רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 23 בפברואר 2024

"היום בתניא" יום ו' י"ד אדר א'

 

"היום בתניא" יום ו' י"ד אדר א'
תניא לקוטי אמרים
המשך פרק כ"ט סוף עמ' 72
שנה מעוברת

מאזן חיים:
בתניא היומי מדובר אודות בינוני מלידה, שלא נכשל בעבר בשום עבירה (ואף נקי מחטאות נעורים). שאם בכל זאת הוא חש טמטום הלב, עליו לערוך חשבון נפש נוקב כ"מארי דחושבנא" (כבעל עסק שהמצב השלילי של מפעלו נוגע לו מאד), ולבחון מה היו מקור מחשבותיו דיבוריו ומעשיו "מיום היותו ועד היום הזה". האם הם היו כולם מצד הקדושה או שמא היו כאלה  שניתן לשייכם אל הסטרא אחרא.
...
ההיכלות העליונים:
כמבואר בקבלה, בעולמות העליונים, ישנם שני סוגי היכלות. היכלות של קדושה, שמהם נמשך חיות ושפע בכל ענין של קדושה שבו האדם עוסק. והיכלות של הסטרא אחרא, שמהם נמשך שפע וחיות לכל דבר רע.
והנה, את מחשבות האדם דיבורו ומעשיו, ניתן לחלק רק לשתי קטגוריות, או שהם מצד הקדושה, או שהם מצד הסטרא אחרא, אולם אין מצב ביניים.
כך, שגם אם האדם לא עבר בהתנהגותו בפועל על שום עבירה. אלא, שהיו לו סתם מחשבות דיבורים ומעשים שאינם כלולים במסגרת של רצון ה' ועבודתו, הנה, הם כבר נמשכים מהסטרא אחרא, ובעת שהאדם עוסק בהם הוא נעשה מרכבה להיכלות אלו.
ונצין, כי על פי המבואר במקום אחר, בהיות האדם מרכבה להיכלות הטומאה, נעשו מאותיות המחשבה  הדבור והמעשים לבושים צואים לנפשו, המפריעים לו להתקרב לכל דבר שבקדושה.
...
המסקנה:
לאור הנ"ל, הבינוני שלפנינו, שנקלע למצב של "טמטום הלב". עליו לשחזר את כל מחשבותיו דיבוריו ומעשיו שהיו במשך כל חייו, שמא נמצא ביניהם  לבושים צואים. ינקה אותם ממנו, ושוב יפתח לבו בעבודת ה'.
...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.