רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 16 בדצמבר 2018

ידיעות כלליות


חדשות מדיני וביטחוני!
יוסי יהושוע: ‏ אותרה מנהרה רביעית בצפון.
הודעת דובר צה"ל: מבצע "מגן צפוני" איתור מנהרת טרור התקפית דובר צה"ל מוסר כי במהלך סוף השבוע איתרו לוחמי צה"ל מנהרת טרור התקפית נוספת שחצתה משטח לבנון לשטח ישראל. תוואי המנהרה נמצא בשליטת צה"ל ואינו מהווה איום. הודעה בנושא נמסרה לראשי הרשויות הרלוונטים. התוואי, כמו יתר התוואים, מולכד על-ידי צה"ל וכל מי שייכנס אליו מצדו הלבנוני מסכן את חייו. צה"ל פועל בשעות אלה לביצוע תהליך מחקר על תוואי המנהרה, במקביל להמשך מימוש הפעולות בתוואים השונים על פי תוכנית. האחריות על חפירת המנהרות משטח לבנון מוטלת על ממשלת לבנון. מדובר בהפרה חמורה של החלטה 1701 וריבונות מדינת ישראל.
ההיתקלות בעומק הרצועה | דובר חמאס, פוזי ברהום: בהמשך היום נחשוף פרטים חדשים על התקרית שבה "הצליח גדודי עז א-דין אל-קסאם להנחית מכה ביטחונית, מודיעינית וצבאית על ישראל"
חמאס קיים מצעד צבאי ברצועת עזה לציון 31 שנים להקמת הארגון: "נשיג את מטרותינו ונשחרר את ירושלים"
כיממה לאחר שצה"ל הרס: בכיר הנהגת פתח, חוסיין א-שייח', אומר כי אבו מאזן הורה לבנות מחדש את בית משפחת איסלאם אבו חמיד, המחבל שהרג את לוחם דובדבן רונן לוברסקי במאי האחרון
׳ידיעות׳: מחודש ספטמבר 2015 שבו החל גל הטרור נרצחו 77 ישראלים בפיגועים, אבל רק 16 בתי מחבלים נהרסו באופן מלא ורק בעוד 30 בתים פגעו כוחות הביטחון באופן חלקי.
מקורות פלסטיניים מדווחים כי צה"ל עצר הלילה ביהודה ושומרון עשרה פלסטינים, בהם שני פעילי חמאס. בנוסף, נעצרו שלושה שלושה תושבי הכפר כובר סמוך לרמאללה, קרובי משפחה של מי שנחשד שביצע את הפיגוע בעפרה - סאלח ברגותי.
בצל ההסלמה בשטחים: הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס היום ב-15:30 במשרד ראש הממשלה בירושלים. הדיון נקבע מראש, עוד לפני גל הפיגועים האחרון.
 
