רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 16 באפריל 2018

כי מכבדי אכבד ובוזי יקלו

האימפולס הטבעי גרם לי שעניתי לחורפי המגיב כדרך שעניתי, אבל כאשר קראתי בשורותיו של 'המגיב למגיב' היבנתי עד כמה שנפלתי בפח. כי למרות עליבותם ומפרכותם של התוקף וההתקפה די היה לי שהתייחסתי אליו ורמזתי לו על מקומו וכבר פג בי להט הנושא שעלה על הפרק בשל מכתבו קורע הלבבות של אותו נסיך ת''ח אב לשמונה מקרית יואל.
אבל הקב''ה משקיף על מעשי בני האדם ויודע מחשבותיהם ואשריך אדוני המגיב למגיב כי חידשת בי את הלהט לעסוק באסונו האישי של אותו אדם יקר המאפיין צרת רבים בסאטמאר כמו בכל החוגים השם ירחם. ולנושא הזה אני מבקש לחזור ולהפוך בו ככל שיתן לי הבוי''ת כח ומוח. 
התוה''ק אומרת:כי הוא חכמתכם ובינתכם חעיני העמים אשר ישמעון את כל החוקים האלה ואמרו רק עם חכם ונבון הגוי הגדול הזה. ומזהירתנו לאמור: ולא תחללו את שם קדשי.. וחז''ל אמרו שנקיים מצוות אהבתו יתברך בכך שיתאהב שם שמים על ידינו.. והאיך יתיישבו כל אלה עם נורמות פרעוניות של: תבן אין נתן לעבדיך ולבנים אומרים לנו עשו..   הביטו נא וראו יהודים קאבעד התיירע ו'כבוד החסידות' היה ללב המפעל החברתי וה'רוחני' שלנו בימינו. (ואם תשאל למה? התשובה היא בגלל שככה! נו נו אז אם קבלה היא נקבל..)
אז רק עולה השאלה הפשוטה 'איך ובעיני מי' מבקשים להתכבד?!  בוודאי שלא בעיניו של אדם בעל רגישויות רוחניות או אנושיות כי הכל מכוון לטעם הנמוך והגס ביותר עלי אדמות. אימרו נא מי אמור להתרשם מההפקות של החתונות הבעלזאיות?! מה מכובד בלמלאות מדפים ענקיים בבהמות אדם ילידי בית לאלפיהם שיקפצו ויזמרו לו לצדיק הדור עד לחוך השור בשעה שהכל יודעים שהם עומדים שם מבלי שיוכלו להעלות על דעתם שיסרבו וכי ה'פארענצ'עס געלט' שישלם להם האדון המולטימיליונר הוא נלעג ואין בו די להטליא להם לעלובים את חלוקיהם?!  
לא אני לא מאשים את הבעלזאי או את הסאטמארי או הסקווירי ודומיהם, בהחלט שלא.. אלא את החורא של החלל הרגשי והחשיבתי שהמתכנים החרדים לדבר ה' נשאבו לתוכו בצוק העתים.. ואם כבר איבדנו את הצפון לשווא נדבר על הכיוונים, מהרגע שאחד ועוד אחד לא מונה שתים אז כל מספר שתזרוק יתקבל על הדעת..
והשורה התחתונה היא שבמקום ששהמחסור והלחץ נסבל ולא מטופל ארמונו זהבו ומטוסו הספיישל של הצ'יף בזויים ומסריחים יותר ממחראת מחוסרי הבית בכלכותה!! החתונות הגרנגיוזיות ומסעות הקודש הן מסדרי קלון!! כל החירטוטים של משמרת הקדש והמשמורות למשמורות הן בחזקת תעלולי נוכלות כל עוד אין דין ואין חשבון על המתחולל בשטחי הממונות וכי המצוה מחוייב באמת ובתמים למה שהוא מצווה ולמחיר האישי שהוא מצוה.
רוב המפרשים מבארים את 'עד ארגיעה לשון שקר' מלשון ארעי ורגעי לעומת ה'שפת אמת תכון לעד'.. ולי הקטן נרמז בזה לשון רוגע כי הרוגע שומר על השקר ובהפר אותו רוגע יפול השקר כי חסר לו יסוד כי אין רגליים לעמוד עליהם..
אז אחים יקרים אל ייאוש ואל דמי לכם, כל רשרוש קל מפר את הרגע ומסכן את איתני השקר תמשיכו להרעיש אבל למעה''ש אל תהפכו לשהידים רק הכל ברגע הכשר ובמחשבה תחילה.
יהודי פשוט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.