הרה"ח עוסק
בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק
משיחת כ"ק אדמו"ר שבת [ בהר ] בחוקותי תנש"א ,
סימן ו , וכיון
שהמאמרות דמעשה בראשית הם כנגד המאמרות שבמתן תורה , מובן , שב' הענינים דעשרה
מאמרות ומאמר אחד שבעולם ישנם גם בתורה , במתן תורה כתיב אחת דיבר אלקים שתים זו
שמעתי , היינו , שבתורה ישנם ב' ענינים , אחת [ מאמר אחד ] – מצדו יתברך [ דיבר
אלקים ] , שכשם שהוא יתברך אחד כך גם חכמתו יתברך [ תורה ] היא אחת , היינו , שכל
עניני התורה ענינם אחד – חכמתו יתברך , אורייתא וקודשא בריך הוא כולא חד ,
ושתים [ עד
להתחלקות דעשרת הדברות , עשרה מאמרות ] מצד האדם והעולם
[ שמעתי ] היינו
, שחכמתו יתברך יורדת ומתלבשת בעניני האדם והעולם שהם באופן של ריבוי והתחלקות [
עשרת הדברות , שכוללים תרי"ג מצוות , כנגד רמ"ח אברים ושס"ה גידים
שבאדם עולם קטן , ודוגמתו בעולם כפשוטו ] , כדי לפעול שהמעלה והחשיבות שבפרטי
הנבראים שבעולם תנוצל ותהיה על פי התורה ,
ולכן על ידי
המאמר אחד שבתורה מגלים המאמר אחד שבעולם , ועל ידי העשרה מאמרות שבתורה מגלים
העשרה מאמרות שבעולם , על ידי המאמר אחד שבתורה , שמודגש ב [ לימוד התורה על ידי ה
] הקדמה דברכו בתורה תחילה , שזהו ענין הביטול לנותן התורה , היינו , שניכר בתורה
[ לא כל כך ההתחלקות דפרטי ההלכות שמדברים בעניני העולם , אלא נקודת האחדות ] שהיא
חכמתו של הקדוש ברוך הוא [ אחת דיבר אלקים ] – מגלים בעולם המאמר אחד , היינו ,
שניכר בעולם [ לא ההתחלקות דפרטי הנבראים לפי מזגם ותכונתם , אלא ] כח העצמות
שמהוה את העולם מאין ליש , ועל ידי העשרה מאמרות שבתורה , שמודגשים בריבוי
ההתחלקות דהלכות התורה המלובשים בעניני העולם , ועד לכל מעשיך יהיו לשם שמים ובכל
דרכיך דעהו – מגלים בעולם העשרה מאמרות היינו , שניכר בעולם שהתוכן והמעלה
והחשיבות דעשרה מאמרות של הקדוש ברוך הוא כנגד עשר ספירות עליונות , שלימות הקדושה
, כפי שנמשכת ומתגלה בעולם , ובסגנון אחר קצת , פעולת המאמר אחד היא ביטול העולם [
שמצד עצמו , לולי הכח המהוה , הרי הוא אין ואפס ] , העלאה מלמטה למעלה [ ממציאות
לביטול המציאות ] , ופעולת העשרה מאמרות היא שמציאות העולם תהיה חדורה בשלימות
הקדושה , המשכה מלמעלה למטה ,
סימן ז , ויש
בזה מה שאין בזה , מעלת ההתגלות דעשרה מאמרות שמתלבשים בעניני העולם באופן של
התחלקות מצד מזגם ותכונתם – שחודרת בגדרי העולם אבל , הגילוי הוא רק דרגת האלוקות
שיש לה ערך ויחס לעולם , ולא דרגת האלוקות שלמעלה מהעולם ,
ומעלת ההתגלות
דמאמר אחד שלמעלה מההתחלקות דעניני העולם – שמתגלה דרגת האלוקות שלמעלה מהעולם ,
אבל , גילוי זה אינו חודר בגדרי העולם [ כיון שלא ניכרת המעלה והחשיבות שבפרטי
הנבראים מצד מזגם ותכונתם , ואדרבה , מצד עצמם הרי הם אין ואפס ] ,והשלימות
האמיתית היא בצירוף שניהם יחד – שגם דרגת האלוקות שלמעלה מהעולם [ מאמר אחד ]
נמשכת ומתגלה וחודרת בהתחלקות דפרטי הנבראים [ עשרה מאמרות ]
ועל ידי זה
נשלמת כוונת הבריאה שנתאווה הקדוש ברוך הוא להיות לו יתברך דירה בתחתונים , דירה –
שבה מתגלה הדר בה בכל עצמותו , היינו לא רק דרגת האלוקות שבערך לעולם , אלא גם
דרגת האלוקות שלמעלה מהעולם , ועד למהותו ועצמותו יתברך , אחדות הפשוטה [ מאמר אחד
] ,
ו [ הדירה היא ]
בתחתונים – שהגילוי דמהותו ועצמותו יתברך נמשך וחודר במציאותם של התחתונים כפי שהם
בהתחלקות וריבוי מצד מזגם ותכונתם [ עשרה מאמרות ] ,
בברכת התורה
משולם צפניה

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.