רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 9 בדצמבר 2013

צבאות השם והקוזק הנגזל

מאת חב"דניק

בהתרגשות רבה קראנו את המכתב הנסער של ר' דוד נחשון מנצרת עילית, הקובל מרה על שמסיגים כביכול את גבולו ומקיימים פעילויות - שומו שמים! - לילדי צבאות השם שלא באמצעותו. ממש נורא ואיום.
אכן, מאז ומעולם ידענו כי הנושא שבו נחשון "זהיר טפי" הוא הסגת גבול. הוא תמיד נזהר שלא להיכנס לתחומו של הזולת, ולכן מתבקש שהוא יטיף לכולנו מוסר בנושא הזה.
הוא כידוע נזהר מאוד שלא להפעיל את הטנקים שלו בתחומי פעילותם של שלוחים, שלא בהסכמתם...
הוא מאוד מקפיד שלא להפיק חומרי דפוס ופרסום משלו, שיש בהם הסגת גבול של הגופים הרשמיים שעסקו מאז ומעולם בהוצאת חומרים אלה...
הוא למשל אף פעם לא העלה על דעתו להדפיס ספרוני ל"ג בעומר...
הוא גם לא נתן אישור לאנשים שהחליטו להיות "שלוחים" שלא בדרך שקבע הרבי, דהיינו דרך צא"ח. ואם יש כאלה שמנופפים במכתב מטעם נחשון, שמסמיך אותם לפתוח בתי חב"ד - זו בטח טעות. כי הרי הוא מאוד נזהר בהסגת גבול...
אפשר להמשיך את הרשימה אבל זה מיותר לגמרי. נחשון הוא הרי סמל ומופת לזהירות מהסגת גבול...
טוב, לא לגמרי מדוייק. לפחות לפני ג' תמוז הוא לא עשה את כל זאת.
מתי הוא נזכר שיש מושג ששמו הסגת גבול? רק כשזה מתחיל להפריע לו. אז הוא גם נזכר שיש בית דין רבני חב"ד. הוא, שמצפצף על הבית דין בריש גלי, לא מתבייש לרוץ לבי"ד ולבקש את הגנתו כשהוא מאמין שהדבר יכול לשחק לטובתו.
אבל גם זה כבר ידוע ולא היינו נזקקים לעניין אלמלא ניסה נחשון להפוך את צבאות השם, מבצע עולמי של הרבי, לנכס שלו.
מהי ההוכחה שלו שצבאות השם שייך לו? ובכן, הוא מצטט תשובות עידוד של הרבי לפעילות בנושא הזה. טוב ויפה, אבל האם זה מעיד שהוא בעל הבית הבלעדי של צבאות השם? האם זה מוכיח שהרבי הפקיד את המבצע הזה בידיו בלבד? כמובן שלא. אבל אם אפשר לבלבל את דעת הבריות, למה לא לצטט תשובות ולהסיק מהן מסקנות שאין להן שחר.
לשיא הגיחוך הוא מגיע כשהוא תובע בעלות על סמל צבאות השם וטוען על ה"חוצפה" שאחרים "מעיזים להעתיק" את הסמל הזה.
האם הוא יצר את הסמל של "צבאות השם"? האם גרפיקאי מטעמו שרטט אותו? הכול יודעים שהסמל נוצר בארה"ב, בשנת תשמ"א, לבקשת הרבי, לפני שקם ארגון כלשהו בנושא. זה סמל שניתן לכל שליח בעולם לביצוע פעילות עם ילדים. פתאום קם מישהו, מחליט בשרירות לב שהוא בעל הבית של המושג ושל הסמל, ומנסה להפוך אותו לנכס פרטי שלו.
צבאות השם הוא מבצע שכל שליח צריך לעסוק בו. כל שליח שמקיים פעילות עם ילדים עושה זאת כפעילות של צבאות השם, עם הסמל של המבצע. בדיוק כמו מבצע תפילין או מבצע מזוזה.
למרות שהדבר הזה פשוט כל כך, נחשון כבר ניסה בעבר להפוך את צבאות השם לנכס שלו וללא הצלחה. הוא הביא זאת לבית דין רבני חב"ד, אבל כשהחלו הדברים להתברר בדיון קלט מהר שכל העובדות פועלות שלא לטובתו והחליט למשוך את התביעה.
עכשיו הוא מנסה מחדש לנכס לעצמו את צבאות השם באמצעות מכתב מתבכיין וחתימות של אנשים שכרגיל חותמים על כל דבר ממניעים פוליטיים, וגם אין לחתימתם כל ערך.
אם הוא מתעקש להפוך את עצמו לבדיחה, מי אנו שנמנע זאת ממנו.אבל טוב שהוא מזכיר לנו שיש מושג ששמו הסגת גבול.
חשבנו שזה נגמר בג' תמוז תשנ"ד. עיין ערך ההפקרות שהוא וחבריו מובילים. 

2 תגובות:

  1. כמו תמיד, העובדות לא מבלבלות אותך.
    א. הטנקים הם אחד מהגופים שיש להם סמכות לפעול בכל הארץ בשם חב״ד.
    ב. הממונה מטעם הרבי על צבאות ה׳ באה״ק הוא דוד נחשון. כל מי שפועל תחת שם זה ואינו תחתיו הוא מסיג גבול.

    השבמחק
  2. אני אנטי אבל מדבריך עולה השאלה הבאה והיא גורמת לי אי נוחות.
    מדוע מפעל השליחות שייך לצא"ח, מדוע שליח צריך לעבור דרך הגוף הזה, ומה שונה אותו אחד שמפעיל ילדים שאיננו זקוק לעבור דרך נחשון.

    אודה לתשובה עניינית.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.