רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 10 בספטמבר 2013

ראשון לציון: השלוחים נפגשו עם ראש העיר וסגנו - במי יתמכו?

מאת חב"דניק

כ-15 משלוחי חב"ד בראשל"צ נפגשו במוצאי שבת בביתו של השליח הראשי בעיר הרב יצחק גרוזמן לפגישה עם ראש עיריית ראשל"צ דב צור, וסגנו יו"ר הליכוד דוד ביטון המתמודד למועצת העיר, לפגישה לקראת השנה החדשה.

הרב גרוזמן הדגיש כי חב"ד איננה מפלגתית וכי היא לא תתגייס רישמית לאף מפלגה ומועמד, למרות שברור כי חב"ד תתמוך בראש העיר דב צור לכהונה נוספת, לאחר שצור היה ראש עיר מצויין, והסקרים מראים שהוא לוקח את הבחירות בהליכה.

השאלה בראשל"צ היא: מה יהיה הרכב המועצה. מספר שלוחים תומכים לא רישמי בדוד ביטן, שיש לו כרגע 3 נציגים במועצת העיר, ועל פי הסקרים הוא עשוי להתחזק לכדי 4-5 נציגים.

חלק מהשלוחים תומכים ביו"ר ש"ס אריה כהן, שלאור פיצול קולות החרדים, יתקשה להשיג 2 מנדטים, והוא מוערך כרגע במנדט אחד. במקום השני הוצב מאיר עקיבא שכיהן בעבר כיו"ר ש"ס, והמקום השלישי והלא ריאלי בעליל הוצע לברסלב או לחב"ד.

שמואל גמיל שפרש מש"ס, וכן משה יהושע שפרש מדגל התורה, מתמודדים כל אחד לבד, ולא נראה שאף אחד יצליח לגיס כ-2,500 קולות כדי לעבור את אחוז החסימה.

התארגנות מעניינת נוספת היא של דגל התורה שהמועמד שלהם יואב יעקב הוצב במקום השני ברשימת שמעון טרבלסי (פעיל השכונות), ובדגל בטוחים כי הסיעה תקבל 2 נציגים, ושיואב יעקב יהיה חבר מועצה.

הבית היהודי בראשות אלי יבלון ערכה כנס תמיכה בהשתתפות נפתלי בנט וסגן הדתות אלי בן דהן, והם מצפים לשני מנדטים. ההערכה היא שהם יכניסו רק אחד לבסוף.

כך או כך, במהלך הפגישה במוצ"ש, ניסה אחד השלוחים להתערב בשיחה ולקרוא לתמוך בביטן למועצה, אך הרב גרוזמן היסה אותו, ואמר שאנחנו לא דנים בפוליטיקה ולא מתערבים, אך המועמדים יצאו בתחושה שחב"ד תתמוך בדב צור לראשות (דווקא שיקרה), ולדוד ביטן למועצה (דבר שלא בהכרח שיקרה). 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.