חדשות בארץ!
פרלשטיין: ‏זה מה שקרה בסוף השבוע בי-ם: אחרי סיכום בין ש"ס ודגל התורה על חלוקה שווה בניהול וועדת ההקצאות, בדגל התורה הודיעו לש"ס: וועדת ההקצאות שלנו. בש"ס מתנגדים. בשני הצדדים מאשרים, ומוסיפים כי הפרסומים אודות דרישת דגל התורה את תיק הכספים, אינם נכונים.
הסערה בחיפה | ראה"ע עינת קליש-רותם על ההחלטה לאבטח אותה: "מסתובבים סביבי כל מיני אנשים. אנחנו רואים יותר מדי אמירות קשות... (מצד) אנשי הימין כמובן"
עוד מעינת קליש-רותם בערוץ 10: על החלטתו של רג'א זעאתרה לא לכהן כסגן ראש העיר חיפה: "בשיחה איתו הוא הבין שהעיר מתחילה לבעור, ושמחתי לראות שחיפה יותר חשובה לו"
יוסי אליטוב: ‏יאיר לפיד שבוע טוב. לאיזה חרדים כיוונת בסרט השנאה שהפקת. לחיילים החרדים שנהרגו בסוף השבוע. למלאכים של הרב פירר. למתנדבי איחוד הצלה. לנשות ההייטק ממודיעין עלית. לאדוארדו אלשטיין, מוטי בן משה ויצחק מירשוווילי שומרי המצוות שמפרנסים אלפי חילונים. למאות יהלומנים ועורכי דין חרדים. למי.
אריה ארליך על סרטון ההסטה של יאיר לפיד: ‏״החרדים״. איזה גוש שחור ומאיים שמצווה להשניא, לגדף, להסית ולעשות דמוניזציה. יומיים אחרי שחייל חרדי נרצח בדם קר ומשפחתו היקרה הובילה אחדות לאומית. רגע אחרי שתוקפים את ביבי ש״גורם לאנשים במדינה לשנוא אחד את השני״. לפיד, אתה פוליטיקאי עלוב, קטן ומסית. אפס מאופס. קולאז'.
ישי כהן ב'כיכר': הראש"ל הגר"י יוסף לרב המקדים רבה של טבריה: "קרה דבר חמור ביותר, כמה אנשים ריקים ופוחזים, במועצת העיר, ביזו את כבוד התורה. הרבנות הראשית לישראל, צריכים לתת לו גיבוי".
'כיכר': כמעט חודש חלף מאז הבחור ישראל מאיר אלישיב מ"הפלג" נעדר מהכלא הצבאי והוא טרם חזר אל הכלא. קרוב משפחתו: נדמה שלצבא נוח שהוא נעדר. דובר צה"ל: נערכים חיפושים.
רבינא ב'כיכר': ב'אגודה' טוענים כי הדיון בועדה המחוזית על הכותל הרפורמי בשני הקרוב סותם את הגולל על ניסיונות החרדים לבלום את היתרי הבניה במקום, דבר שמתאפשר רק בועדה המקומית שם יש לחרדים רוב.
שלזינגר ב׳ישראל היום׳: בליכוד מעריכים - ישראל כץ ימונה לשר החוץ וציפי חוטובלי לשרת הקליטה.
זאב קם ברשת ב': ‏בכירים בסיעת הליכוד ובסיעות החרדיות טוענים שקלושים הסיכויים להעביר בקריאה שנייה ושלישית את חוק הגיוס. לדברי אותם בכירים, במצב שנוצר לא ניתן לגשר על הפערים ולהגיע להסכמות בסוגיה, ולמעשה כלל לא מתקיימות שיחות בין הצדדים על מנת להגיע להסכמות על סעיפי החוק.
גלצ: ‏משרד התחבורה מתכנן לבטל את הבדיקה הרפואית בטופס הירוק ללימודי נהיגה. היא תוחלף בהצהרת בריאות אינטרנטית. ראש אגף הרישוי במשרד נפגש עם מורי נהיגה שמתוסכלים מהרפורמה בטסטים בשבוע שעבר.
צחי דבוש: ‏מאות חיילים מהקריה נחשפו לחצבת בעקבות חייל שאובחן כחולה חצבת ושהה במרפאת הקריה בתל אביב בשבוע שעבר. הם נשלחו לברר האם חוסנו נגד המחלה בעבר.
מלחמתם של חברי הכנסת מהימין על חוק ההסדרה הייתה מיותרת? 'ידיעות': היועמ"ש אביחי מנדלבליט יודיע היום לבג"ץ כי ניתן להסדיר כבר עכשיו 2,000 מבנים בלתי חוקיים ביהודה ושומרון.
