הרה"ח עוסק בצ"צ
באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק
אדמו"ר שבת פרשת יתרו שנת ה'תשנ"ב
סימן י"א ,
על פי הנזכר לעיל יובן הלימוד
מזה עתה , ובפרט – בזמננו זה , בעמדנו סמוך מיד לפני הגאולה האמיתית והשלימה ,
כמדובר כמה פעמים , ממה להלן כולהו אף כאן כולהו למדים , שבכל דור ודור ובכל זמן
ומקום בכחם של בני ישראל לפעול את הענין דוידבר אלקים את כל הדברים האלה לאמר ,
בדיוק כפי שהיה במתן תורה - בפעם הראשונה , והכח לכך ניתן מהחיבור דהדברות
הראשונות
[ שהיו על ידי אלקים ]
והדברות האחרונות
[ שהיו על ידי משה ] ,
כמדובר לעיל בארוכה , ועל דרך זה חוזר ונשנה תמיד – כידוע שהענין דמתן תורה ישנו
תמיד , כהנוסח בברכת התורה – נותן התורה לשון הוה , ועל דרך זה ישנו בכל דור ודור
– משה שבדור , שמוסר את דבר השם [ תורה ] , שמזה מובן , שבכל דור ודור חוזר שוב –
ועוד באופן נעלה יותר [ לפי הכלל דמעלין בקודש ] החיבור דדברות הראשונות ודברות
האחרונות , הנותן את הכח שמה להלן כולהו אף כאן יהיה הגילוי דוידבר אלקים גומר ,
על אחת כמה וכמה בדורנו – שרואים בגלוי שמשה שבדורנו , כבוד קדושת מורי וחמי
אדמו"ר נשיא דורנו , קשור עם הגילוי והחיבור דעשר ואחד עשר , עד לאחד עשר
שבאחד עשר כנזכר לעיל – הרי זה מורה עוד יותר , על הקשר דאף כאן למה להלן בדורו של
משה רבינו , ובהדגשה יתירה - מכיון שדורנו הוא הדור האחרון לגלות והדור הראשון
לגאולה , ובפרט בזמן האחרון , כמדובר כמה פעמים שסיימו כבר הכל וכעת צריכה רק
להיות הגאולה בפועל – הגילוי דבחינת עשירי [ שירה העשירית וכולהו ] יחד עם הגילוי
דבחינת אחד עשר , אנת הוא חד , גילוי עצמותו יתברך למטה , בגאולה האמיתית
והשלימה על ידי משיח צדקנו , הקשור עם משה רבינו – גואל ראשון הוא גואל
אחרון , ובפרט על פי המדובר כמה פעמים הראשי – תיבות בדרך אפשר של מיד – משה ,
ישראל [ הבעל שם טוב ] , דוד מלכא משיחא , היינו שהדור הראשון דמתן – תורה
[ דור משה ] מתקשר עם הדור
האחרון
[ דהגאולה על ידי דוד מלכא
משיחא ] , על ידי גילוי החסידות דהבעל שם טוב ורבותינו נשיאינו ממלאי מקומו , אשר
לכשיפוצו מעינותיך חוצה אתי מר דא מלכא משיחא , ויש לומר , שבהתאם לתוכן תיבת מיד
, צריך לומר שג' האותיות קשורים לא עם ג' זמנים שונים [ משה בדורו , ישראל הבעל שם
טוב בדורו , ודוד מלכא משיחא בדורו ] , אלא באים כולם יחד בסמיכות ממש [ מיד ] בכל
דור ודור ובכל זמן וזמן , כמרומז גם בזה שמיד הוא גם ראשי תיבות משה , יהושע ,
דורם , ששלשתם היו בדור אחד , וכן יש לומר בנוגע לדורנו זה – שבאותו הדור ישנו
הגילוי דשלשתם –
מ'[ ראשי תיבות משיח ] ,
י' [ ראשי תיבות דב' שמותיו דכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר ] וד' [ דורם ] ,
יחד עם משה שבדורנו [ כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו ] , בחינת עשר
[ עשירי בשבט ] , כולל גם הגילוי דתורת החסידות [ מעינות הבעל שם טוב ] על ידו ,
ישנו גם הגילוי דבחינת אחד עשר , גואל ראשון הוא גואל אחרון , דוד מלכא משיחא ,
ויש לומר ששלשת אלו הם על דרך ובדוגמת ג' הענינים הנזכרים לעיל דדברות הראשונות
[ על ידי הקדוש ברוך הוא ,
ודוגמתו על ידי גילוי סתים ופנימיות התורה , מתחיל על ידי ישראל בעל שם טוב ] ,
דברות האחרונות [ על ידי משה ] , והחיבור ביניהם – דעשר ואחד עשר , כפי שיהיה
בשלימות על ידי הגילוי דתורה חדשה מאתי תצא [ בחינת אחד עשר יום מחורב , למעלה
מעשרת הדברות שניתנו בחורב ] , מעצמות ומהות [ שלמעלה ממשה ממוצע המחבר ] , בגאולה
האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו ,
בברכת התורה משולם צפניה

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.