רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 14 בדצמבר 2018

בעלזא מיחצנת עצמה מעשית היא קטנה מויזניץ

מאת חסיד - לא בעלזא

המסקנות שלי על חסידות בעלזא

הקדמה: עד שלא יוכיחו לי אחרת, הנתונים נשארים בהינם.

א. חסידות גור - כפולה מבעלזא.

ב. חסידות בעלזא לא מתקרבת לגור בגודל, ממש לא. (יוסבר להלן).

ג. חסידות וויזניץ (לא מרכז) נושקת לגודל של בעלזא.

ד. חסידות בעלזא הצטיירה כל השנים, בתור חסידות ענקית מפלצתית, בגלל יח"צ שהם עשו כל השנים (כאילו הם מישקולץ), הם לא צריכים את זה, הם גדולים מספיק.

ה. בגלל סעיף ד', חסידות בעלזא, הצטיירה כגדולה "כמעט" כמו גור, ורחוקה מוויזניץ.

ו. וויזניץ פשוט לא יחצנו את עצמם.

ז. גם אם יעשו מיפקד, בעלזא תיקח בהפרש מסויים (לא ענק) בגלל קומבינה של כמה ספרדים בכמה אזורים בארץ.

ח. סליחה על סעיף ז'. (תרתי משמע).

ט. וויזניץ יוכיחו במפקד שהם אנשים ישרים.

י. הבניין הענק של בעלזא והיח"ץ שהם עשו כל השנים הגדיל את כוחו פסיכולוגי בציבור, זה לא מגיע להם. (עד שיוכיחו אחרת).

י"א. (כשהייתי חסידשע בוחער 'מתפתח', ומה שעניין אותי זה גודל החסידויות, הלכתי לספור מקומות בבעלזא ווויזניץ (לפני ההרחבה), עד כמה שזכור לי, שוב עד כמה שזכור לי, זה היה לפני המון שנים, אני חושב שבוויזניץ יש יותר מקומות ישיבה.)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.