ח"כ בצלאל סמוטריץ' למנדי וביתאן בכאן מורשת: "אם הדרישה שלנו להחזרת המחסומים ביו"ש לא תיענה, יהיה מאד קשה לממשלה להתנהל איתנו"
סרן הרב שאול עבדיאל רב נצח יהודה למנדי וביתאן בכאן מורשת: "יש הרבה בעיות לאדם דתי עם הלוויות צבאיות, ולכן הצבא מאפשר הלוויה אזרחית לפי רצון המשפחה. חילקנו ש"ס משניות בין חיילי הגדוד"
ישי כהן ב'כיכר': מצבו של הגר"ש בן שמעון מוגדר קריטי, במהלך הלילה התקיימה התייעצות של בני המשפחה וככל הנראה יוספו לרב שם. הגר"ש ספג מכה קשה כשנפל לאחר ההתמוטטות.
אביעד גליקמן: ‏אין שום פסיקה של בגץ הנוגעת לגדר של בית אל. לכל ההוזים ואלו שהחליטו שבגץ פוגע בביטחון המדינה תמצאו תירוץ מטומטם יותר טוב.
שלומי בוחניק: ‏לידיעת הקורא הזוהר יאיר לפיד. בתום כהונתך כשר אוצר, בדצמבר 2014 מחיר המים עמד על 8.88 ש"ח למ"ק. כיום, לאחר ההעלאה הוא יעמוד על 6.907 ש"ח. תעריף החשמל עמד אז על 65.62 אגורות. כיום, לאחר הההעלאה הוא יעמוד על 56.81 אגורות(כולל מע"מ). לפחות חלקנו זוכר מה קרה כשההגה היה בידיך.
מיכאל שמש: ‏בנט מצטרף למפגינים נגד הממשלה מחוץ למשרד רהמ ותוקף את נתניהו: רה״מ הבטיח לפני שבועיים להחזיר את העוצמה לצהל זה עוד לא קרה. ראש הממשלה הבטיח להרוס בתי מחבלים תוך 48 ועוד לא הרסו 106 בתי מחבלים. אני קורא לראש המשלה הבטחת - תקיים.
ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: אני הוריתי לזרז את הריסת בתי המחבלים, כך עשינו אמש. כך נעשה בימים הקרובים, ככל שבית המשפט מאשר את הריסת הבתים. העברתי מסר ברור לחמאס, לא נקבל מצב של הפסקת אש בעזה, והפעלת טרור ביהודה ושומרון - ונגבה על כך מחיר כבד. גילי כהן
ישיבת הממשלה: שקד: אני אמנע, בנט צריך להיות שר ביטחון. בנט: אתה לא יכול להיות שר ביטחון. הפרצה בגדר זה לא בגצ, זה צהל. נתניהו: אתה עושה מעשה נואל. שמענו על האולטימטומים שלך. בנט: חבל שבטרור לא נלחמים כמו בנו. כץ: הוא יכול להיות גם ביטחון וחוץ. שקד: אל תחרטט,אתה מתחנף כדי לקבל את החוץ. (עמית סגל)
המשך: אלקין לבנט: זו בדיחה לגלגל את האחריות המשפטית על ראש הממשלה כשתיק המשפטים אצל איילת שקד מהמפלגה שלך. אתה הופך את הדיון לפוליטי במקום עקרוני. לקשור לפירצה בחומה בבית אל זו בדיחה. היא התרחשה שהיה שר ביטחון במשרה מלאה (איווט). לגלגל את האחריות לראש הממשלה זו בדיחה כשתיק המשפטים נמצא בידיים של הבית היהודי.
הודעת הליכוד: בנט פתח את הבוקר בהפגנה נגד הממשלה שבה הוא חבר, ולאחר מכן המשיך למופע אימים ילדותי בישיבת הממשלה בניסיון נואש לקבל את תיק הביטחון. ביטחון ישראל הוא מעל לפוליטיקה ותיק הביטחון הוא לא סידור עבודה או ג׳וב לנפתלי בנט.
חדשות 10: ‏נתניהו לשרי הליכוד על הפגנת המתנחלים: "לא אפגש עם ראשי מועצת יש"ע - הם עושים פוליטיקה נגדי". השר אלקין התערב ואמר לנתניהו שעליו לפגוש אותם, שכן פגש את ראשי הרשויות בעוטף עזה. נתניהו השיב בכעס ואמר "אולי אקבל את המלצתך באופן חלקי - אפגש עם כמה מהם, אבל לא עם כולם" 

