״הרבה אנשים מחזיקים בדעה שגויה לגבי הגורמים לאושר אמיתי. אושר לא מושג באמצעות סיפוק עצמי, אלא מתוך נאמנות למטרה נעלה.״
תימני אחד הלך ללוויה של אדון שהיה מיליארדר.... וראה את בני המשפחה יושבים ובוכים . ישב והצטרף אלהם והתחיל לבכות . קם אחד מבני ומשפחה ואמר לו מה אתה בוכה אתה בכלל לא מהמשפחה ..נכון אמר התמני זה מה שכואב
בחור אחד מביא איתו הביתה חבר מיד אחרי העבודה.אישתו ישר מתחילה בצעקות "השתגעת לגמרי?" "…למה לא צילצלת לקבל אישור?מה זה פה מסעדה? באים בלי לתאם מראש?" וממשיכה להשתולל ולצרוח: "תראה איך הבית נראה… יש כלים בכיור…. אני לא לבושה… תראה את השיער שלי…. לא בישלתי כלום…. ואני גם לא מתכוונת לעשות עכשיו שום דבר ובטח לא אוכל…""למה בכלל הבאת אותו תגיד לי….?"עונה הבעל: "הוא חושב להתחתן, רק רציתי שיראה מה מחכה לו….
למה יצאו גמלי אברהם אבינו זמומים
הם הרי לא יאכלו משדות זרים?
כי כשהולכים לעשות שידוך
צריכים לסגור לכל הבהמות את הפיות.....
הלכות נהיגה ברכב לחסיד שוטה ובו כ"ד סעיפים.
א. מיד בהכנסו לרכבו יעלה במחשבתו הני יסודות חשובים, " לא נברא העולם אלא בשבילי" והנני שייך לעם הנבחר ולחסידות והקהילה המפוארת ביותר, וכל הבריאה והרחובות וה"ראודס" וה"הייוייז" וכו' לא נוצרו אלא בשביל שיהודי כמוני יסע במרכבתו המהודרת עליהם ויתקן את הניצוצות שנפלו לתוכם, וכל הנבראים והבריות שמסביב יתכופפו אלי ויעשו רצוני,
הג"ה וככל שרכבו יותר רייסערי"ש ומוציא עיניים, ישנן לעצמו דבר זה בכפל כפליים.
ב. ויאמר בפיו "הנני מקבל על עצמי מעכשיו עד למחר בעת הזאת לא להיכשל חלילה באיסור ציות לחוקות הגוי ומנהגיו שמכונים "DRIVING LAWS" "כדכתיב ובחוקותיהם לא תלכו" .
ג. אין לחגור את הגארטל המותקנת בקאר בשו"א, ואם יש עמו ילדים שהגיעו לגיל חינוך, יחנך אותם להקפיד ע"כ,
הג"ה והטעם דהרי ממ"נ אם הוא נוהג לחגור גארטל כל היום הרי הוא כבר חגור בגארטל ותרי גארטלך למה לי, ואם הוא נוהג לחגור גארטל רק בעת התפילה וכעת יחגור גארטל גם בעת הנהיגה הרי שוב אין הגארטל בגד המיוחד לתפילה.
ד. בשעת הדחק כגון שיש לו התרעה ממכשיר הווייז על כוחות הסט"א הנמצאים באזור וירא לקבל טיקעט, יעביר הגארטל מעל גופו אך לא יכניסו לבית קיבול שלו שעושה "קליק " , ומיד כשיעבור הסכנה יחזירו למקומו כמקודם.
ה. מיד יתגבר כארי וילחץ בכל כחו על הגז, וייתן למרכבתו לצאת לדרך בזריזות וההתלהבות כפי שנקרא במדינתנו שמאסען או ראסען וכדומה והכל לפי מנהג המקום.
ו. ינסה למצוא מודעה המורה על ה"ספיד לימיט" , ויוסיף מיד למספר הכתוב במודעה מחצה או שליש או רבוע, הג"ה: ואין ליתן בזה שיעור מצומצם אלא הכל לפי כחו ומספר הסוסים (HORSEPOWER) שנמצאים באף רכבו, אך עכ"פ לא יפחת מחומש, חוץ ממי שיש לו מרכבה המכונה "אלטע טראנטע" יכול בדיעבד להסתפק במעשר.
ז. כשמתקרב למכשיר האורות המתחלפים בצבעי ירוק אדום וצהוב ישתדל מאד לא להגיע לשם כשהוא מורה על אדום, כידוע ליודעי ח"ן שאדום מורה על מידת הדין ח"ו.
ח. אם רואה מרחוק שהצבע מתחלף לצהוב יגביר כחו במאד מאד בכדי להספיק טרם יהפוך לאדום.
