמאס היה מחליט להקים זרוע נוספת, מעבר לזרוע הצבאית והזרוע המדינית, גם זרוע ישראלית. מה היו פעולותיו של גוף זה וכיצד היה מפעיל את מנופיו.
 
יש להניח שגוף כזה, לו היה קם, לא היה נקרא הזרוע הישראלית של החמאס, אלא משהו ניטראלי יותר, כמו 'התנועה הישראלית לשלום ובטחון', למשל. שנית, יש להניח שהחמאס היה מציב בנשיאותה דמויות ישראליות מוכרות, כאלה המבינות ששלום עושים עם אויבים ורק לא מבינות מדוע הזרוע הצבאית טעתה ועוללה את זוועותיה בשביעי באוקטובר, דווקא באלו שהם תמיד בעד השלום. בג"ץ היה מאשר שכל עוד הזרוע הפוליטית אינה מסונפת רשית לחמאס ואינה תומכת בטרור, אי אפשר לפוסלם רק על רקע קשריהם האישיים עם חברים אישיים בזרועות האחרות).
 
בשביל לשרטט מפת פעילות חזויה של הזרוע הפוליטית, צריך להגדיר מהם האינטרסים של זרוע החמאס בתוך ישראל. ניתן להניח שהחמאס היה תומך בכל פעולה ותנועה שתוצאת פעולתם תקרב את חזונו הגדול: איונה של מדינת ישראל. אמנם, בזרוע הצבאית של חמאס לא יוותרו על המצווה-למהדרין, לשחוט אותנו בסכינים חלודות. אבל כאמור בהחלטת הבג"ץ, הזרוע הישראלית אינה קשורה בשום פנים ואופן לאלימות כלשהי. אם חברי הזרוע הצבאית (והבלתי מעורבים, כולל הצולעים על שתי רגליהם) יזכו לקיים את מצוות דתם, כפי שמורים להם מנהיגיהם הרוחניים, אין זה מעניינה של התנועה הישראלית לשלום ובטחון.
 
 
המשימה העיקרית של החמאס בטווח המיידי, תהיה מיצוי ערך החטופים שבידיו. בהיות שמדובר בעסקת חילופין, שינמוך ערך המחבלים או הגדלת ערך החטופים הינם היינו הך. עם זאת תפעל הזרוע הפוליטית בשני הכיוונים. גם בשינמוך ערך המחבלים שבידינו ('בין כה וכה נוכל לפגוע בהם אחרי השיחרור' 'אדרבה, יותר טוב שנשחרר אותם, ככה נוכל לחסל אותם מהאוויר, בלי הגבלות מערכת המשפט') וגם בהגדלת ערך החזרת החטופים שבידם ('ישראל בגדה פעם אחת, אסור לבגוד בהם פעם 'שניה' 'עכשיו', 'חברה שאינה ערבה, בכל מחיר, לחיי אזרחיה, גוזרת על עצמה כיליון'. 'קודם נשחרר את החטופים, אח"כ נעשה מה שצריך').
 
כדי למנוע מצב בו אויבי החמאס יוכלו להתגונן בפני מתקפות ההסברה המדוברות, כדאי לגייס את משפחות החטופים למהלך. ככל שהדיון יהיה יותר אישי ורגשי, כן יקשה על ישראלים להתנגד למהלכי הזרוע הישראלית. איש לא יהין לומר שהוא נגד שיחרור חטופים. לכן, חובה להתמקד בשיחרור החטופים ושלא לדבר על המחיר של עסקת החילופין. לשיחרור מחבלים יש התנגדות בישראל, אבל לשיחרור חטופים יש הסכמה גורפת. כדי שהדיון בישראל יביא תוצאות מקוות (מזווית הראיה של הזרוע הישראלית של החמאס, להזכירכם), יש להגביל את הדיון לנושא אחד בלבד: שיחרור החטופים. להציג את הרואים את הנושא על שני צידיו, כמי שבזים לחיי החטופים (אפשר אפילו להאשים אבות בהפקרת בניהם. הכל הולך). בשלב שני כדאי להתחיל לטפטף למדיה שהזלזול בחיי החטופים, נובע מהזלזול בחיי השמאל. הדבר גם יגביל את יכולת 'הימין' לשאת את קולו וגם יתרום למשימה רחבה יותר, של שיסוי חלקי החברה ישראלית אלו באלו.
 
במקביל, תפעל הזרוע הפוליטית להציף את ההתנגדות בימין לעסקאות-כניעה, תוך רמיזה שהוויתור נובע מכך שהחטופים באים מקיבוצים שמאלניים וממסיבת מחללי שבת. מיקוד שכזה יעצים את השסע בין המחנות וילבה את השנאה. מתוך שמירה על קו השלום ואי האלימות שיאפיין את הזרוע הפוליטית, אפשרי, אחרי שהאש תתעצם, שהזרוע תפרסם הודעה בה תקרא 'לשני הצדדים' שלא להיסחף אחרי פילוגים מלאכותיים ותקרא לכולם להתאחד בפעילות למען החטופים 'בכל מחיר'!.
 
 
בעסקת שליט, שוחררו 1,027 מחבלים שעל חלקם היה ברור מראש שישובו לפגע. בינתיים ידוע לנו על 460 שאכן חזרו לעולם הפח"ע. לתמיהה כיצד ייתכן הדבר וכי איזו מדינה שפויה תשחרר מאות מחבלים שיפגעו בה שנית?? יש מענה אחד: הלחץ הציבורי. מובילי קמפיין שיחרור המרצחים לא דיברו בשפת 'שחררו מרצחים עכשיו' אלא בשפת 'שיחרור שליט עכשיו'. נכון שהדברים זהים, אבל הישראלים הוכיחו שהם יודעים להפעיל לחץ על המנוערים הממונים.
 
אם יבריקו בזרוע הישראלית, אולי יפיקו סרטונים של ילדים ונשים הקוראים לממשלת ישראל לשחרר את אביהם/ילדיהם. הזרוע גם תציע לספק בהחבא טורטיות לאימהות שובתות רעב ותגייס רופאים ואנשי תקשורת שימסרו דו"ח לציבור, מידי שעה, עוד כמה ימי ושעות חיים נותרו לאם שובתת הרעב, אם לא שהמנוערים ישמעו מיידית להוראות החמאס ומה רמת המלחים והמינרלים ההכרחיים בגופן. הזרוע הישראלית גם תספק פאנליסטים שיתארחו בערוצים העיקריים ובהם מומחים שיסבירו את חשיבות המינרלים השונים לחיי האדם ומומחים אחרים (לפעמים אלו אותם מומחים) שיסבירו כמה ההתעלמות של הממשלה מדרישות מטה החטופים היא בעצמה מהווה גורם שמזרז את מותן של האימהות, גם אותן שאינן שובתות עדיין רעב.
 
כל הנ"ל הוא דיון היפוטטי בלבד. אם קורא כלשהו יתעקש לקשור זאת למציאות בדרך כלשהי, על אחריותו הבלעדית הוא עושה זאת. עובדה היא שהחמאס מורתע ושהם מתחבאים כמו שפנים ושאוטוטו הם נכנעים ושאתם תמשיכו להצביע בחוסר הכרה וחוסר הבנה.
 
 
 
 
חרדי בעולמו
 
- - - - - - - - --
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:
haredibe@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.