רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 9 באפריל 2014

שיחת שבת פרשת אחרי [ קדושים ] ה תנש"א



הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שליט"א שבת פרשת אחרי [ קדושים ] שנת תנש"א ,סימן ח , בהתחלת פרשת אחרי מדובר אודות עבודת אהרן כהן גדול בקדש הקדשים – בזאת יבוא אהרן אל הקודש גומר , מעין ודוגמא למצב הגאולה הוא – הכהן גדול בקדש הקדשים , קדש הקדשים הוא המקום הקדוש ביותר בעולם , מקום שבו אלוקות האירה בגלוי [ ללא העלמות והסתרים ] , בו בזמן היה זה מקום גשמי בעולם הזה , והכהן גדול נכנס לשם כנשמה בגוף [ לא כפי שהיה אצל נדב ואביהוא , רצוא בלי שוב ] ,מעין זה היה בכל כהן , שבו בזמן שהכהנים הובדלו , , שנאמר ויבדל אהרן להקדישו קדש קדשים [ למעלה מעולם ] , עשה את עבודתו דוקא כנשמה בגוף בעולם , עולם שבו יש מקום להיפך הטהרה – ודוקא שם מקיים הוא את הציווי  [ בריש פרשת אמור ] אמור אל הכהנים בני אהרן ואמרת אליהם לנפש לא יטמא בעמיו , ושלימות ענין הטהרה יהיה בגאולה האמיתית  והשלימה        [ ומעין הכנה לזה ישנו גם בזמן הגלות , שכהנים נזהרים מעניני טומאה , ויש לומר שזהו גם הכנה לשלימות הטהרה לעתיד לבוא , כולל על ידי זה שאמור גומר ואמרת – להזהיר גדולים על הקטנים ] , ונוסף על הזהירות        [ להזהיר ] מהיפך הטהרה , היה כהן צריך לעשות עבודתו בבית המקדש [ קדושה ] לבוש בבגדי כהונה , שהיו לכבוד ולתפארת     [ שלימות בגשמיות ] , ועל פי זה יש לבאר , מדוע כהן ששימש מחוסר בגדים עבודתו פסולה , בזמן שבגדיהם עליהם כהונתם עליהם , אין בגדיהם עליהם אין כהונתם עליהם – אף על פי שענינם דבגדי הכהונה היה [ בעיקר ] לכבוד ולתפארת              [ שלכאורה אין זה נוגע כל כך לעצם העבודה ] ? אלא ששלימות העבודה במשכן היא בכך שתהיה בתכלית השלימות וההידור לכבוד ולתפארת , גם בגשמיות כפשוטה – באופן היפה ומכובד ביותר בכל עד – בגשמיות העולם , מנצלים את כל האפשרויות דעולם הזה עבור העבודה בקדושה , ובשלימות – ענין הכהונה הוא אצל כהן גדול [ שלבש שמונה בגדים ] , ועל פי זה אולי יש לומר הטעם לכך שהכהן גדול צריך להיות גדול מאחיו , , בעושר – כיון ששלימות הקדושה דכהן גדול קשורה בזה שזה נמשך בשלימות בכל עד בגשמיות העולם [ עושר ] , ועל פי המבואר במדרש [ על הפסוק בזאת יבוא אהרן ] בכל שעה שהוא [ הכהן גדול ] רוצה ליכנס יכנס רק שיכנס בסדר הזה          [ בזאת ] – יש לומר , שמקומו האמיתי של הכהן גדול הוא ב [ דרגת ] קדש הקדשים , וכך יהיה בגלוי בגאולה האמיתית והשלימה כשתהיה שלימות האדם והעולם וביטול כל הענינים ההפכיים [ מה שאין כן לפני זה אין אנו כלים לזה בכל שעה ] , שאז תהיה שלימות הגילוי דהמשכת קדושה בגלוי למטה [ בבית המקדש השלישי ] , דירה לו יתברך בתחתונים כנזכר לעיל  , סימן ט , כבכל עניני התורה   [  מלשון הוראה ] , גם בזה ישנה הוראה לכל אחד ואחד מישראל , כל בני ישראל הם ממלכת כהנים ,כהנים גדולים , ובגלוי ובשלימות יהיה זה בגאולה האמיתית והשלימה , ובמילא יש לכל אחד ואחד מישראל שייכות – כנשמה בגוף – להקדושה דקדש הקדשים [ שלימות הקדושה ] וכפסק דין הרמב"ם לא שבט לוי בלבד אלא כל איש ואיש , , אשר נדבה רוחו אותו , , הרי זה נתקדש קדש קדשים כולהו , ועל פי מדרש הנזכר לעיל שבכל שעה שהוא רוצה ליכנס יכנס , יש לומר שיש בכוחו של כל אחד ואחד מישראל [ כפי שנמצא למטה נשמה בגוף ] להיות בדרגת קדש הקדשים , ויש לומר שכך יהיה בפועל לעתיד לבוא           , [ ויומתק על פי הסיפור בנביאים , שבזמן הסכנה החביאה יהושבע את יואש [ שהיה מזרע הממלכה ] ומניקתו בחדר המטות , בעליית בית קדשי הקדשים , ויהי אתה בית השם מתחבא שש שנים גומר , שמזה מובן , שבהיותו בקדש הקדשים היו לו שם כל צרכיו הגשמיים , אכילה ושתיה ושינה , ויש לומר , כיון שבאמיתית הדברים הרי מקומו של כל אחד ואחד מישראל הוא בקדש הקדשים [ כפי שיהיה בגלוי בגאולה האמיתית והשלימה ] , אלא שזה התגלה בפועל – על ידי הירידה             [ סכנה ] , על דרך עילוי הגאולה שבא על ידי העבודה בגולה ] , כמובן גם מהציווי [ ונתינת כח ] בהתחלת פרשת קדושים           [ הפרשה שקראו בשבת זו ביחד עם פרשת אחרי ] – קדושים תהיו כי קדוש אני , בהיותו נשמה בגוף בעולם הזה הגשמי          [ ששם שייך הציווי דקדושים תהיו , הוו פרושים ] – נמצא יהודי במצב של קדושה , עד הקדושה הכי נעלית דקדושתו של הקדוש ברוך הוא , כפירוש החסידות על דרשת חז"ל יכול כמוני , תלמוד לומר כי קדוש אני – יכול כמוני בניחותא , בדרגת הקדושה דקדוש אני ,
בברכת התורה משולם צפניה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.