רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 28 במרץ 2024

"היום בתניא" יום ה' י"ח אדר ב'


 "היום בתניא" יום ה' י"ח אדר ב'
תניא ליקוטי אמרים
 המשך פרק ל"ז (עמוד 95)
שנה מעוברת

נקדים, שעל הקשר שבין נשמות ישראל והחיות אותה משפיע הקב"ה לעולם, מבואר בחסידות, כי "ישראל" הוא נוטריקון של "לי ראש". וכשם שבגוף האדם, תחילה מתלבשת הנפש בראש, ומשם היא נמשכת לכל האברים. הנה, כך גם ישראל,  הם ה"ממוצע" שדרכו עוברת החיות לכל העולם (שלא נברא, אלא בשביל ישראל ובזכותם).
...
ששים רבוא נשמות והעולם:
בישראל ישנם ששים רבוא נשמות, ובמקביל, גם העולם כולו מתחלק לששים רבוא חלקים. ועל כל נשמה פרטית, מוטלת המשימה להמשיך את החיות לאחד מחלקי הבריאה השיכים אליה ולהעלותו כראוי לקדושה (וזאת באמצעות הנפש החיונית כמבואר לעיל).
...
הנשמה וחלקה בעולם:
מהנאמר בתניא, שכל   פרט מששים רבוא הנשמות, "כולל ושיך לו החיות של חלק אחד מששים רבוא מכללות העולם". נראה שהקשר שבין כל נשמה פרטית וחלקה בעולם, הוא כפול:
א. כל נשמה כוללת את החיות של חלק אחד מהעולם. 
ב. כל חלק שבעולם, שיך לנשמה אחרת. (כך שכל חלק מהעולם מתעלה לה',  דוקא על ידי אותה הנשמה אליו היא שיכת).
וכיצד ידע כל אחד, מהו חלק העולם השיך אליו?
הנה, כמבואר במקומות אחרים, היות שהכל הוא בהשגחה פרטית. הרי בודאי, שכל הדברים הנמצאים ברשותו, שיכים הם לעבודתו. וכל ניצוצות הקדושה הנמצאים בדברים אלו שיכים לשורש נשמתו, ותיקונם והעלתם תלויה רק בו.
...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.