הנהגת ה' בימי אחשורוש היתה הנהגה של הסתר פנים כמו שנאמר בגמרא "אסתר מן התורה מנין? ואנכי הסתר אסתיר",
דבר בולט במגילה ששם שמים אינו מופיע בה, ולכאורה דוקא בנס כזה של פורים,
שהיה בדרך הטבע, היה צורך להדגיש ולכתוב שם שמים, להראות ולגלות הנס שנעשה
ע"י הקב"ה, אלא הסיבה לכך היא כדי להראות עד כמה היה הנס הסתר בתוך הסתר,
וכדי להכניס את קורא המגילה לאותה החויה של הסתר פנים, שיצטרך לדרוש ולחפש
את דרכי ה' הנעלמות שרקמו את הנס,
קימו וקבלו היהודים עליהם ועל זרעם ועל כל הנלוים עליהם ולא יעבור להיות עֹשים את שני הימים האלה ככתבם וכזמנם בכל שנה ושנה,
והקיום הזה הוא בעצם השלמת קבלת התורה שאמרו מתוך אונס נעשה ונשמע בתחתית
ההר כאשר כפה עליהם הקב''ה הר כגיגית. ובימי הפורים חייב אינש לבשומי עד
דלא ידע ומבטל עצמו ושכלו לרצונו יתברך כשמשים עצמו כמדבר מתקיים בו וממדבר
מתנה שהוא מתן התורה הקדושה ופרים הוא תחילה וראש לזמן חרותנו שמפורים
ואילך הם ימי השואלים ודורשים בהלכות הפסח כי עסק לימוד פרטי המצוות הוא
קיומים וכבר הזכרנו עניין השאלה והדרישה בבחינת שאלה שהוא איה מקום כבודו
ודרישה הוא בסוד קראוהו בהיותו קרוב.. ועתה גם מצאתי להזכיר שפשוטם של
דברי חז''ל הם שאנחנו חייבים לקבל על עצמנו להתחזק ולדקדק בימי הפורים באשר
קיבלנו מכבר לבל תבטל שמחת הפורים מצווה קלה שנצטווינו בין אדם למקום ועל
אחת כמה וכמה לשמור מכל משמר מצוות שבין אדם לחברו
וה' יעזרנו למען כבוד שמו להרבות בתחילת חדש אדר מתוך שמחה וחדוה כרצנו וכרצון יראיו אמן כן יהי רצון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.