רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 21 במרץ 2023

חילול השם, אכן אין לו כפרה

 

מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ

 

ומסיבה זו (וסיבות נוספות) איני יכול שלא לכתוב מאומה, הגם שסהדי במרומים שהיום איני יכול לכתוב.

אשר על כן אכתוב רק מעט וכתיבתי תהיה כזאת שיש שיאמרו שלא כתבתי ויש שיאמרו שלא כתבתי - ושניהם יצדקו.

אתמול נחשפנו כאן למציאות החדשה-ישנה והמוכרת: קהילה קדושה תומכת במופגן ובמוצהר בנאשם-מין המצוי במעצר מזה חודשים ארוכים. קיים ספק מה דעתו וגישתו של ראש הכת. נטען, שבמו פיו הוא אמר לאח של אחת הנפגעות שלא יאמין במה שאומרים בשמו ואף אני נוהג במידה זאת ואיני מאמין במה שנאמר בשמו (לא רק במעשה זה, אלא בכלל. ולא רק בראש כת ספציפי זה, אלא גם בכשרים ויראים).

אלי מדברות רק עובדות. והעובדות הן אלו:

יש רגליים לדבר שהנאשם אכן מפלצת. המעשים-בשטח הם שהקהילה רודפת את הנפגעות וכל מאמציה נתונים להשתקתן ר"ל. שוב, איני יודע מיהו ומהו ראש הכת הלזה. במציאות אוחזים ממנו רבבות ישראל כאדם קדוש ונעלה (ונגזר דיני למיתה בכך שאיני חולק לו כבוד ומעז לכתוב על מעשיו ומחדליו), במציאות מכים חסידיו מכות-רצח את מי שחדל לשמוע בקולו ובקול משרתיו, ועכשיו המציאות היא שחיות הקודש שלו פועלים בעד מפלצות ונגד נפגעים.

על עיוות-הדעת ועל קוצר הראות וההבנה להשליך את חילול השם על הנרצחים שמגלים קלון הרוצחים ולא על הרוצחים עצמם, צריך לדון במסגרת אחרת. אולי יסכימו איתי גם עקומי-ראות אלה שמ"מ יש צד של שיתוף באחריות גם על הפוגעים. נכון שעיקר חילול השם מוטל על מי שמעז להזעיק משטרה כשתוקפים אותו, אבל אולי יש מעט (מעט. מעט. שיהיה ברור. אולי מעט מאוד) אחריות לחילול השם גם לתוקף??

איני יודע מה יודע ראש הכת המדובר. ברגיל, הוא אינו מרבה לפצות את פיו (ואת הבנתו בלימוד הנגלה קלטתי כשפעם אחת ונדירה פצה את פיו בפרהסיא ואז נוכחתי שייתכן שאכן גדול האיש, אבל לא בנגלה). לטענת חסידיו הוא עצמות היודע-כל, כך שלכאורה לדעתם אין מה לגלות לו (ומשונה התביעה על החתן שסיפר לראש כתו את העובדות, שהרי יודע הוא זאת מששת ימי בראשית?). כשלעצמי איני יודע מה הוא יודע ומה לא, אבל ידוע לי שהבחירה לתרץ אותו תנוע על שני צירים: או שנגיד שהוא לא יודע כלום מהנעשה וחסידיו פועלים בשמו, בעוד הוא אינו יודע מאומה - וגם אינו יודע שאינו יודע. או שהוא יודע והדברים נעשים בסמכותו (כלומר שפועל בגדר 'גנב' ולא בגדר 'גזלן').

כך או כך מדובר בכת מרשיעי צדיק ומצדיקי רשע. כתבתי כאן בעבר שכת זו אינה יהודית כלל ואין היתר לחבור אליהם בשום דרך וצורה.

מקוצר הזמן רק אומר שאני מוחה מחאה גדולה בקול גדול שלא יסף: אין לי חלק בהם ובהמונם! הם מחללי שם שמים הגדולים ביותר הקיימים בדור זה. אין מרחיקי בנים מאביהם שבשמים גדולים מהם ואש הגהנום לא תכבה תחתם.

כי כשאנחנו מתמודדים עם מסיתים וממרידים ר"ל, קל לנו לחשוף את דמותם. בין אם מדובר באנשים פוליטיים ובין אם מדובר בראשי כוללים לשעבר. בכל המקרים ברור לבני שיחי (שאינם שותו"מ עדיין) שהללו מנסים לקעקע את היהדות והוא מתייחס לדבריהם בהסתייגות מה.

הקושי הגדול ביותר - וסתימת הפה המוחלטת שלנו מול מבקשי השם - היא כשהם מביאים את התנהגותם של חסידי הכת הלזו (לצערי, הם לא דוגמה יחידה). כאן נסתם פינו. איני יכול לומר שמדובר בקבוצה שולית, כי מדובר בקבוצה השולטת ומייצגת יותר מכל את העולם החרדי-חסידי. הם המובילים בראש וכל היהדות החרדית בעקבותיהם.

העובדה שאיננו מקיאים אותם למרחק 50 אמה, היא אבן הנגף העיקרית בהשבת לב בנים אל אביהם. העוסקים בהחזרה בתשובה יודעים שהיהדות יפה ונאצלת. הבעיה היא לא הדת, אלא הדתיים. זה משפט שאין מי שעוסק בתחום הזה שלא שמע. מישהו התבטא פעם (בישיבת צוות פנימית) שבמצב בו היהדות החרדית מתנהגת בחוסר מוסריות בולט ומופגן, צריך לבדוק בציציותיו של מי שבוחר בכל זאת לבדוק את האפשרות להצטרף אלינו, שמא הוא מעוות מוסרית. עד כדי כך.

לכן, אני משמיע כאן קול ברור: הם אינם מייצגים אותי ואת תורת משה. הם הערב רב בכבודו ובעצמו.

יודעני שלא יצאתי ידי חובתי באמירה זו, אבל כרגע אין לי זמן להרחיב וגם לא לבקר את אשר כתבתי. מצטער.

 

חרדי בעולמו

- - - - - - - - --

לא מוגה

להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:

haredibe@gmail.com


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.