רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 6 באוקטובר 2016

אפשר לתקן - מכתב גלוי להרב הבלין

לכבוד הגה"ח הרב משה הבלין 

גמר חתימה טובה

קראתי על הקשר שלך עם משפחת וילשנסקי על ההסכם עם הצבא ושיתופי פעולה בתקציבים עם הישיבה בצפת ומשפחת וילשנסקי. 

וברצוני להבין כיצד נוצר הקשר שלך עימם בנושא כה רגיש ומסוכן כמו ההפקרה של בחורים לצבא. אינני צריך לספר לך, הרב הבלין, מה קורה בצפת בשנים האחרונות בנושא הפקרת בחורים לצבא בזדון ובכוונה תחילה. סמכנו כל השנים עליכם שלא תתנו לדרדר את חב"ד האותנטית למחוזות כאלו והנה מתוך המיינסטרים בחב"ד קמת ונתת יד למחזות שלא יכירם אצל כל מי שגדל על תורתו של הרבי וראה את הרבי ומבין מה רצונו הק' של הרבי. 

על משפחת וילשנסקי אין לי טענות אני לא מצפה מהם לכלום ואף אחד לא מצפה מהם. כולם מכירים את פיצ'ה וילשנסקי ואת הגידולים שלו. רק להתבונן בבנו ר' לייזי ובראיון שנתן לאתר שלהם חב"ד אינפו ואתה מבין לבד במי מדובר. ואני מעדיף לא להרחיב ממה שאני באמת יודע כיצד הם מתנהלים. ולכן מהם אני לא מצפה לכלום. החליטו להקים לעצמם חסידות שקוראים לעצמם אלע צפתים צוזאמען ולשלוח באופן יזום ילדים ונערים רכים לצבא תמורת כסף וכל מיני בעיות נוספות שיערב להם.
אבל אתה ר' משה הבלין איך נפלת לעצת בלעם בן בעור,  הרי לא הרווחת מכך כלום, חב"ד נקלעה כעת לצרה צרורה  מכל הבחינות. לא הצלת את הקבוצה ולא הרווחנו שום דבר מההסכם הרע הזה שטוב לו שלא בא לעולם. אבל כפתגם הברסלבי הידוע אם אתה מאמין שאפשר לקלקל תאמין שאפשר לתקן. גם אני מאמין שאפשר לתקן. ההסכם מעורר חלחלה בחב"ד ובכל החוגים, כי האמת שהוא מסוכן, אין כאן שום קמפיין מכוון, יש כאן דאגה אמיתית לנוכח המגמות שההסכם הזה כבר גורם בחב"ד ואי אפשר לחיות איתו, וברור לכל אדם שפוי שזה נגד הרבי בתכלית נגד הכוונה הפנימית והציור הפנימי של תומכי תמימים.
וברצוני להבהיר שבהכירי את חברי הבית דין הדברים נעשו בתום לב ולא חלילה מתוך זדון אלא שלא נלקחו שיקולים נוספים, ומצינו שגם גדולי ישראל לאחר מחשבה נוספת שינו את החלטתם. (לדוגמא פשוטה עם הרבי ביחידות עם הגר"מ קליין הרבי דיבר על הצורך להקים ספרי יחוסין ולמחרת בתשובה בהולה לגר"מ קליין הרבי נימק כמה וכמה טעמים מתוך ראיה לעתיד למה אסור לעלות את הנושא של ספרי ייחוסין לסדר היום, כלומר הדבר הוא חיובי אבל בגלל טעמים של מה יאמרו ומה יהיו ההשלכות של העניין בכל מיני חוגים שזה יביא הרס יותר מתועלת הרבי ביקש להוריד את הנושא ולא להעלותו). 

הגיע העת להחליט לרדת מההסכם הזה. להגיע להסכם משופר שיכיר בקבוצה או כשנה או לחצי שנה. ועם כל הכבוד לבית דין ויש הרבה מאד כבוד ודרך ארץ ומשמעת, מעולם לא מצינו שבית דין יתערב בהחלטת הנהלת הישיבות ויארגן "קומבינה" מוזרה כזאת, ולקחת משפיעים דגולים שמבינים פרק או שניים בדרכי החסידות, ולהפוך אותם למצורעים ובפרט את ר' יואל שיחי'. 
דבר כזה לא יכול לעבור בליובאוויטש בשתיקה. דבר מהותי שנוגע לכל העתיד של הדור הבא. במקום לחזק ולבצר את מעמד התמימים הדבר הכי מקודש לרבי הולכים ומפקירים אותם כעצת בלעם ר"ל. 

הכותב מתוך כאב רב  ומתוך תקווה לשינוי 
א' הרבנים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.