מאת הרב שאול שיף
והקטיר
עליו אהרן קטורת סמים וגו': בספר "סדר היום" , שחיברו רבנו משה ב"ר יהודה
אבן מכיר, {חי בעיה"ק צפת ויסד ישיבה בעין זיתון הסמוכה לצפת. ספרו נדפס
לראשונה בונציה בשנת שנ"ט.}כתב מעלת אמירת פרשת הקטורת הכתובה על גבי קלף
בכתב אשורי. וזה לשונו: "ועניין הקטורת הוא עניין גדול לבטל כל נגע וכל
פגע רע וכו'. החושש עליו ועל נפשו, ראוי להשתדל בכל עוז בעניין זה,
ולקרות אותו פעם אחת בבוקר ובערב בכוונה גדולה ואני ערב".
ובספר
סגולות ישראל קיבץ הסגולות שנכתבו בספרים הקדושים, וספר ומנה 11 סגולות
שיש באמירת הקטורת ואלו הן: מבטלת מגיפה וחולאים רעים, ינצל משיעבוד
מלכויות, הברכה מצויה במעשה ידיו, ינצל מדינה של גיהנם, מבטלת הקליפות
והחיצונים וסיטרא אחרא, מבטלת הכשפים, מבטלת הרהורים רעים , נוחל ב'
עולמות: עולם הזה ועולם הבא, מסלק הדינים מעליו, ימצא חן וחסד בעיני כל
רואיו, מסוגלת לעשירות. הטור בהלכות תפילה, אחר שהביא המנהג לומר הקטורת
בתפילת שחרית, כתב: "וכן בערב לאחר שיגמרו תפילת ערבית נוהגים לומר פיטום
הקטורת". בספר 'בן איש חי' כתב: גם יזהר לומר בתוך הסעודה פטום הקטורת.
וכתב הרמ"א : "ויש שכתבו ליזהר לומר פיטום הקטורת מתוך הכתב ולא בעל פה,
משום שהאמירה במקום ההקטרה, וחיישינן שמא ידלג אחד הסממנים. ולכן נהגו שלא
לאומרו בחול שממהרים למלאכתם וחיישינן שמא ידלג". והמגן אברהם הביא בשם
האריז"ל , שאין לומר פרשת הקטורת בלילה.
ואתה
תצוה : תצוה - מלשון צוותא וחיבור בעם ישראל. אחדות. ואחד הכלים לכך הם
"תצוה" ראשי תיבות: צעקת הדל תקשיב ותושיע. שבת שלום ומבורך ומרבים
בשמחה.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.