רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 26 במרץ 2024

מבזקים

 

✅ קצת לפני פרישתו, סער דחה הצעה נוספת שהגיעה מהליכוד: תמיכה בחוק הגיוס תמורת נוכחות קבועה בקבינט המלחמה. בליכוד תקפו אותו: ״יכול היה להשפיע על המדיניות, בחר שלא. פוליטיקה זו לא תכנית כבקשתך״. (מורן אזולאי)

✅ גורם  חרדי: המספר 2500 נועד להביא למצב שהיועמשי"ת לא תוכל יותר לומר 'לא' ובעקבות החשש מבג"צ. ואח"כ יעשו שינויים בחוק כמובן, המטרה להרוויח זמן.

✅ בלשכת ראש הממשלה מכחישים שהוסכם על  2500 בשנה
לשכת רה״מ: הפרסום איננו נכון. 
הנתון המדווח מתייחס למספר המשרתים הנוכחי בכל המסלולים הקיימים של שירות צבאי ואזרחי.

✅ יובל קרני: עשרות קצינים ולוחמים במילואים, רבים מהם אנשי ימין והציונות הדתית, שלחו עצומה לשרי הממשלה רגע לפני ההצבעה על חוק הגיוס: ״אל תתנו יד לשחרור של המונים משירות. אתם מפרקים אותנו מבפנים״

✅ משבר הגיוס: דרישות החרדים והיועמשית לא מתכנסות. כעת דיונים של נתניהו לוין והחרדים. בממשלה אומרים לי: אין אופטימיות בניסיון להגיע להסכמות. אירוע מסובך. מחר - תשובת המדינה לבגץ (אמיר אטינגר).

✅ הלפרין: הסתיימה ישיבת סיעת יהדות התורה. הנוכחים בחדר מבטיחים ביציאה כי "לא דיברנו על חוק הגיוס". הסיבה? "כדי שלא תוכלו לצטט מה אומרים ביהדות התורה על הגיוס"

✅ ח"כ משה רוט לאבי מימרן בקול חי: "עשרות אלפי חיילים מסתובבים במשרדים בחוסר מעש. למה מלינים על לומדי התורה? אני לא מרגיש שום צורך להתנצל. חבל שהציבור החילוני לא משתתף במאמץ הלאומי הזה"

✅ גנץ מבקש להכות בלומדי התורה - אמיר אטינגר: שרים במחנה הממלכתי אמרו בדיונים על חוק הגיוס כי יעדים של גיוס 3000 חרדים בטווח הקצר, שיעלה בכל שנה עד למס' גיוס משמעותי, זו הצעה שעשויה לאתגר את התנגדותם. השאלה מה האכיפה והסנקציות, במחנה הממלכתי עקרונית מתנגדים ליעדי גיוס אלא רוצים מכסות הפוכות של מי שנשאר ללמוד תורה 

✅ מיכאל שמש: המתיחות בין נתניהו לגלנט: למרות הכחשות לשכתו מתברר הערב - היועץ המשפטי למערכת הביטחון איתי אופיר סרב לשתף פעולה עם בקשות שהגיעו ממשרד ראש הממשלה בנוגע להכנת ״החלטת הגיוס״ 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.