רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 3 בדצמבר 2013

בין ערבי לחרדי בעיניו של שמאלן

מאת שמאלן

ילד מרמת אביב מספר לאמא שלו:
אמא, היום באו לבקר אותנו ילדים מהשטחים, מאזור רמאללה.
אמא: איזה יופי! שלום והידברות, כמה חינוכי, אני שמחה מאוד לשמוע!
ילד: אמא, את יודעת, הם היו לבושים כמונו, עם ג'ינס וטישרט, אבל לא ממש אופנתי.
אמא: לא נורא, אל תשים לב לקטנות, הם חיים בתנאים כלכליים קשים, יש להם הרבה ילדים במשפחה וקשה לקנות להרבה ילדים בגדים יקרים כמו שיש לך.מה עשיתם איתם?
ילד: אכלנו, שיחקנו משחקי חברה, כאלה שמשתפים את כל הילדים ביחד, כולנו.
אמא: יופי! זאת דרך טובה וחכמה לשבור מחיצות.
ילד: מה זה מחיצות?
אמא: זה כאילו שהכניסו לכם בראש שיש ביניכם לבין הילדים האלה קיר. הסבירו לכם שאתם בצד אחד והם בצד השני. עכשיו יש שלום, אז צריך לשבור את הקיר, לשחק עם הילדים מהשטחים, כאילו הם חברים שלך מהשכונה.
ילד: אמא, חלק אמרו שיש להם רובים בבית!
אמא: אה, זה בגלל שיש להם עכשיו משטרה חדשה וחזקה, ובטח אבא שלהם שוטר.
ילד: הם גם אמרו שהם מתפללים בבית הספר והם צמים בימי הצום.
אמא: טוב! הערבים שומרים על המסורת שלהם, וזה מאוד מכובד בעיניי. לא צריך לבוז למנהגים של אחרים, נכון? באמת חשוב שבית הספר שלכם הביא אותם, שתראו שהם ילדים בדיוק כמוכם.
ילד: אבל אמא, הם בכלל לא דיברו ערבית והם חבשו כיפות. אני חושב שהם יהודים דתיים כאלה, מהשטחים.
אמא: מה?!?!? הם לא נורמאליים ההנהלה שלכם! הזמינו חבורת פנאטים משיחסטיים לבית ספר ברמת אביב?? אולי אתה לא מבין, אבל זה דבר מאוד מסוכן, לחשוב שבגלל שהם נראים לך דומים אז הם כמוך. הם לא!!! הם ממש לא כמונו!!! הם פשיסטיים, מסוכנים לדמוקרטיה, ובגללם אין שלום. איך העזו לארח אותם פה?? אני מיד הולכת להתקשר למנהלת, ולאחר מכן לשלי יחמוביץ!! אני לא אשתוק!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.