רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 21 בדצמבר 2018

אשרי הדור שככה לו, אשרי העם שיענקוש מנהיגו

ומה קורה עם אגודת ישראל? הסיעה החסידית שרשמה מפלה בבחירות והצליחה להכניס שלושה נציגים בלבד, עשויה להישאר באופוזיציה, וזאת בעקבות חילוקי הדעות בתוך מפלגת דגל התורה.

מה הקשר? על מנת להבין, נשוב אל יום ראשון האחרון, כאשר ארבע שעות בלבד לפני החתימה הצפויה על ההסכם הקואליציוני מול ש"ס ודגל התורה, בוטלה מסיבת העיתונאים המתוכננת, למרות שהצדדים הגיעו להבנות על כל הפרטים.

אם עד אז קיבל הגר"ב סולובייצ'יק, חבר וועדת הרבנים של דגל התורה בירושלים את ההכרעות, הרי שבהוראת הגר"ח קנייבסקי הפך הגר"י אפרתי לדמות שנותנת את המילה האחרונה, ובבית ברחוב רשב"ם, הכוחות השולטים העדיפו לראות את אגודת ישראל נשארת באופוזיציה, למרות שהיו מי מבין קדקודי דגל התורה וש"ס שביקשו להחזיר את האחדות החרדית ולפייס את אגודת ישראל בכך שיוסי דייטש יכהן כסגן ראש עיר במשך כל הקדנציה, במקביל לתיק תכנון ובניה היוקרתי.

אך אותם גורמים העדיפו משום מה לראות את אגודת ישראל בחוץ, ולהעניק את התיק היוקרתי דווקא לאנשי מפלגת התעוררות.

"אנחנו מעדיפים את סיעת התעוררות בקואליציה – ולא את אגודת ישראל", אמרו בכירים בסיעת דגל התורה
אמור לי מי חבריך, ואומר לך מי אתה
בשולי הדברים, כפי שניתן להבין מבין השורות, ר' ב.ד. סולוביצ'יק (מינוי של הגראי"ל שטינמן זצ"ל) נזרק הצידה בביזיון כאחרון הריקים והפוחזים, בשביל  עושה דברו של שר התורה וגדול הדור יענקוש קנייבסקי (שזכה להגיע לזקנות מופלגת בגיל 30 והרי הוא כבן 90 שנה) נכדו של הרה"ג ר' חיים קנייבסקי, מאחר ודיעותיו היו שונות מדעת התורה של יענקוש.
אשרי הדור שככה לו, אשרי העם שיענקוש מנהיגו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.