הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שליט"א שבת פרשת אחרי
[ קדושים ] שנת תנש"א ,סימן ח , בהתחלת פרשת אחרי מדובר אודות עבודת אהרן כהן
גדול בקדש הקדשים – בזאת יבוא אהרן אל הקודש גומר , מעין ודוגמא למצב הגאולה הוא –
הכהן גדול בקדש הקדשים , קדש הקדשים הוא המקום הקדוש ביותר בעולם , מקום שבו
אלוקות האירה בגלוי [ ללא העלמות והסתרים ] , בו בזמן היה זה מקום גשמי בעולם הזה
, והכהן גדול נכנס לשם כנשמה בגוף [ לא כפי שהיה אצל נדב ואביהוא , רצוא בלי שוב ]
,מעין זה היה בכל כהן , שבו בזמן שהכהנים הובדלו , , שנאמר ויבדל אהרן להקדישו קדש
קדשים [ למעלה מעולם ] , עשה את עבודתו דוקא כנשמה בגוף בעולם , עולם שבו יש מקום
להיפך הטהרה – ודוקא שם מקיים הוא את הציווי [ בריש פרשת אמור ] אמור אל
הכהנים בני אהרן ואמרת אליהם לנפש לא יטמא בעמיו , ושלימות ענין הטהרה יהיה בגאולה
האמיתית והשלימה [ ומעין הכנה
לזה ישנו גם בזמן הגלות , שכהנים נזהרים מעניני טומאה , ויש לומר שזהו גם הכנה
לשלימות הטהרה לעתיד לבוא , כולל על ידי זה שאמור גומר ואמרת – להזהיר גדולים על
הקטנים ] , ונוסף על הזהירות [ להזהיר ] מהיפך הטהרה ,
היה כהן צריך לעשות עבודתו בבית המקדש [ קדושה ] לבוש בבגדי כהונה , שהיו לכבוד
ולתפארת [ שלימות בגשמיות ] , ועל פי זה יש לבאר , מדוע
כהן ששימש מחוסר בגדים עבודתו פסולה , בזמן שבגדיהם עליהם כהונתם עליהם , אין
בגדיהם עליהם אין כהונתם עליהם – אף על פי שענינם דבגדי הכהונה היה [ בעיקר ]
לכבוד ולתפארת [ שלכאורה אין זה
נוגע כל כך לעצם העבודה ] ? אלא ששלימות העבודה במשכן היא בכך שתהיה בתכלית
השלימות וההידור לכבוד ולתפארת , גם בגשמיות כפשוטה – באופן היפה ומכובד ביותר בכל
עד – בגשמיות העולם , מנצלים את כל האפשרויות דעולם הזה עבור העבודה בקדושה ,
ובשלימות – ענין הכהונה הוא אצל כהן גדול [ שלבש שמונה בגדים ] , ועל פי זה אולי
יש לומר הטעם לכך שהכהן גדול צריך להיות גדול מאחיו , , בעושר – כיון ששלימות
הקדושה דכהן גדול קשורה בזה שזה נמשך בשלימות בכל עד בגשמיות העולם [ עושר ] , ועל
פי המבואר במדרש [ על הפסוק בזאת יבוא אהרן ] בכל שעה שהוא [ הכהן גדול ] רוצה
ליכנס יכנס רק שיכנס בסדר הזה
[ בזאת ] – יש לומר ,
שמקומו האמיתי של הכהן גדול הוא ב [ דרגת ] קדש הקדשים , וכך יהיה בגלוי בגאולה
האמיתית והשלימה כשתהיה שלימות האדם והעולם וביטול כל הענינים ההפכיים [ מה שאין
כן לפני זה אין אנו כלים לזה בכל שעה ] , שאז תהיה שלימות הגילוי דהמשכת קדושה
בגלוי למטה [ בבית המקדש השלישי ] , דירה לו יתברך בתחתונים כנזכר לעיל ,
סימן ט , כבכל עניני התורה [ מלשון הוראה ] , גם בזה ישנה הוראה לכל
אחד ואחד מישראל , כל בני ישראל הם ממלכת כהנים ,כהנים גדולים , ובגלוי ובשלימות
יהיה זה בגאולה האמיתית והשלימה , ובמילא יש לכל אחד ואחד מישראל שייכות – כנשמה
בגוף – להקדושה דקדש הקדשים [ שלימות הקדושה ] וכפסק דין הרמב"ם לא שבט לוי
בלבד אלא כל איש ואיש , , אשר נדבה רוחו אותו , , הרי זה נתקדש קדש קדשים כולהו ,
ועל פי מדרש הנזכר לעיל שבכל שעה שהוא רוצה ליכנס יכנס , יש לומר שיש בכוחו של כל
אחד ואחד מישראל [ כפי שנמצא למטה נשמה בגוף ] להיות בדרגת קדש הקדשים , ויש לומר
שכך יהיה בפועל לעתיד לבוא , [ ויומתק על פי
הסיפור בנביאים , שבזמן הסכנה החביאה יהושבע את יואש [ שהיה מזרע הממלכה ] ומניקתו
בחדר המטות , בעליית בית קדשי הקדשים , ויהי אתה בית השם מתחבא שש שנים גומר ,
שמזה מובן , שבהיותו בקדש הקדשים היו לו שם כל צרכיו הגשמיים , אכילה ושתיה ושינה
, ויש לומר , כיון שבאמיתית הדברים הרי מקומו של כל אחד ואחד מישראל הוא בקדש
הקדשים [ כפי שיהיה בגלוי בגאולה האמיתית והשלימה ] , אלא שזה התגלה בפועל – על
ידי הירידה [ סכנה ] , על דרך
עילוי הגאולה שבא על ידי העבודה בגולה ] , כמובן גם מהציווי [ ונתינת כח ] בהתחלת
פרשת קדושים [ הפרשה שקראו בשבת זו ביחד עם
פרשת אחרי ] – קדושים תהיו כי קדוש אני , בהיותו נשמה בגוף בעולם הזה הגשמי
[ ששם שייך הציווי דקדושים תהיו , הוו פרושים ] – נמצא
יהודי במצב של קדושה , עד הקדושה הכי נעלית דקדושתו של הקדוש ברוך הוא , כפירוש
החסידות על דרשת חז"ל יכול כמוני , תלמוד לומר כי קדוש אני – יכול כמוני
בניחותא , בדרגת הקדושה דקדוש אני ,
בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.