הג"ה: גם אם נהפך לאדום לא קפדינן לעצור, ובתנאי שהתחיל במרוצתו בזמן שהיה צהוב.
ט. אם איתרע מזליה והגיע כשאדום, יתנהג כדלהלן, אם הוא עומד ראשון בשורה, יתקדם עם רכבו כמה שאפשר לתוך פרשת הדרכים (אינטרסקשן בלע"ז) אף שזה מפריע לאנשים ובפרט לזקנים וילדים לעבור את הרחוב, ולא יהא ליבו נוקפו אלא אדרבה ישמח שזכה בשכר הפסיעות שהוסיף להם בעל כרחם.
י. מיד כשמתחלף האור לירוק יתחיל מיד תוך כדי דיבור בנסיעתו בכל הכח, ובזה יינצל מלהיכשל באורות הבאים,
הג"ה ואם קיבל אימייל חדש או טקסט, וואצאפ וכדו' וטרם הספיק לקרוא את כולו יש להקל עד שיסיים .
יא. אם אינו עומד ראשון בשורה אלא יש מלפניו רכבים אחרים, אזי יתחיל תיכף ומיד (ואף קצת לפני כן) בהתחלף האור לירוק , לצפצף בצפצוף ובקול גדול, וכך סדר צפצופו, אחת, אחת ואחת, אחת ושתיים, וכן על זה הדרך עד שהעומדים לפניו מבינים שכוונתו "פנו דרך" ונותנים לו לנסוע,
הג"ה: ויחידי סגולה המורמים מעם שיש להם ברכבם מה שמכונה "סיירין" בלע"ז יצפצפו בזה, אך סדר צפצופם שונה, שהם מצפצפים קודם צפצופים קצרים כמו בתרועה ורק לאחריו משמיעים את כל היללה.
יב. אם נתקע בטרפיק , יעשה את סדר הצפצופים דלעיל אך ביתר שאת וביתר עוז, ואם כל זה אינו עוזר יעשה לעצמו דרך חדשה בצידי הדרך ובשעת הדחק אף על הסיידוואק.
יג. אם הקאר שלפניו מנסה להיכנס לפארקינג ומעכב אותו מלהמשיך בנסיעה, ובפרט אם זה רח"ל אשה המתקשה לעשות פארקינג כידוע שעבורם זו אחת המלאכות הקשות שבנהיגה, יקרב את רכבו באופן שיקשה ביותר על הכניסה, ויתחיל מיד בסדר הצפצופים הנזכר לעיל, ואם זה בשעות החשיכה אף יוסיף ויהבהב עם האורות החזקים שלו במהירות, ובכך יזכה אף לקיים מצוות מחאה על הפירצה הנוראה של נהיגת נשים ל"ע,
הגה: ויש המקפידים לקיים את מצוות המחאה דייקא בפה, ומתחילים לצעוק "WHO GAVE YOU A LICENCE" ועוד שירות ותשבחות שאין כאן המקום לפורטם.
יד. כשרוצה לפנות לצד ימין או שמאל, אין להשתמש באורות הנקראים "וינקר" בלע"ז אלא יפנה בלי לסמן מקודם, ובכלל יש להמעיט מלהשתמש באורות אלו למעט באופן שנבאר להלן בס"ק ט"ו
טו. אם הוא רוצה לעצור את רכבו לשניים או שלושה מיניטן ( ואף יותר, והכל לפי חשיבותו) לקחת דבר מה מחנות וכדומה, ואין לו מקום פארקינג, יעצור היכן שרוצה אף אם זה חוסם את רכבו של האחר או סוגר את הרחוב, ואז ידליק את ארבעת האורות הנ"ל עד שיחזור לרכבו, ולא יתבייש מפני המלעיגים והמצפצפים, אלא יחנכם למידת הסבלנות.
טז. בימות הגשמים יקפיד מאד להיכנס לשלוליות המים בכח גדול ולעשות שפריץ גדול בכדי לזכות את כל האנשים מסביב בתשעה קבין מי גשמים מגושמים.
יז. בשעת הנהיגה דבר נכון ויפה לא להסתכל מחוץ לרכב אלא יעסוק בטלפון שלו בכתיבת וקריאת מיילים או טקסט מעסעדג'ס, והמהדרין מחזיקים בשני סלפונ'ס אחד הוא מחזיק ליד אזנו ומדבר ובשני כותב, ובזרועו מזיז את גלגל הנהיגה, ובזה מקיים "כל עצמותיי תאמרנה".
יח. כשמדבר בטלפון בעת הנהיגה אין להשתמש כלל בספיקרפון או בדבר שנכנס לאוזן ונקרא בלוטוט' בלע"ז, דהרי "חדש אסור מן התורה" אלא יחזיק הטלפון בסמיכות לאוזנו, כמו שנהגו אבותינו מדורי דורות,
הג"ה איסור זה נאמר רק בעת שנוהג ברכב, אך בתוך בית המדרש וכדומה ידבר כך ואדרבה זה נקרא קו"ל בלע"ז, ואף גורם לאחרים לחשוב שהוא מדבר עם עצמו .
