רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 23 במרץ 2023

יום ה' א' ניסן תניא "ליקוטי אמרים"

 
יום ה' א' ניסן  תניא "ליקוטי אמרים"
סיום פרק ל"ז (עמוד 98)
שנה פשוטה


רב ששת בלימודו:

הגמרא מספרת על רב ששת שהיה חוזר על תלמודו כל שלושים יום, ובעת לימודו היה עומד ונשען על בריח הדלת ואומר: "שמחי נפשי שמחי נפשי, כי עבורך למדתי מקרא ועבורך למדתי משנה".

בדבריו אלו, מביע רב ששת את דרישתו מנפשו לשמוח מהתנהגותו, שכן, לימודו היה בשבילה ולצרכה - וכמבואר כאן, שעיקר מעלת התורה באה לידי ביטוי, באור האלוקי המיוחד הנמשך עם לימודה לנפשו.

...
אור הנמשך לכל נשמות ישראל:

אדמו"ר הזקן מוסיף, כי בעת לימודו, בעצם,   ממשיך הלומד את ההארה מ"אור אין סוף", לא רק על נפשו אלא גם על "נפשות כל ישראל", כפי שהם משולבים עדין במקורם למעלה (המוגדר כבחינת ה"שכינה" ו"כנסת ישראל").

...
הביטוי "קורא בתורה":

אדמו"ר הזקן גם מצין, כי ההארה הנעלית המיוחדת הנמשכת בלימוד התורה על "כל נשמות ישראל" נקראת "בלשון קריאה", ועל הלומד ניתן לומר שהוא "קורא בתורה".

"קריאה" זו, אינה במשמעות הקריאה שבה הקורא מבטא את הגית האותיות בדבור או בעיונו בספר. אלא היא כדוגמת הקריאה לזולת, שבה הקורא מסב את תשומת לבו של הנקרא שיפנה אליו.

ו"כאדם שקורא לחברו שיבא אליו, וכבן קטן הקורא לאביו לבוא אליו להיות עמו בצוותא חדא". כך גם בכל מילה ומילה שהאדם מוציא בפיו בעת לימודו, הוא קורא כביכול אל הקב"ה שיבא אליו להיות עימו.

...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.