להמשך כנסו כאן:

חדשות מדיני וביטחוני!

העימותים ביום שישי בגבול עזה: כ-10,000 מחבלים התקהלו סביב גדר המערכת ב-5 מוקדים התפרעו זרקו אבנים, מטעני צינור ורימונים על כוחותינו כמו כן הבעירו צמיגים, לא היו נפגעים, כוחות צה"ל פעלו בהתאם להוראות הפתיחה באש הפלסטינים דיווחו על 75 מחבלים שנפגעו ביניהם לפחות 5 במצב קשה.
צחי דבוש: ‏ תחקיר הפיגוע בבית אל: המחבל דקר את החייל בסכין ופגע בו ממרחק קצר באמצעות אבן. מהסימנים בשטח עולה כי המחבל נפצע גם הוא במאבק בין השניים. החייל היה לבדו בעמדה.
צהל הרס הלילה את בית משפחת המחבל אסלאם אבו חמיד , שהרג את החייל רונן לוברסקי. לפני 27 שנים ב 1991, צהל כבר הרס את אותו בית בעקבות מעורבותו של אחיו, נאסר אבו חמיד בפיגועים. זה לא מנע מאח אחר שלהם, עבד אלמונעם לרצוח ב 1994 את איש השבכ נועם כהן. ומנאסר לחזור לעשות פיגועים.
הסלמה ביו"ש: צה"ל פעל השבת באזור רמאללה, פשט על בתים והשתמש בפצצות תאורה ורימוני עשן. כמו כן, היו עימותים ליד קבר יוסף בשכם בין מקומיים לבין מנגנוני הביטחון הפלסטינים.
יו"ר שס השר דרעי בטוויטר: ‏בעקבות הוראתי, אנשי משרד הפנים ידרשו מחברי ועד הנאמנים המוסלמים בעכו, להסיר את האנדרטה בבית הקברות המוסלמי שהוקמה לזכרו של ע'סאן כנפאני. כנפאני היה איש ארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין. ארגונו ביצע טבח בשנות ה-70׳ בשדה התעופה לוד. לא תהיה בישראל אנדרטה לזכר מחבל. עוד מדרעי: ‏לאחר שהוריתי להסיר את האנדרטה שהוקמה בבית הקברות המוסלמי בעכו לזכר המחבל ע׳סאן כנפאני, התחייב כעת ראש ועד הנאמנים המוסלמי בעכו כי האנדרטה תוסר מיידית. לא יהיו פשרות, בישראל לא תהיה אנדרטה לזכר מחבל.
המרכז הרפואי הדסה: עדכון מוצ״ש באשר למצבם של חיילי צה״ל ושוטרת מג״ב המאושפזים בבית החולים: חייל צה״ל אשר נפצע בראשו ובפניו אתמול בבית אל, נותח אתמול ומצבו מוגדר בינוני. הוא נמצא בהכרה מלאה ומתקשר עם בני משפחתו. חייל צה״ל אשר נפצע שלשום בגבעת אסף עודנו מונשם ומורדם, מצבו מוסיף להיות קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייו. שוטרת מג״ב אשר נפגעה שלשום בשער שכם, מאושפזת בהדסה הר הצופים ומצבה קל. הדר אלבוים דוברת הדסה
 
חדשות חוץ!
בעקבות המתיחות בצפון: שגרירות ארצות הברית הנחתה את עובדיה ובני משפחותיהם להימנע משהייה ומטיול בצפון ישראל.
ראש ממשלת אוסטרליה, סקוט מוריסון , אמר כי ארצו תכיר במערב ירושלים כבירתה של מדינת ישראל. עם זאת, מוריסון הבהיר כי השגרירות עדיין לא תעבור לירושלים.
שר החוץ של בחריין הפתיע והגיב על ההחלטה האוסטרלית להכיר במערב ירושלים בירתה של ישראל: "העמדה של אוסטרליה לא פוגעת בדרישות הפלסטיניות, בראשן ירושלים המזרחית כבירת המדינה הפלסטינית. העמדה הזו אינה מנוגדת לעמדת יוזמת השלום הערבית ועמדת הליגה הערבית"
יו״ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין בטוויטר: ״‫תמוהה בעיניי הכרתה של אוסטרליה במערב ירושלים כבירת ישראל. אמרנו ונמשיך לעמוד על כך- ירושלים השלמה היא בירתנו לנצח, לא רק חלק ממנה.״
אבו מאזן צפוי לצאת מחר לירדן ולהיפגש עם המלך עבדאללה כדי לדון "בהתפתחויות האחרונות בזירה הפלסטינית". לפי השר לעניינים אזרחיים ברשות, אבו מאזן יכנס ישיבה דחופה של ההנהגה הפלסטינית מיד עם חזרתו כדי לדון בתגובה על "הפשעים הישראליים"
ארה"ב: הנשיא דונלד טראמפ שוקל למנות את חתנו ג'ארד קושנר לתפקיד ראש הסגל בבית הלבן בעקבות פרישתו של ג'ון קלי מתפקידו.
 
