רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 28 במרץ 2024

מבזקים

 

✅ עמית סגל על דרמת חוק הגיוס: בג"צ מאמץ עמדה מחמירה יותר מהיועמ״שית, מיום שני יופסק המימון לישיבות שבהן חייבי גיוס, במקומות מסויימים יימשך מימון חלקי עד תום שנת הלימודים

✅ עוד פרטים מהצו של בג"צ: שולל תקציבים לבחורים שהגיעו לחובת גיוס מ 1.7, לשאר הבחורים והמוסדותמ נותן זמן עד סוף שנת הלימודים. כלומר עד 9.8. נותן לממשלה זמן להוסיף תצהיר בעניין הגיוס עוד 30 יום. במאי התקיים דיון מול הרכב של 9 שופטים בנושא (אמיר אטינגר)

✅ אברהם פריינד: מספר בני הישיבות שיושפעו מהחלטת בג"ץ: 56,512 :

✅ שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "בג"ץ בחר שוב לפגוע בעולם התורה והישיבות ובצעד חסר תקדים מטיל סנקציות כלכליות נגד אלו שבחרו ללמוד את התורה הקדושה. זוהי פגיעה חמורה בזכות הקיום שלנו בארץ ישראל - האינסטנציה השיפוטית הגבוהה ביותר של מדינת ישראל מבקשת להשליך לכלא את לומדי התורה. אוי לה לאותה בושה. לא נשלים עם מצב זה ונאבק לבטל את ההחלטה באופן מיידי, לצד המאמץ להסדיר בהקדם את מעמד בני הישיבות בכדי שיוכלו לשקוד על התורה ללא הפרעה".

✅ יו״ר ש״ס אריה דרעי: צו הביניים שנתן בג״צ לשלילה מיידית של תקציבי הישיבות הוא אות קין והתעמרות חסרת תקדים בלומדי התורה במדינת היהודים. דווקא בימים בהם עם ישראל זקוק לרחמי שמיים בדרום ובצפון, בג״צ מוביל גישה פוגענית כלפי לומדי התורה שעליהם עומד העולם

✅ דרעי בתגובה חריפה בראיון ברדיו קול חי, מדבר על סרבנות אפשרית כתגובה להחלטת בג״צ: ‏"אני מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא של מדינה שנלחמת בעולם הישיבות"

✅ יואלי ברים ׳גל״צ׳: ‏הערב אנחנו קרובים  יותר מאי פעם להפגנת המיליון 2.

✅ ראש הממשלה נתניהו צירף את תגובתו לבית המשפט העליון: ״השגנו התקדמות ניכרת בנושא הגיוס, מבקשים ארכה של 30 יום לגיבוש ההסכמות"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.