רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 3 בדצמבר 2013

פרשת ישיבת חדרה פירושה חיסול הכת של שמואל אויערבך

מאת בן תורה

הדברים הולכים ומתבהרים. המלחמה נגד ה"זקן ממרא" והכת שנוצרה סביבו, היא לא מלחמה פוליטית של עסקנים, אלא מלחמה אישית של גדולי הדור לחסל את הכת.
 
למי שלא יודע מרבית הכתות שקמו לעם ישראל, החזות הראשונית הייתה של קנאות. הם תמיד היו מתלבשים על איזה נושא ועימו הם היו מנפנפים להראות עד כמה כולם רשעים ורק הם הצדיקים שעומדים להציל את עם ישראל. בכל הפעמים זה נגמר באסון ועם ישראל נכח לראות שמדובר בכת. הכת החדשה שהקים הזקן ממרא יחד עם נתי גרוסמן, היא כת מסוכנת ביותר מכמה סיבות. הם תמיד הוצגו לציבור כממשיכי ההשקפה הטהורה, והבעיה הייתה שנתי גרוסמן שלט על השיברים ובלעדיו לא יהין איש להרים את ידיו ורגליו. וכך נוצר שנים של הונאה והטעיה, עד שזכינו שקם פאר הדור והדרו והבדילנו מן התועים וחיי עולם נטע בתוכנו. אט אט מתבהרים מימדי הנזקים שהכת עשתה ליהדות הנאמנה. כמה ביטול תורה וחינוך קולקל הביאו לדור, כיצד אלפי שבבניקים מורדים בתלמידי חכמים זה פרי יצירה של הקנאות המזוייפת. גדולי הדור אמרו עדיף לנו לקטוע עשרים אחוז מהגוף ולהציל את השמונים הנותרים, מה גם שבסופו של דבר מימדי הכת החדשה תקטן ויגיעו למאות בודדות, רק בעלי האינטרסים המנועים משנאה אישית לגדולי הדור. בכל מקום שלא יהיה ציות מוחלט וינסו לפסוח על שני הסעיפים המקום יוחרם עם כל המשמעות של העניין.
 
מבירור עומק דעתם הנחרצת של גדולי הדור שאין לישא וליתן עם פעילי הכת ומנהיגיהם וכי דינם כמי שיצאו מכלל ישראל, ודינם כאפיקורסים שיודעים את ריבונם ומתכוונים למרוד בו. ולכן הם אינם מצורפים למניין וכל דיני עשרה וציבור וענייני קדושה לא מתעסקים עימם כלל וכלל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.