חדשות בארץ!
אמנון אברמוביץ חשף ב׳אולפן שישי׳: השר ארדן פנה לארבעה אלופים במיל׳ ולראש מערכת ביטחון לשעבר בהצעה להיות מפכ״ל המשטרה. כולם סירבו.
מתקפה מתוך הבית! ח״כ יוסי יונה מ׳המחנה הציוני׳ ב׳שבת תרבות׳ בחולון: ״אבי גבאי לא מתאים להנהגה. הוא מוביל את המפלגה לאבדון ומוביל אותנו לתהום. אני מאוכזב ממנו וקורא לו להתפטר״.
נשיא המועצת חכם שלום כהן שלח בערש"ק שליח לרבה הראשי של טבריה הגרמ״צ בוחבוט לחזקו ולעודדו בעקבות ביזוי כבוד התורה שנעשה השבוע בעיר.
ח״כ ענת ברקו ׳הליכוד׳ ב׳שבת תרבות׳ בבאר שבע - ״‏יש לנו אופוזיציה שהיא לא בדיוק נלחמת. מי מנהיג את האופוזיציה היום? היא נשלטת על ידי גבאי, חסון ולבני אבל הם עסוקים בקרב סכינים פנימי ובסכסוכים פנימיים. הם לא מציבים אתגר לקואליציה״.
׳גלובס׳: נתניהו יאושר מחר כשר הביטחון בממשלה וישקול למנות שר חוץ במהלך חודש ינואר.
אלמוג בן זכרי בטוויטר: ‏מחוץ לבית העלמין בהלוויתו של החייל עמד אדם מוכר. ידעתי שהוא מש"ס, אבל לא ידעתי לשייך שם לפרצוף. זה היה יצחק כהן, כ"כ נחמד שמה שהיה חשוב לו זה פשוט להגיע גם כשהוא לא יכול להכנס.
ערוץ עשר: מתיק 4000 עולה כי שאול אלוביץ' פעל לפי החשד גם לסגור חשבונות עם שר האוצר משה כחלון. זאת על רקע רפורמת הסלולר, שפגעה באלוביץ', שקבוצתו החזיקה אז ב"פלאפון" כחלון כונה על ידו "הערבי".
רפי פרלשטיין: ‏ לאחר שאמנון מרחב, מנכ"ל עיריית ירושלים הודיע למזכיר הממשלה כי העירייה מסרבת לדון בעניין הכותל הרפורמי בוועדה המקומית לתכנון ובנייה, הוועדה המחוזית תתכנס ביום שני בשעה 8:30. יהיה מעניין.

יוקר המחיה בארץ!
חה"כ שרן השכל מהליכוד נגד כחלון: מכל תכניות נטו פה ונטו שם של השר כחלון, נותרנו עם נטו גרעון ונטו כשלון. הגיע הזמן להתרכז ברפורמות משמעותיות לכלכלת ישראל במקום תכניות פופוליסטיות של כלכלת בחירות.
שר האוצר משה כחלון הודיע על כוונתו להאריך בשנה נוספת את ביטול המכס ומס הקנייה על שורה ארוכה של מוצרים במסגרת תוכניות "נטו משפחה", "נטו תינוקות" ו"נטו הוזלות".
כחלון: ‏כל מי שיעלה מחירים לציבור הצרכנים, שלא בצדק, יתחרט על כך במהרה. בכל מקום שתהיה עליית מחירים לא מוצדקת, נפחית מכסים ונגדיל את התחרות בשוק, בדיוק כפי שעשינו עד היום.
פרלשטיין: ‏מחאה לא פוליטית? במחאת האפודים מול בית רה"מ - מריבה בין מארגני ההפגנה. הדובר, איש מפלגת העבודה, סירב לאפשר לנציג מרצ לדבר במגפון. במקביל, פעילי יש עתיד התקבלו בזעם לאחר שהגיעו עם חולצות של המפלגה בניגוד להחלטה שלא להגיע מזוהים. סביב כל הדרמה הזאת צריך לומר - הגיעו ס"ה 30 מפגינים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.