רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 3 בדצמבר 2013

קריאה להציל את הרב יצחק גינזבורג מן המשוגעים הסובבים אותו

ר' חיים שלום וברכה

ראיתי שבזמן האחרון אתה עוסק במתרחש בחצירו של הרה"ג הרב יצחק גינסבורג מכפר חב"ד, ראשית כל יישר כח על הקיום כפשוטו של הציווי 'לא תגורו'. אם תרשה לי לומר, אני חושב שהדיווחים שהעלית כאן לקו מעט באי דיוקים. כמי שמכיר כבר שנים רבות את המערכת מבפנים רציתי לשתף קצת אותך ואת הקוראים במה שאני מכיר ומאידך להתריע ולהזהיר על מה עלול לצמוח מכאן.
אתחיל בזה שמה שכתבת על הרב עצמו הוא טעות, הרב הוא יהודי ת"ח בקיא בנגלה ובחסידות בשופי ושם לילות כימים בהתמדה ובשקידה בתורה כמו כן הרב רואה עצמו כחסידו של הרבי זיע"א ומרבה לחזור על כך השכם והערב למורת רוחם של חסידיו השוטים (והשותים. מה שקורה שם עם האלכוהול הוא ממש מפחיד ואכמ"ל).
כמו שכבר הבנת הבעיה האמיתית היא חסידיו המטורללים שהחליטו שלא נאה ולא יאה להם שיהיה להם סתם משפיע אלא רבי ולא זו אף זו שהחליטו שהתואר של מלך המשיח הוא התואר המתאים לרב גינסבורג.
אמנם הצבעת על שתי דמויות מרכזיות בחצר הלא הם איתיאלי גלעדי המסרוחניק המחופש ואדון אפרים ארנברג, אשר ממש כמו בן דודו מישיבת חדרה, הוא איש תככים ומזימות שפלות ובאמת הם מוליכים את החצר לאבדון ברוחניות ובגשמיות ועוד אכתוב לך על מעלליהם הנבזיים. מה שרציתי לחשוף במכתבי זה, זו המוטציה שכבר הספיקה לצמוח מתוך ההתנהלות המטורפת של החצר הזו.
הקלות בה מכתירים יהודי, אף שהוא חסיד גדול ויר"ש, לתואר מלך המשיח כבר הפילה חללים רבים. לפני  כשנה פרש אחד מחשובי החסידים של הרב גינסבורג מהחצר שמו איל מימוני. מימוני היה ממש מהחסידים השרופים של הרב גינסבורג וכל מי שרק מכיר יכול לאשר את הדברים. לאחר זמן התברר שהסיבה שמימוני פרש היא כי הוא החליט שמלך המשיח הוא לא הרב גינסבורג אלא אחד מחשובי התלמידים של הרב גינסבורג, אליהו טישלר. טישלר הנ"ל אמנם מוכר ידען גדול בחסידות אבל הינו עם הארץ בנגלה והנהגותיו הן שונות ומשונות הפך דעת תורה בכלל ותורת החסידות בפרט. למשל טישלר החליט שצריך בדרך קבע להתפלל שחרית אחרי השקיעה בסמוך למנחה מעריב וכל היום לעסוק בהכנות משונות של שתיית כמויות אדירות של משקה וקריאת ספורי צדיקים, כך הוא נוהג וכך הוא מורה למקורביו. עוד הגדיל הנ"ל והורה לכמה ממקורביו שהאידנא גם על פי דרך חב"ד חזר התיקון שנעשה ע"י הצדיקים הקדמונים בעישון לולקע והוא מדריך אותם לעשן בלי הפסקה סיגריות, אבל דווקא בלי פילטר כיוון שלדבריו אין צורך בצמצומים ומסכים בדור הזה ושגם מנהג הבעל שם טוב הקדוש היה לעשן דווקא בזה האופן.
וכל מי שרואה את התנהלות מקורביו של טישלר הנ"ל מזדעזע ממש. אתה יכול לברר אצל אנ"ש בכפר חב"ד איך התנהגו המופרעים האלה בשבת בראשית בה הם התארחו בכפר. אחד ממקורביו של טישלר, בוגר ישיבת צפת, הגיע לבית הכנסת לבוש במכנסיים קצרים וסירטוק והם התהוללו השתכרו והתפרעו במהלך התוועדות שבת בראשית בבית הכנסת המרכזי והפריעו לזקני החסידים שיושבים שם בהתוועדות, תוך שהם משמיעים קולות של בעלי חיים באופן מבהיל.
העניין שאותו מימוני הנ"ל הוא אחד מהמלמדים בת"ת של הרב גינסבורג ואת התלמידים שלו הוא מחנך לזה שטישלר הוא אדם גדול ויש ללכת בעקבותיו. אני לא יודע אם הוא אומר לתלמידים בפה מלא שטישלר הוא מלך המשיח, אבל בשיחות פנימיות שמעתי זאת עשרות פעמים ממנו ומחסידים נוספים של הרב גינסבורג.
את החלק הבא אני כותב בהסתייגות מה, כיוון שלאחרונה קצת התרחקתי מכל המשוגעים האלה, והוא ששמעתי שלאחרונה התגלעה מחלוקת בין איתיאלי גלעדי לבין אפרים ארנברג בעקבות הביטול של ההכרזה שתוכננה לי"ט כסלו. מה ששמעתי הוא שגלעדי קיבל ממשה שילת סכום לא מבוטל בתמורה לזה שיבטל מכל וכל את ההכתרה ולא ייתן לאף אחד להניף שום שלט או לשיר 'יחי אדונינו' על הרב גינסבורג. ארנברג שהגיע רק באמצע האירוע רתח מזעם כיוון שלא היה שותף לסיכומים וכפי הנראה גם לא ראה שקל מכל הסכום. וכל זה כמובן אחרי שאיתיאלי עבד עד אף בשיתוף פעולה כביכול עם ארנברג. השמועות אומרות שבכדי להקדים את ארנברג איתיאלי עלול להוליך למהלך של התפצלות בחצר וישתף פעולה עם מימוני וטישלר.
באמת שיש לי עוד הרבה מה לכתוב ואני מקווה שאתפנה לזה בהקדם, אבל לעת עתה זה דברים שלדעתי היה ממש הכרחי לכתוב. אני ממש מקווה שהפרסום יוביל לכך שאנשים קצת יותר שפויים בדעתם בין תלמידי הרב גינסבורג יקחו את המושכות שם ויצילו את הרב גינסבורג מכל המשוגעים הסובבים אותו.
רק חזק ואמץ

תגובה 1:

  1. בטח טישלר כתב את זה :-))))) קטעים איתו.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.