יט. בכל מקום שמגיע למודעה שכתוב עליו NO RIGHT TURN או NO LEFT TURN וכל היוצא כזה, ידע שכוונתו המלצה בעלמא ולאו דווקא, ובוודאי שבשעת הדחק או לצורך מצוה אין לציית אליו כלל.
כ. כשמגיע למודעה שכתוב עליו NO U TURN ועליו סימן מוזר ומפותל, ידע שהכוונה בזה שכאן צריך להתנהג באיפכא מסתברא, ואפשר להתהפך ללא חשש.
כא. כשמגיע למודעה בעל צורה משונה עם שמונה צדדים בצבע אדום וכתוב עליו STOP, ידע שזה מיועד אך ורק לעכו"ם, ואין להתייחס אליו ח"ו, והמחמירים אף מוסיפים במהירתם בכדי לא להסתכל עליו כלל.
כב. כשמגיע לעשות עם רכבו פארקינג תלוי הדבר באופניים הבאים, אם הוא מוצא מקום לשני קאר"ס, אז יעמיד את שלו באמצע השניים בכדי שיתאפשר לו לצאת בהרחבה ובנקל, ובאם מוצא רק מקום מצומצם ביותר יעשה כדלהלן, יכנס לאחוריו עד ששומע "בום" ויתחיל לנענע את זה שלאחריו ואח"כ את זה שלפניו, וכך יעשה ימה וקדמה ימה וקדמה וחוזר חלילה עד שהצליח לדחוף את עצמו, ואם על הדרך עיקם ושבר קצת מרכבו של חבירו אין בזה דין מזיק דאיהי דאזיק אנפשיה כאשר לא השאיר מספיק מקום, ושילמד לקח לפעם הבאה.
כג. אם פגע בו מנוול זה וחטף לו את הפארקינג שהוא חושב שזה בשבילו, ייצא מיד ויגער בו בכל כוחו ויבייש אותו עד דאזל סימקא וכו',
הג"ה ויש המחמירים שמחכים עד שיילך ואז מוציאים את האוויר מגלגלי רכבו (דהרי זה אוויר בעלמא ולא שייך בזה איסור גזל, ואין מקום לחשוש).
כד. בלילה בשכבו על משכבו, לא יעשה חשבון הנפש כמה נזק, גזל זמן וממון, עגמת"נ וצער הוא גרם היום לאחרים, דהרי דבר זה סכנה לבריאותו ושלוות נפשו, וחמירא סכנתא מאיסורא, ובוודאי כל אלו הגיע להם העגמ"נ שגרם להם עפ"י דין והיה זה מצווה (ואולי היה צריך לעשות לו אף יותר), וגם אם לא, בוודאי יאמרו הרני מוחל לפני ק"ש שעל המיטה, ושלום עלי נפשי, ויישן מיד.
לא כן החסיד הירא והשלם, שנכנס ברכבו בבוקר ומיד מעלה על מחשבתו "שויתי ה' לנגדי תמיד" ו" בכל דרכך דעהו" ויודע שבנהיגתו ברכבו יכול לקיים כל רגע ורגע מצוות רבות, חסד, עבודת המידות וקידוש שם שמים, ואומר "הרני מקבל על עצמי מצוות ואהבת לרעך, ומצוות ונשמרתם מאד לנפשותיכם", ויוצא לדרכו עם תפילה קצרה ופרק תהילים שהקב"ה יצליח דרכו וישמרהו מכל צער וכו', ומשנן לעצמו ששום טרפי"ק או כל מפריע אחר לא יכול לעכב אותו שלא לצורך, ואף אחד לא יכול לקחת לו את הפארקינג, להפריעו או לגרום לו לעגמ"נ וכו' כי הרי הכל בהשגחתו העליונה והכל לטובה מאיתו יתברך, וכך גורם כל היום לקידוש שם שמים כמו שמובא בחז"ל כשאומרים "כמה נאה מעשיו וכו'" ואף זוכה להיות מעביר על מידותיו ועושה חסד עם האחרים, ובכל רגע שנוסע לפי כל כללי הזהירות בדרכים והחוקים מקיים מצוות ונשמרתם וכו'.
וכשמגיע לביתו בשלום מודה להקב"ה ואומר מזמור לתודה, ובשכבו על משכבו עושה חשבון הנפש וחושב על נקודות שהוא יכול לשפר ולהתחזק, וכך יישן מתוך שמחה ובידיעה שיש לו שמירה עליונה על כל צעד ושעל.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.