רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 19 בנובמבר 2015

ברוך אתה ה' דיין האמת

מאת מחבל

אהה! גזירת הגיוס! על מי נטשת את הצאן!
מרוטי נוצות, דוויים וסחופים, הגענו עד לקו הגמר. הנה הוא בא, היום השחור הגדול והנורא, יום גזרת גזירת הגיוס החדשה, בתמיכת גדולי ישראל החרדקים מכל החוגים.
בחלומות הכי שחורים לא האמנו שזה יקרה. שנציגים חרדים ייתנו ידם לגזירה, שעסקנים יעבדו על גדולי ישראל הפשרנים שיסכימו לזוועה הזאת. אבל הנה זה כאן, כבר ביום שני, כך מציינים כלי התקשורת, חוק השמד הולך להשמיד אותנו.
 ***
עוד לפני הבחירות, כשהוברר באופן סופי שלא נקבל נציגות בכנסת, כבר הסברנו בטוב טעם ודעת למה אין כל תועלת בחברי הכנסת כנגד הגזירה הנויראה. הכל הרי מוכרע בסוף בבג"צ! אם רק נראה להם כבר עכשיו, בכל הכח, שר' שמואל אוירבך הוא הוא הממשיך האמיתי של הרב שך – בודאי שלא תהיה שום הווא אמינא לגייס אפילו בחור ישיבה אחד.
אבל אתם המשכתם ללכת כעיוורים באפילה, ואמרתם: נתקן את חוק הגיוס.
נוכח דברים מזעזעים כאלו, כאילו יש איזשהי 'תפישה' בגזירת הגיוס, שיהיה אפשר 'לבטל' אותה, או רחמנא לצלן 'לתקן' אותה, אנחנו הכרזנו בקול גדול וברור שאנחנו מוכנים למסור את הנפש. הרי זה אחד משלשת הדברים שמוסרים עליהם את הנפש: עבודה זרה, גילוי עריות, וגזירת הגיוס. וכי יעלה על דעת מישהו להסכים לתקופת הסתגלות לצאת לעבוד עבודה זרה?
***
חצי שנה קדימה, כשחברי הכנסת ה"חרדים" התרווחו להם בכורסאות עור הצבי, התרענו: כל מה שמעניין אתכם זה ג'ובים וכסף לחרדים. מאז כינון הממשלה אתם לא עושים שום דבר בנושא הכואב של גזירת הגיוס. איפה התיקון לחוק שהבטחתם. בעוד אנחנו שולחים את מיטב בנינו לכלא ולרחובות, הרי שאתם עסוקים בלחלק כסף לישיבות, שממילא יתרוקנו תיכף בשביל למלא את היעדים והפיתויים. תתקנו כבר את החוק! זעקנו מעל כל במה אפשרית. איך אפשר להיות שותף בממשלה שלא מתקנת את החוק שממילא בג"צ כבר יודיע שזה לא חוקי.
 ***
פתאום, תוך כמה ימים, לפני שהספקנו להתכונן, הגיע הסוף. מהיר, חד, חותך.

פתאום יש ריח של אדמה. פיסות של בוץ ואבני חצץ מכסים אט אט את הגופה.
עכשיו, כשקרב ובא היום השחור שלנו, לא נותר לנו אלא לברך בשם ומלכות: ברוך דיין האמת. מן השמים ננוחם. מי יודע. אולי בגצ. אולי יאיר לפיד יציל את המצב. אולי התקציב.
אבל גם אם יקרה משהו בלתי צפוי, והגזירה תיבטל – הריח הזה של האדמה לא יעזוב אותנו. הרי את הקבר הזה כרינו לעצמנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.