רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 15 באוקטובר 2023

"היום בתניא" יום א' ל' תשרי

 
"היום בתניא" יום א' ל' תשרי
תניא "אגרת הקדש"
המשך פרק כ"ה (עמוד ק"מ)
שנה פשוטה
כוחות הנפש החדורים בנשמה:

"ויפח באפיו נשמת חיים", ובזה החדיר הקב"ה בנשמת אדם הראשון (שכללה את כל נשמות ישראל) את עשר כחות הנפש (ברמתם הגבוהה כפי שהם) בדוגמת עשר הספירות שבאצילות - ובפרטיות יותר:

א. חב"ד שבנפש, הן כדוגמת חב"ד שבספירות "המכונות אב ואם" - תוארים שבהם מכנים את החכמה והבינה (רק) כאשר מכל אחת מהן נעשה "פרצוף" שלם מעשר הספירות.

ב. המידות שבנפש הן כדוגמת המידות שבספירות העליונות "הנקראות בשם זעיר אנפין" - לאחר שמששת המידות נעשה פרצוף אחד שלם מעשר  הספירות.

ג. כח הדיבור שבנפש, הוא  כדוגמת הדבור העליון הנקרא  בשם "מלכות" ו"שכינה".
...
"ולכן":

היות שכוח הדיבור שבנשמה, נמשך מכוח הדיבור שלמעלה והוא כדוגמתו, לכן:

א. כשהיהודי "מדבר דברי תורה", הוא מעורר בזה את ה"דבור העליון ליחד השכינה" - שעל פי המבואר במקום אחר ומסוכם בבאור התניא  שלי "משכיל לאיתן", לפנינו "עבודה" שבה (בדברי התורה שלו) הוא מפריד מהשכינה את כל הקליפות. ולמעשה, הוא דואג לתקן את מצב השכינה שנפלה לגלות, להעלותה מהגלות, וליחד אותה ולחברה בחזרה עם הקב"ה.

ב. על פי ההלכה, הקורא את "שמע" וברכת המזון ועוסק בדברי תורה רק בהרהור (ללא דבור) הוא לא יצא ידי חובה - שכן את כל הנ"ל פועל היהודי רק בכח הדיבור שבו (שהוא כנגד הדיבור העליון כנ"ל).
...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 
🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.