רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 3 בדצמבר 2013

הצבת מנורת המקדש בהר בית




לפני 2978 שנה חנך שלמה המלך את בית המקדש על הר הבית בירושלים, והציב שם את מנורת המקדש.

לפני 2150 שנה נכנסו החשמונאים להר הבית, הציבו את מנורת שבעת הקנים במקדש  והדליקו את נר התמיד, שדלק במשך שמונה ימים.  בשנה לאחר מכן נקבעו שמונת הימים הללו כחג לעם היהודי לדורותיו – חג החנוכה.

לפני 46 שנה חזר הר הבית לידי העם היהודי. הר הבית נמצא מאז תחת ריבונותה ושלטונה של מדינת היהודים – מדינת ישראל, לראשונה מאז חורבן בית שני לפני כ – 2000 שנה. זוהי "שיבת ציון" האמיתית.

ואולם, במשך השנים שעברו מאז שחרור ירושלים, מנעה ממשלת ישראל מיהודים לקיים את מצוות התורה בהר הבית, מקום המקדש.

העובדה שמדינת ישראל מונעת דווקא מיהודים את חופש הדת שלהם - לקיים את דתם ומצוות התורה בהר הבית – הוא אבסורד שאין גדול ממנו.  מדינת חוק דמוקרטית, הטוענת לשמירה על זכויות האדם, ואף יותר מכך – מדינה הטוענת כי היא מדינה יהודית – אינה יכולה לשלול מבני דת מסוימת את חופש הדת שלהם, קל וחומר מיהודים, ובמיוחד במקום המקודש ביותר לעם היהודי, הר הבית.

שלילת זכויות יסוד של חופש הדת והפולחן בהר הבית אך ורק מיהודים, וזאת משום היותם יהודים, עומדת בסתירה גמורה לשלטון החוק, למחויבות מדינת ישראל לזכויות האדם, לחוקי היסוד שחוקקה הכנסת, לאמנות בינלאומיות שעליהן חתמה מדינת ישראל ולהכרזת העצמאות.

תנועות הר הבית והמקדש פועלות בעקביות ובנחישות להחזרת חופש הדת והפולחן היהודי להר הבית כחוק.  בהקשר אנו מודיעים על כוונתנו להציב את המנורה בת שבעת הקנים, סמל המדינה, במקומה המקורי על פי התורה – במקום ההיכל שעל הר הבית.

מיקומה של המנורה בהר הבית יהיה בצד הדרום-מזרחי של הרמה המוגבהת של "כיפת הסלע". המיקום המדויק ייקבע בתיאום עם משרד הדתות, עיריית ירושלים ומשטרת ישראל.  אנו נעביר לכם שרטוטים והדמיות של מיקום המנורה בהר הבית בקרוב.

במנורה שתוצב במקום ההיכל המקורי ידליקו אנשינו את הנר המערבי, נר התמיד, מידי יום ביומו בשעת בין הערביים ובשחרית, ביחד עם שאר הנרות.

להיסטוריה ולמורשת של העם היהודי יש חשיבות מהותית להצבת המנורה בהר הבית.  תהיה בכך משום סגירת מעגל - אות ומופת לשיבת עם ישראל לארצו ולהקמתה של מדינת חוק ריבונית ודמוקרטית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל.

הר הבית הינו לב-ליבה של ירושלים הנמצאת ותישאר בריבונותה של מדינת ישראל לעד, על פי חוק יסוד: ירושלים בירת ישראל.  בהר הבית חל שלטון החוק, כפי שהוא חל על כל שטחי מדינת ישראל.  אין ולא יכולה להיות במדינת שחל בה שלטון החוק כל טענה או קריאה לגיטימית ל"סטטוס קוו" שמשמעותו הפרת חוק, כניעה לאיומים באלימות, שלילת זכויות אדם והפליה גזענית. תרתי דסתרי.

המנורה אשר תוצב במקום ההיכל לא תפגע בכל זכות יסוד של בני עמים אחרים בהר הבית – ההיפך הוא הנכון: המנורה תעיד כי גם ליהודים, כמו לבני כל הדתות האחרות, מובטח חופש הדת בהר הבית, דבר שנשלל מהם שלא כדין במשך כ – 2000 שנה.

בנאומים רבים שנשא ראש הממשלה בארץ וברחבי העולם, הוא חזר ואמר כי מדינת ישראל שומרת על חופש הדת לבני כל הדתות.  בעוד שלגבי נוצרים, מוסלמים ובני דתות אחרות הצהרה זו היא אמת לאמיתה, ביחס ליהודים, ועוד במקום הקדוש ביותר לכל יהודי עלי אדמות – הר הבית – הצהרה זו היא הצהרה כוזבת לחלוטין כיום.  בהר הבית אין כיום חופש דת ליהודים, ויהודים מופלים לרעה בשלילת זכויות האדם שלהם בהר הבית - הפליה גזענית של ממש.  הצבת המנורה בהר הבית, במקום ההיכל, תהווה את הצעד הראשון לתיקון עיוות מהותי זה.

בקשה מיוחדת אנו מפנים אליכם לקיום המצווה השבוע, שבו קוראים בקהילות ישראל את פרשת בהעלותך את הנרות, בו מצווים כל בני דת משה וישראל במצוות הדלקת הנרות במקום המקדש.

נבקש את לשכת שר הדתות לזמן בהקדם פגישה עם כל הגורמים המעורבים בנושא לתיאום הפרטים הנדרשים.


בכבוד רב,
    אביעד ויסולי, עו"ד
יו"ר המטה המשותף
לתנועות הר הבית והמקדש

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.